  • 11. Data: 2010-05-19 21:25:50
    Temat: Re: Szybki skaner do archiwizacji
    Od: Uncle Pete <p...@i...waw.pl>

    666 wrote:
    > Dlaczego do jpg (w szczególnosci cz.-b.)?
    > Poszukaj z opcjami do różnych formatów plików (tif, gif, pdf, bmp).

    Napisałem JPEG dla przykładu. Program chyba w ogóle nie importuje plików
    graficznych.

    > No i naprawdę brałbym z automatycznym podajnikiem.

    Podajnik akurat się nie przyda. To są karteczki różnego formatu, czasami
    trafi się jakaś broszura.

    > PS. Aparat to porażka, także z uwagi na brak kontrastu.

    Kontrast to akurat można podbić w aparacie, albo pakietowo potem obrobić...

    Piotr

  • 12. Data: 2010-05-19 22:58:37
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "rs" <n...@n...spam.pl> napisał w wiadomości

    > tylko jak trzesacymi rekami, po wykonaniu takiej roboty butelke
    > utrzymac? <rs>

    Przecież poza rozpruciem książki reszta się sama robi. Wkładasz książkę, nic
    nie robisz i na końcu i ją wyciągasz gotową plus masz zeskanowane (i jak
    trzeba zoceerowane) strony.

  • 13. Data: 2010-05-19 23:19:41
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    .

    >Przecież poza rozpruciem książki reszta się sama robi. Wkładasz książkę, nic
    >nie robisz i na końcu i ją wyciągasz gotową plus masz zeskanowane (i jak
    >trzeba zoceerowane) strony.

    jasne, jasne. szycie lub klejenie, oprawienie i przyciecie tez sie
    samo zrobi. obawiam sie, ze i piwo tez sie samo wypije. <rs>

  • 14. Data: 2010-05-20 05:15:36
    Od: "news..pl" <p...@p...pl>

    > Potrzebuję do firmy skanera do archiwizacji dokumentów. Ich specyfika
    > powoduje, że wystarczy zwykły płaszczak bez podajnika papieru. Ale skaner
    > ma być szybki, trwały (skanowane będą tysiące dokumentów) i w technologii
    > CCD (oryginały będą często nie całkiem płaskie). Większość dokumentów
    > będzie skanowana w rozdzielczości 300 dpi (kolor lub czarno-białe).
    > Jakichś wygórowanych wymogów co do jakości obrazu nie ma. Budżet - mniej
    > więcej do 1200 zł.

    Może używane ksero-drukarki np. Ricoh ?
    Za tą cenę kupisz coś rozsądnego, masz i podajnik i szybę, transmisja po LAN
    i w wielu sprzętach skanowanie do PDF, na dodatek zyskujesz szybką i tanią
    drukarkę, toner na 8000 stron kosztuje poniżej 100 PLN.
    Jeśli masz skanować coś bardziej ambitnego niż książki i ma być to
    archiwizacja w pełnym słowa tego znaczeniu to rzeszowski Xerrex integruje ze
    sprzętem Ricoha systemy archiwizujące, ale to nie jest tanie...
    Piotr

  • 15. Data: 2010-05-20 05:22:01
    Od: "Krzysztof Kucharski" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Uncle Pete" <p...@i...waw.pl> napisał w wiadomości

    Witam

    [...]
    > Po trzecie, cyfrowe kompakty i kitowe zoomy lustrzanek mają nieprzyjemny
    > zwyczaj wprowadzania beczki na szerokim końcu. (Bardziej przyzwoity sprzęt
    > wyjdzie poza budżet.) Da się skorygować, ale trzeba w to się bawić. W
    > sumie - IMHO za dużo zachodu.
    [...]

    Pomijając inne kwestie - w tej muszę zabrać głos ;-) Z mojej praktyki wynika
    zupełnie odmienna konstatacja. Nie mam żadnych problemów ze
    zniekształceniami geometrii obrazu. A stosuję zwyczajne, tanie kompakty. Po
    prostu staram się nie zbliżać aparatu do reprodukowanego dokumentu na
    odległość mniejszą niż 30 - 40 cm. Z reguły fotografuję z dystansu 50 cm.
    O wielu lat jestem właścicielem skanera płaskiego CCD. W pracy zawodowowej
    też mam dostęp do "płaszczaka" biurowego. Porównanie jakości reprodukcji i
    szybkości pracy zdecydowanie wypada na korzyść aparatu fotograficznego.
    Odrobina praktyki + zestaw dwóch (darmowych) programów może zapewnić bardzo
    dobre efekty pracy. Nawiasem mówiąc - fotoreprodukcja kiedyś była podstawową
    metodą sprządzania kopii dokumentów. Zastąpienie fotochemii matrycą CCD /
    CMOS uczyniło całą zabawę przyjemnością ;-)

    Pozdrawiam - Krzysztof Kucharski

  • 16. Data: 2010-05-20 07:53:52
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Do ksążek zapewne są nieco inne specjalne skanery, z jakby "garbem" wchodzącym w
    zszycie.
    Robiłem kserokopie na takiej kopiarce, w szkole w Anglii.

    -----

  • 17. Data: 2010-05-20 07:56:58
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Od ch... roboty, żeby dobrze wyszło.
    Czasem muszę skopiować jakąś dokumentację i jeśli tylko się da, wybieram szybę.

    -----

  • 18. Data: 2010-05-20 08:06:57
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 19 Maj, 19:47, Uncle Pete <p...@i...waw.pl> wrote:

> [...]
    > przypadku raczej nie. Po pierwsze, skaner będzie obsługiwany specjalnym
    > softem do archiwizacji. Z aparatem bezpośrednio raczej nie będzie
    > współpracował, nie jestem nawet pewien, czy da się go nakarmić JPEG-ami.
    > Po drugie, problem oświetlenia - aby było równomierne i nie robiło
    > odblasków na szybie, czyli będzie jeszcze potrzebny stół duplikacyjny.
    > Po trzecie, cyfrowe kompakty i kitowe zoomy lustrzanek mają nieprzyjemny
    > zwyczaj wprowadzania beczki na szerokim końcu. (Bardziej przyzwoity
    > sprzęt wyjdzie poza budżet.) Da się skorygować, ale trzeba w to się

    Widze, twardy jestes :)
    Czy priorytetem jest wierność odtwarzania?
    Czy istotny jest koszt?
    Odniosłem wrazenie ze bedzie tego duzo (te tysiace dokumentow). Jak
    nie bedzie podajnika to trzeba kogos zeby przy tym stal.

    W pierwszym poscie tego nie pisalem ale Krzysztof Kucharski ma racje.
    Aparat mocuje sie relatywnie wysoko. Dookoła aparatu zamocować
    świetlówki (lepsze rury). nad świetlówkami dać albo błyszczącą blache
    albo na silikonie przykleic folie aluminiowa (mozna popróbować która
    strona lepiej bedzie oświetlać (matowa czy błyszcząca).

    Na moje krzywe oko chya istnieja "zródła" TWAIN dla aparatów wiec ten
    soft powinien byc w stanie je obsłuzyć.
    No, ale chcesz tanio czy na fakture? :)

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 19. Data: 2010-05-20 09:08:50
    Od: Uncle Pete <p...@i...waw.pl>

    > Widze, twardy jestes :)

    Nie twardy, tylko realista (zob. niżej) :)

    > Czy priorytetem jest wierność odtwarzania?

    Nie, ale nie powinno być większych zniekształceń. Będzie tworzone
    elektroniczne archiwum partii politycznych dostępne w internecie -
    znajdą się tam różnego rodzaju materiały wyborcze - ulotki, broszury
    itp. Muszą być czytelne i niezbyt brzydko wyglądać.

    > Czy istotny jest koszt?

    Jest. Kwota ograniczona pieniędzmi w projekcie. To znaczy jest
    maksymalna kwota, którą można wydać.

    > Odniosłem wrazenie ze bedzie tego duzo (te tysiace dokumentow). Jak
    > nie bedzie podajnika to trzeba kogos zeby przy tym stal.

    Będzie to robiła specjalnie oddelegowana do tego osoba. Podajnik nie
    nadaje się - całkowity miszmasz w formatach dokumentów.

> [...]
    > albo na silikonie przykleic folie aluminiowa (mozna popróbować która
    > strona lepiej bedzie oświetlać (matowa czy błyszcząca).

    Gdybym to robił dla siebie, zapewne tak właśnie bym zrobił :) Zresztą
    zrobiłem kiedyś z mieszka, Industara i rury kanalizacyjnej duplikator do
    slajdów i negatywów, podpiąłem do niego Pentaxa *istDS i używam go
    zamiast skanera do przezroczy. Ale to będzie wykorzystywane w firmie i
    jestem tylko kimś w rodzaju pośrednika szukającego informacji. Nie
    jestem pewien, czy w firmie znajdzie się ktoś, kto będzie majsterkował.
    Po prostu taka prawda życia, więc szukam gotowych rozwiązań w ramach
    ograniczonego budżetu.

    > Na moje krzywe oko chya istnieja "zródła" TWAIN dla aparatów wiec ten
    > soft powinien byc w stanie je obsłuzyć.

    Dzięki, muszę przyjrzeć się dokładniej.

    > No, ale chcesz tanio czy na fakture? :)

    Ale ja muszę na fakturę - to są pieniądze z projektu, muszą zostać
    rozliczone :)

    Piotr

  • 20. Data: 2010-05-20 09:45:33
    Od: "Krzysztof Kucharski" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Uncle Pete" <p...@i...waw.pl> napisał w wiadomości

    Witam

    [...]
> [...]
    > taka prawda życia, więc szukam gotowych rozwiązań w ramach ograniczonego
    [...]

    Przyjmując do wiadomości Twoje uwarunkowania pozwalam sobie "zapodać" link
    do zapytania w guglarce:
    http://www.google.pl/search?hl=pl&source=hp&q=statyw
    +%2B%22do+reprodukcji%22+OR+reprodukcyjny&aq=f&aqi=&
    aql=&oq=&gs_rfai=

    lub

    http://tnij.org/gxyn

    W wyniku otrzymuje się info n. t. statywów reprodukcyjnych, dostępnych "od
    ręki", bez potrzeby rękodzielnictwa artystycznego ;-). Kiedyś podobne
    urządzenia produkowało nasze PZO, czeska MEOPTA, DDRowcy.
    Współczesne kompakty cyfrowe, te nieco lepsze, doskonale radzą sobie w
    reprografii. Również w trybach AUTO. Jeżeli wbudowana lampa błyskowa ma
    regulację siły błysku i / lub automatykę tegoż, to zbędny staje się
    oświetlacz. W takich warunkach możliwe staje się "skanowanie" jednej strony
    co 8-10 sekund. Takiej szybkości pracy nie ma żaden _tani_ skaner!
    Do tego duet: Irfan View + Open Office i stworzenie wielostronicowego pdf-a
    staje się naprawdę łatwe.

    Kończąc offtopa ;-) - pozdrawiam

    Krzysztof Kucharski