  • 31. Data: 2010-05-21 08:45:24
    Temat: Re: Szybki skaner do archiwizacji
    Od: "Krzysztof Kucharski" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kamil" <k...@s...com> napisał w wiadomości
    news:ht3l9t$4k3$1@inews.gazeta.pl...

    [...]
    > Aparat mocuje sie relatywnie wysoko. Dookoła aparatu zamocować
    > świetlówki (lepsze rury). nad świetlówkami dać albo błyszczącą blache
    > albo na silikonie przykleic folie aluminiowa (mozna popróbować która
    > strona lepiej bedzie oświetlać (matowa czy błyszcząca).

    Statywy, szyby, swietlowki dookola, i moze jeszcze slonia wpakowac na biurko
    zamiast skanera wielkosci notatnika A4?
    [...]

    ? Wystarczy prosty i tani statyw do reprodukcji. Oświetlacze nie są
    niezbędne - dobry cyfrowy kompakt z automatyką (regulowaną!) siły błysku
    poradzi sobie znakomicie. Polskie (PZO) statywy reprodukcyjne miały
    fabrycznie zamocowane dwie lampy oświetlające.
    Ta metoda jest bezkonkurencyjna w przypadku kopiowania materiałów, których
    nie sposób umieścić w podajniku skanera płaskiego.

    Wszelkiego rodzaju ulotki czy luźne kartki oczywiście najrozsądniej jest
    kopiować przy pomocy skanera z podajnikiem. Może nie będzie tak szybko, jak
    przy pomocy aparatu cyfrowego, ale za to współczynnik upierdliwości jest
    bezkonkurencyjnie niski.
    Słoń nie jest wymagany, ale jeżeli ktoś lubi, to dlaczego nie? ;-)
    Na koniec - dobrze jest dopasować metodę do zadania, nie zaś odwrotnie.
    Stwierdzenia o konieczności "rozszywania" książek przed skanowaniem w
    skanerze płaskim skutkują u mnie zjeżeniem włosów ;-/ Nie tędy droga!

    Krzysztof Kucharski

  • 32. Data: 2010-05-22 10:39:50
    Od: "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam>

    > Urządzenie wielofunkcyjne w biurze (akurat nie CCD, lecz CIS) skanuje
    > w 150 dpi (kolor) - 300 dpi (cz.-b.) tak szybko, jak podaje, kilka
    > sekund na stronę. Dla porównania kilkuletni skaner Agfa (CCD) w 600
    > dpi to miele i miele lampą w tę i z powrotem, brrr...

    Używam nienowego już skanera Epson 3590 - przy rozdzielczości 300-400 dpi
    dłużej trwa przekładanie kartek i wszystkie czynności poboczne niż samo
    skanowanie.
    Od pewnego momentu już się procesu po prostu przyspieszyć nie da..

    --
    Azarien

  • 33. Data: 2010-05-25 10:05:57
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Krzysztof Kucharski" <s...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > Stwierdzenia o konieczności "rozszywania" książek przed skanowaniem w
    > skanerze płaskim skutkują u mnie zjeżeniem włosów ;-/ Nie tędy droga!

    Otoz to, ale skoro sam autor watku pyta o skaner "do archiwizacji
    dokumentów. Ich specyfika powoduje, że wystarczy zwykły płaszczak bez
    podajnika papieru", proponuje kupic taki skaner w miejsce rozstawiania
    zestawu do reprodukcji dziel Matejki. Szczegolnie, ze uzytkownikoodpornosc
    rozwiazania 'poloz kartke i kliknij tutaj' wobec pracownikow biurowych jest
    sporym atutem. :)

    Pozdrawiam
    Kamil