    From: rs <n...@n...spam.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Szybki skaner do archiwizacji
    Date: Wed, 19 May 2010 14:54:04 -0400

    On Wed, 19 May 2010 19:47:48 +0200, Uncle Pete

    >Sam prywatnie często korzystam z cyfrówki zamiast skanera, ale w tym
    >przypadku raczej nie. Po pierwsze, skaner będzie obsługiwany specjalnym
    >softem do archiwizacji. Z aparatem bezpośrednio raczej nie będzie
    >współpracował, nie jestem nawet pewien, czy da się go nakarmić JPEG-ami.
    >Po drugie, problem oświetlenia - aby było równomierne i nie robiło
    >odblasków na szybie, czyli będzie jeszcze potrzebny stół duplikacyjny.
    >Po trzecie, cyfrowe kompakty i kitowe zoomy lustrzanek mają nieprzyjemny
    >zwyczaj wprowadzania beczki na szerokim końcu. (Bardziej przyzwoity
> [...]

    sa stoly z szybami i oswietleniem i nawet z kolumna, na ktorej montuje
    sie aparat. rozklad swiatla rownomierny. uzywane mozna niedrogo
    trafic. aparat w takim wypadku nie powinien miec obektywu z szerokim
    katem, ale "naturalnym".
    co do softu archiwizacyjnego to juz zupelnie insza inszosc. jesli sie
    nie da obejsc, to faktycznie pozostaje ci skaner.
    zachodu z przygotowaniem moze i wiecej, ale jesli szybkosc skanowania
    jest priorytetem, to nie przeskoczysz tej metody z uzyciem skanera,
    choc pamietam ponad 10 lat temu skanowalem troche dokumentow na
    kopiarce, ktora zamiast przesuwajacej sie lampy, dawala tylko blysk
    swiatla, ale to byla krowa zajmujaca pol pokoju. potem takich rzeczy
    nie wiedzialem, ale tez nei interesowalem sie tym. moze sa takie
    skanery.
    btw. google skanuje swoje ksiazki w podobny sposob, znaczy sie
    "cyfrowkami", ale u nich to wyzsza szkola jazdy oczywiscie. <rs>