  • 171. Data: 2015-06-11 17:34:12
    Temat: Re: Szkoda że nie prowadził jakiś obrońca drzew...
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-06-11 o 17:07, cef pisze:
    > A że czasem ktoś zepchnie kogoś na drzewo -cóż ale to ruch drogowy w
    > końcu jest.
    > Wypadki są nieuniknione.

    I na tym można by zakończyć, bo argumenty już się skończyły.

    Przypomina mi to powiedzenie mojej kilkunastoletniej wówczas kuzynki,
    która przyjechała z pewnego miasta na wakacje do Warszawy i tak
    skomentowała doniesienia o zabójstwie w Warszawie: "stolica zobowiązuje".

    Rozumiem, że prewencja i karalność morderstw to też dla ciebie nieważne,
    bo to normalne, że czasem ktoś kogoś zabije, w sumie po co wychodzić w
    nocy z domu.

    --
    Liwiusz

  • 172. Data: 2015-06-11 17:59:32
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > Zgadzam się, że na krajówkach i większości wojewódzkich drzew w skrajni
    > być nie powinno. Ale to była droga gminna i nie ma ekonomicznego ani
    > społecznego uzasadnienia, żeby była to droga wyższej klasy. Ona nie
    > służy do szybkiego i wygodnego przemieszczania się, tylko do tego, żeby
    > wogole dało się nią przejechać.

    wiesz, przy ostatniej tego typu dyskusji na grupie przeciwnicy wycinania
    mowili NIE BO NIE - bez robienia wykluczen w zaleznosci od rodzaju drogi.
    A ja od poczatku jako przyklady podawalem drogi o oznaczeniu trzycyfrowym
    (zolte)

  • 173. Data: 2015-06-11 17:59:32
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > Trzy cyfrowy numer - więc IMHO wojewódzka. Generalnie krajowe i
    > wojewódzkie mają numery w googlu, i te powinny być bez drzew na
    > poboczach (można podyskutować ile od krawędzi jezdni do lasu). Reszta
    > czyli powiatowe i gminne zostawić jak jest.

    To jezeli chodzi o mnie, zwlaszcza w kwestii chronologii wycinania - pelna
    zgoda.
    Jak sie wytnie wszedzie na krajowkach i wojewodzkich, bedzie sporo
    materialu do zbadania czy to sie oplaca i czy przynioslo spodziewany efekt.
    Wtedy latwiej podjac decyzje "co dalej".

  • 179. Data: 2015-06-11 17:59:33
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > Demagogia. Jak nie będzie drzew to będą rowy, krowy i rowerzysci. Po
    > prostu wydasz kasę, a problem będzie dalej istniał, tylko na innym
    > poziomie.

    Skad taki pomysl?
    Twierdzisz, ze jak te 400 osob nie wleci na drzewo tylko do rou to w tym
    rowie rowniez zgina?
    Hm... conajmniej ryzykowna teza.
    Jak juz pisalem - ja kiedys wypadlem - ladowanie w rowie skonczylo sie
    koniecznoscia odwiedzenia gumiarza bo opona spadla z felgi. Ale nawet ona
    sie nie zniszczyla... Gdyby tam bylo drzewo...

  • 178. Data: 2015-06-11 17:59:33
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > Dobra gdzie chcesz te drzewka przenosić?

    Przeciez drzewa rosnace przy drodze to jest jakis pomijalny procent
    drzewostanu w calym kraju...

  • 177. Data: 2015-06-11 17:59:33
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik p...@g...com ...

    > --Ja ci zareczam, ze jak mam przejechac po Niemczech 500km, to przez
    > 480 nie napotkam zadnego drzewa. Beda gdzies za ekranem
    > dzwiekochlonnym autostrady ...
    >
    > jakos do tej autostrady trzeba dojechac ...
    > http://de.wikipedia.org/wiki/Bundesstra%C3%9Fe#
    > no co za pech, drzewa :-)

    Ostatnio jak jechalem na narty do Wloch to przejechalem cale niemcy i od
    poczatku do konca byla autostrada. Wniosek - nie zawsze trzeba do
    autostrady dojechac :)

  • 175. Data: 2015-06-11 17:59:33
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > I naprawdę szkoda że nie nabyłeś tego doświadczenia.

    > A dla braku hamowania po trafieniu zwierzaka też masz takie fajne
    > wytłumaczenie ? Chętnie poczytam. :-)

    Po pierwsze to mowilismy o hamowaniu przed trafieniem.

    Natomiast po trafieniu hamowanie tez moze nie zaczac sie od razu.
    Powodow moge podac nawet kilka. Ale wole dyskusje merytryczna zamiast
    dyskusji z malkontentem. Wiec zanim je podam, z ciekawosci zapytam, czy
    naprawde Tobie zaden powod nie przyszedl do glowy?
    Skorzystaj z wlasnego dosiwadczenia za kolkiem :)

  • 176. Data: 2015-06-11 17:59:33
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > Nie - ludzkie życie nie jest bezcenne. Takie założenie jest absurdalne i
    > automatycznie czyni takim wszelkie argumenty oparte na tym założeniu.
    >
    > Zawsze masz ograniczone zasoby i po prostu trzeba wybierać. Możesz się
    > obrażać, ale tak po prostu jest.

    I dlatego rozmawiamy o wycince drzew, ktora jest sposobem najtanszym z
    mozliwych...

  • 174. Data: 2015-06-11 17:59:33
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > Wiesz, że skoro jest, to nie ma specjalnie znaczenia co o tym drzewie
    > sądzisz.

    ROTFL...
    zauwazyles w ogole o czym jest dyskusja?

  • 181. Data: 2015-06-11 17:59:34
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > Niby dlaczego?

    To jest taki syndrom: chcialbym ale sie wstydze.
    Niby chce drog bez drzew, ale tylko nowyc a stare najlepiej nie ruszac bo
    wtedy nie trzeba podejmowac decyzji...