  • 11. Data: 2017-09-29 21:41:26
    Temat: Re: Systemy automatycznie wzywajace pomoc w praktyce.
    Od: Marcin <n...@n...com>

    Witam

    W dniu 2017-09-29 o 08:48, p...@g...com pisze:
    > --Wg tego co jest napisane w manualu, system podaje współrzędne auta. Tylko skąd je
    bierze?

    > cudow nie ma wiec jak nie ma gps/navi to zostaje telefon

    Cudow nie ma ale inaczej. KAZDY Sync2 lub Sync3 Forda ma wbudowany
    odbiornik GPS i uproszczona mape, zeby wiedzial w jakim kraju sie
    znajdue i w jakim jezyku na gadac do operatora 112. A nawigacja
    udostepniona uzytkownikowi to sprawa tylko odpowiedniego softu. W
    przypadku Sync2 wystarczy wgrac odpowiedni soft a w slot kart SD wlozyc
    karte z mapa. Jak ktos ma Sync2 to moze sobie poszukac w necie magikow
    od takich modyfikacji. W przypadku Sync3 jest bardziej skomplikowana
    sprawa bo w wersji z nawigacja jest wlutowane wiecej pamieci niz w
    wersji bez nawigacji i map nie ma gdzie wgrac (chyba sie polapali, ze
    mapy na karcie SD to z komercyjnego punktu widzenia nie byl dobry
    pomysl). Jeszcze nie slyszalem by ktos wymienial pamieci na plycie Sync3
    ale moze ktos to robi i wtedy uruchamia nawigacje.
    Oczywiscie takie modyfikacje sa niezgodne z licencja na soft i moga
    prowadzic do problemow z gwarancja na samochod.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 12. Data: 2017-09-29 22:41:42
    Od: j...@i...pl

    On Fri, 29 Sep 2017 21:41:26 +0200, Marcin <n...@n...com> wrote:

    >KAZDY Sync2 lub Sync3 Forda ma wbudowany
    >odbiornik GPS i uproszczona mape, zeby wiedzial w jakim kraju sie
    >znajdue i w jakim jezyku na gadac do operatora 112.

    Ale ja piszę o pierwszej generacji Sync. Bez AppLink jeszcze.
    Na stronie Forda jest napisane:

    "Ford SYNC 1.0 z funkcją wzywania pomocy (Emergency Assistance)
    Umożliwia wykonywanie i odbieranie połączeń telefonicznych oraz
    obsługę systemu audio za pomocą poleceń głosowych (bez obsługi w
    języku polskim). Dzięki temu rozwiązaniu kierowca nie musi odrywać rąk
    od kierownicy a wzroku od drogi. W razie wypadku system SYNC z
    funkcją wzywania pomocy (Emergency Assistance) umożliwia powiadomienie
    o zaistniałej sytuacji lokalnych operatorów służb ratowniczych w 26
    językach odpowiednich dla 40 regionów europejskich. System
    wykorzystuje informacje przekazywane przez pokładową jednostkę GPS, a
    także mapy i sieć telefonii mobilnej, aby określić miejsce wypadku, a
    następnie wybiera numer alarmowy za pośrednictwem systemu Bluetooth
    telefonu komórkowego kierowcy."

    Czyli wynika z tego że nawet przy Sync 1.0 jest moduł GPS.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 13. Data: 2017-10-02 09:30:43
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 27 Sep 2017 20:51:05 +0200, Marcin <n...@n...com> wrote:
    > Czy ktos ma praktyczne doswiadczenia wlasne albo wiarygodne
    > realacje z
    > dzialania systemu automatycznie wzywajacego sluzby w razie wypadku?

    Bardzo chętnie bym ten idiotyzm deaktywowal ale się nie da, za
    każdym startem silnika to blokuje radio, blokuje bluetootha.

    --
    Marek

  • 14. Data: 2017-10-03 20:53:51
    Od: Marcin <n...@n...com>

    Witam

    W dniu 2017-10-02 o 09:30, Marek pisze:

    > Bardzo chętnie bym ten idiotyzm deaktywowal ale się nie da, za każdym
    > startem silnika to blokuje radio, blokuje bluetootha.

    W jaki sposob blokuje radio i bluetootha? Pierwszy raz czytam, by to cos
    blokwalo.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 15. Data: 2017-10-04 13:35:38
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 3 Oct 2017 20:53:51 +0200, Marcin <n...@n...com> wrote:
    > W jaki sposob blokuje radio i bluetootha? Pierwszy raz czytam, by
    > to cos
    > blokwalo.

    Gdy włączy się radio zaczyna ono wyszukiwać po BT zarejestrowane
    telefony z aktywnym profilem "słuchawka" do aktywacji tej durnej
    funkcji wzywania pomocy.Mam zarejestrowane 2 telefony ALE tylko
    profile BT audio, profil BTsłuchawka dla tego radia w telefonach jest
    zablokowany bo nie daje sięużywać wbudowanego zestawu głośnomówiącego
    w tym samochodzie. Podczas jazdy moi rozmówcy lepiej słyszą hałas niż
    mnie i się skarżą. Jeśli po uruchomieniu samochodu aktywuje profil BT
    audio by posłuchać coś z youtuba to radio nadal poszukuje telefonu z
    profilem BT. To trwa około30s lub trochę dłużej. W trakcie
    poszukiwania mutuje 4 razy aktualnie działający profil BT audio, co
    wqrwia niemożebnie.Gdy już radio się podda nie znajdując telefonu
    wyświetla kolejno 2 komunikaty na ekranie (każdy po 30s) informujące
    o braku telefonu i by wezwać pomocy musi być telefon. Te komunikaty
    są w oknie modalne i zasłaniają informację pod spodem, blokują
    wszystkie przyciski oprócz volume (nie można np.zmienić stacji).
    Można je anulować ale złośliwie wybrano przycisk najdalej od kierowcy
    (by było wygodniej). Brakuje tylko jeszcze by pytało "Czy jesteś
    pewien".

    --
    Marek

  • 16. Data: 2017-10-04 14:23:03
    Od: p...@g...com

    --Gdy już radio się podda nie znajdując telefonu wyświetla kolejno 2 komunikaty na
    ekranie (każdy po 30s) informujące o braku telefonu i by wezwać pomocy musi być
    telefon.

    to dziwne bo wg zalozen unijnych system powinien byc autonomiczny czyli bez karty SIM
    a tym bardziej telefonu kierowcy

    https://www.adac.de/infotestrat/unfall-schaeden-und-
    panne/ecall_gps_notruf/

  • 17. Data: 2017-10-04 16:18:53
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 4 Oct 2017 05:23:03 -0700 (PDT),
    p...@g...com wrote:
    > to dziwne bo wg zalozen unijnych system powinien byc autonomiczny
    > czyli bez
    > karty SIM a tym bardziej telefonu kierowcy

    Widać to rozwiązanie przejściowe.

    --
    Marek