    From: Portal <m...@p...onet.usun.to.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Synchronizowany generator Wiena
    Date: Sun, 24 Jul 2011 13:39:12 +0200
    <op.vywvjhm81cvm6g@lap> <j06ggb$kmb$1@news.onet.pl>
    <op.vyxabjn71cvm6g@lap> <1...@p...pl>
    <op.vyxhj3io1cvm6g@lap> <1...@p...pl>
    <op.vyxn31x51cvm6g@lap> <6...@p...pl>
    <j07ig4$q74$1@news.onet.pl> <op.vyyqe0171cvm6g@lap>
    <j08t8i$1pe$1@news.onet.pl> <op.vyy6x82l1cvm6g@lap>
    <j0a8h4$1nb$1@news.onet.pl> <op.vy0e1my31cvm6g@lap>
    <j0bi7d$5mg$1@news.onet.pl> <op.vy094eut1cvm6g@lap>
    <j0cqkq$tgc$1@news.onet.pl> <j0ctsa$e7g$1@inews.gazeta.pl>
    <op.vy19eic81cvm6g@lap>

    janusz_kk1 wrote:
    > Wiesz jest Chińskie i 'Chińskie'.

    Wiem - nie pisałem o chińskich produktach w ogóle, tylko konkretnie o
    tych przetwornicach - można znaleźć mnóstwo nienajlepszych opinii
    odnośnie częstości awarii i jakości wykonania tego sprzętu, a to mimo
    wszystko są urządzenia przetwarzające moce czasem i do kilku kW, więc
    jakiś reżim jakościowy powinien być zachowany. Ściemnianie przez
    producenta odnośnie parametrów znamionowych urządzenia też nie
    pozostawia najlepszego wrażenia.

    Nie twierdzę natomiast, że wszystko co chińskie to szajs. Tą wiadomość
    piszę na wyprordukowanym przez chińczyków ThinkPadzie (jeszcze IBM)
    który to sprzęt pomimo wiekowości, paru upadków i próby zalania
    sprawował mi się zawsze wzorowo. Wszystko jest kwestią "targetu" - tanie
    gówno jest produkowane w tych segmentach, gdzie ludzie kierują się w
    pierwszej kolejności ceną nie zważając na jakość. A weź tu wytłumacz
    klientowi, że jak chce mieć cuda wianki w instalacji elektrycznej bez
    martwienia się ciągle o serwis i o bezpieczeństwo to powinien się
    przygotować na wydatek idący raczej w cięższe tysiące PLN, a tymczasem
    dla niego jedno i drugie to skrzynka którą się wpina do sieci, tylko
    drugie kilka razy droższe.

    A tak z innej beczki - tu zaglądałeś?
    http://www.electro-tech-online.com/alternative-energ
    y/86777-grid-tie-inverter-schematic-8.html

    Pozdr
    Portal