-
1. Data: 2010-08-29 12:04:48
Temat: Sygnalizacja awarii silnika i co dalej?
Od: Jan <j...@w...pl>
Już wspomniałem tutaj, zwracając się do
P.T. Znawców samochodów, o lampce kontrolnej
sygnalizującej awarię silnika w chevrolecie
lacetti 1.4, 4-letnim. Teraz mam pytanie
kolejne. Co zrobić, kiedy obwód wysokiego
napięcia jest w porządku, a lampka zapala
się nadal? A tester melduje błąd zapłonu?
I samochód sporadycznie szarpie? Nawet dwa
razy zgasł silnik na skrzyżowaniu, ale dał
się uruchomić od razu? I kiedy lampka czasem
gaśnie, czasem mruga, ale ostatnio najczęściej
się pali?
Sprawdziłem metodą prób, że cewka, przewody
i świece są w porządku. Wygląda mi na to, że
przyczyna leży po stronie niskiego napięcia.
Czyli pewnie gdzieś w kablach...
Niestety tutaj nie da się tego ustalić tak
łatwo jak np. w maluchu, gdzie powodem przerw
w zapłonie był (najczęściej) osławiony czarny
kabelek doprowadzający prąd do cewki zapłonowej.
Jakie jeszcze mogą być tutaj powody?
Niestety warsztaty serwisowe tego nie wiedzą.
A autoryzowany serwis chevroleta (w Gdańsku)
odesłał mnie do konkurencji z powodu
"awarii komputera". Od razu też mnie uprzedzono,
że ta awaria (ich komputera) zostanie usunięta
najwcześniej za dwa tygodnie (!!!).
Cienko to wygląda, jak słynne Bolka trampki.
Cała moja nadzieja w nieautoryzowanych
amatorach motoryzacji, takich o zacięciu
detektywistycznym.
Proszę bardzo o podpowiedzi.
Jan
-
2. Data: 2010-08-29 13:25:11
Temat: Re: Sygnalizacja awarii silnika i co dalej?
Od: "Agent" <w...@o...pl>
Użytkownik "Jan" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
news:i5dbbv$5i4$1@news.task.gda.pl...
> Już wspomniałem tutaj, zwracając się do
> P.T. Znawców samochodów, o lampce kontrolnej
> sygnalizującej awarię silnika w chevrolecie
> lacetti 1.4, 4-letnim. Teraz mam pytanie
> kolejne. Co zrobić, kiedy obwód wysokiego
> napięcia jest w porządku, a lampka zapala
> się nadal? A tester melduje błąd zapłonu?
> I samochód sporadycznie szarpie? Nawet dwa
> razy zgasł silnik na skrzyżowaniu, ale dał
> się uruchomić od razu? I kiedy lampka czasem
> gaśnie, czasem mruga, ale ostatnio najczęściej
> się pali?
>
> Sprawdziłem metodą prób, że cewka, przewody
> i świece są w porządku. Wygląda mi na to, że
> przyczyna leży po stronie niskiego napięcia.
> Czyli pewnie gdzieś w kablach...
> Niestety tutaj nie da się tego ustalić tak
> łatwo jak np. w maluchu, gdzie powodem przerw
> w zapłonie był (najczęściej) osławiony czarny
> kabelek doprowadzający prąd do cewki zapłonowej.
>
> Jakie jeszcze mogą być tutaj powody?
> Niestety warsztaty serwisowe tego nie wiedzą.
> A autoryzowany serwis chevroleta (w Gdańsku)
> odesłał mnie do konkurencji z powodu
> "awarii komputera". Od razu też mnie uprzedzono,
> że ta awaria (ich komputera) zostanie usunięta
> najwcześniej za dwa tygodnie (!!!).
>
> Cienko to wygląda, jak słynne Bolka trampki.
> Cała moja nadzieja w nieautoryzowanych
> amatorach motoryzacji, takich o zacięciu
> detektywistycznym.
>
Ale tu nie ma co dumać. Kontrolka się pali więc jest błąd który musisz
zczytać. Jak nie w ASO Gdańsk to gdziekolwiek indziej gdzie da się ten błąd
zczytać. I nie musi to byc tylko warsztat zajmujący sie Chevroletami. Sam
odczyt błędu możliwy jest na wielu softach. Potem albo zostawiasz auto u
tego co Ci odczyta albo sam dłubiesz dalej.
-
3. Data: 2010-08-29 18:22:12
Temat: Re: Sygnalizacja awarii silnika i co dalej?
Od: Jan <j...@w...pl>
Agent pisze:
> Ale tu nie ma co dumać. Kontrolka się pali więc jest błąd który musisz
> zczytać. Jak nie w ASO Gdańsk to gdziekolwiek indziej gdzie da się ten
> błąd zczytać. I nie musi to byc tylko warsztat zajmujący sie
> Chevroletami. Sam odczyt błędu możliwy jest na wielu softach. Potem albo
> zostawiasz auto u tego co Ci odczyta albo sam dłubiesz dalej.
Jak już napisałem, tester, czyli program czytający
poprzez interfejs, pokazał tylko tyle: Sporadyczny
błąd zapłonu. Mój problem to kierunek dalszych
poszukiwań. Co teraz sprawdzać, czyli. Gdzie może
być przerwa w elektryce. Na razie wiem tyle, że
raczej po stronie niskiego napięcia. Kto wie więcej
o takim zjawisku?
Jan
-
4. Data: 2010-08-29 18:50:55
Temat: Re: Sygnalizacja awarii silnika i co dalej?
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Jan pisze:
> Cienko to wygląda, jak słynne Bolka trampki.
> Cała moja nadzieja w nieautoryzowanych
> amatorach motoryzacji, takich o zacięciu
> detektywistycznym.
Czy ten błąd cewki/zapłonu wskazuje o którą cewkę albo cylinder chodzi?
Bo tam masz w jednej obudowie dwie, podwójne cewki - w sumie 4 obwody WN.
Jedna z cewek obsługuje cylindry 1-4, druga 2-3.
Więc jeżeli miałbyś informację że problem dotyczy np. cylindra nr 3, to
dla próby możesz zamienić miejscami przewody WN przy cewce dla drugiego
i trzeciego cylindra i obserwować czy błąd przeniósł się na drugi
cylinder, czy pozostał nadal na trzecim.
Analogicznie jeżeli komputer mówi że błąd dotyczy cewki numer jeden, to
zamieniasz podłączasz przewody WN cylindrów 1-4 do cewki 2-3 i odwrotnie.
Tak samo zamieniasz przyłącza niskiego napięcia (tam może być trochę
kombinacji z niepasującymi wtyczkami).
I jeżeli błąd będzie wykrywany nadal na tej samej cewce to problem
ewidentnie po stronie sterowania na niskim napięciu.
Po prostu masz tam dwie takie same cewki, a potem 4 zestawy przewód -
świeca. Odpowiednio to podmieniając powinno udać się dość precyzyjnie
znaleźć przyczynę problemu jeżeli ten komputer podaje Ci jakieś
dokładniejsze informacje co do tego która to cewka albo który cylinder.
-
5. Data: 2010-08-30 10:13:23
Temat: Re: Sygnalizacja awarii silnika i co dalej?
Od: Jan <k...@p...com>
Tomasz Pyra pisze:
> Czy ten błąd cewki/zapłonu wskazuje o którą cewkę albo cylinder chodzi?
>
> Bo tam masz w jednej obudowie dwie, podwójne cewki - w sumie 4 obwody WN.
>
Komputer nie mówi niestety niczego poza tym, że to
sporadyczny błąd zapłonu. Jeśli powód jest po
stronie niskiego napięcia, to chyba muszę
sprawdzić kable?
Dziś zaobserwowałem, że wada ta się nasila
podczas hamowania, a znika na dłuższym odcinku,
kiedy jadę ze stałą prędkością. To mi sugeruje
przerwę w którymś kabelku, pod izolacją.
Wtedy tak bywa, że przerwa drutu pod izolacją się
otwiera, kiedy kabelek się napina podczas hamowania.
Ale szukanie miejsca, gdzie to jest, to żmudne
zajęcie. Może komuś trafiło się coś podobnego?
Jan
-
6. Data: 2010-08-30 10:36:07
Temat: Re: Sygnalizacja awarii silnika i co dalej?
Od: Jan <k...@p...com>
Uwaga! Trafiłem w sieci na opis podobnego problemu.
A może nawet takiego samego?
CYTAT:
====================================================
=================
Kontrolka silnika w lacetti, temat drażniący nie tylko z uwagi samego
światełka ale i podawanych kosztów, postaram się ulżyc wszystkim którzy
maja wydać te 2000zł, otóż miałem ten sam problem, w necie naczytałem
się o wypadaniu zapłinów i rożnych innych rzeczach, a tu przosze koszt
naprawy UWAGA 150ZŁ !!! TAK TAK, TYLKO 150 ZŁ. Problem pojawił się zaraz
po kupnioe lacetti, pojechałem do zaufanego i dobrze cenionego zakładu
który to był przez kilka lat podwykonawcą opla w krośnie, pozniej. Otóż
pan podłączył mi chevi odczytał błąd zapłonu pomyślał i mówi tak" to
napewno zawór recyrkulacji spalin, one tak maja, przeczyścimy" zawór
odbył kompiel i w czymśtam ultradzieki go pomasowały ale jak się okazało
nie był i tak zdolny do dalszej pracy, więc mój fachura mówi" szczerze
on tu nie jest potzrebny więc go wyłączymy". Od TAMTEJ PORY NIC ZADNYCH
SPADKOW MOCY KONTROLKA PO TZRJECHANIU 10000 ZASWIECILA SIE 2 RAZY, LECZ
PO 3 URUCHOMIENIACH SILNIKA ZGASLA NA DOBRE, PO KLOPOCIE.
====================================================
==================
Czy wie ktoś z kolegów, co to takiego ten
zawór recyrkulacji spalin?
Jan
-
7. Data: 2010-08-30 11:41:25
Temat: Re: Sygnalizacja awarii silnika i co dalej?
Od: huri_khan <s...@s...pl>
Dnia Mon, 30 Aug 2010 10:36:07 +0200, Jan napisał(a):
> Czy wie ktoś z kolegów, co to takiego ten
> zawór recyrkulacji spalin?
EGR poczytaj tutaj http://pl.wikipedia.org/wiki/System_recyrkulacji_spa
lin
--
[Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
[Astra G '1,6 16V] [SY]
-
8. Data: 2010-08-30 13:42:47
Temat: Re: Sygnalizacja awarii silnika i co dalej?
Od: Janusz Kaźmierski <j...@w...pl>
W dniu 30.08.2010 11:41, huri_khan pisze:
> EGR poczytaj tutaj http://pl.wikipedia.org/wiki/System_recyrkulacji_spa
lin
Dziękuję. Teraz tylko sprawdzić jego stan, tego zaworka.
Jak wynika z sieciowych dniesień, trzeba "tylko" trafić
na kompetentnego fachowca.
Moje przypuszczenia co do winy kabli nie znajdują potwierdzenia
na forach dyskusyjnych. Najczęściej wymienianą przyczyną
jest ww. zawór recyrkulacji spalin, a zaraz po nim kiepska
jakość zaworów do oprózniania cylindrów silnika. Niestety,
nowy zawór recyrkulacji spalin kosztuje 1650 zł, a naprawa
zaworów silnika około 2000 zł.
Jedno co mnie przy tym zastanawia, to komunikat programu
diagnostycznego, że przyczyna tkwi w układzie zapłonowym.
Może jednak to kabelek? Tak sobie dodaję otuchy, zanim
wydam te 4000 PLN na naprawę...
Jan
-
9. Data: 2010-08-31 08:30:51
Temat: Re: Sygnalizacja awarii silnika i co dalej?
Od: Jan <k...@p...com>
Jan pisze:
> (...)
> Proszę bardzo o podpowiedzi.
Dziękuję korespondentom, którzy odpowiedzieli
na moje pytanie. Z odpowiedzi wnioskuję, że
takie problemy są dzisiaj omawiane na innych
forach, tam, gdzie mówi się o konkretnych
modelach samochodów. Albo o markach.
Udaję się zatem w tamte miejsca, nie przestając
szukać dobrego fachowca z warsztatem naprawczym.
Pozdrawiam,
Jan
-
10. Data: 2010-09-02 20:19:31
Temat: Re: Sygnalizacja awarii silnika i co dalej?
Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>
Może być wiele
np. uszkodzony wężyk podciśnienia,
złącza czujników temperatury,
mokre przewody WN.
Mógł się przestawić w tryb awaryjny i podaje za bogatą mieszankę - dlatego
szarpie.
Nie wiem jak w Chevrolecie, ale z pewnością jest procedura adaptacji po
wystąpieniu usterki.
Zależy to od algorytmu sterownika.
We Fiatach wystarczy zdjąć klemę na 10 minut i odpalić auto bez dotykania
pedału gazu i poczekać.
Ale jeśli lampka się pali permamentnie,
to najpierw trzeba usunąć uszkodzenie.
Jeśli nie można znaleźć uszkodzenia przez 2 dni, to lepiej zczytać dane.
Może tam być jakaś podpowiedź, ale czasem jest błędna.
Do odczytania sterownika nie jest potrzebny autoryzowany serwis.
Ważne, aby żądać:
- WYDRUKU błędów
- nie kasować błędów bez wydruku.
- nie porysować lakieru :-)
--
pozdrawiam
Sylwester Łazar
http://www.alpro.pl
http://www.rimu.pl -oprogramowanie do edycji schematów
i projektowania PCB