  • 121. Data: 2012-02-10 02:01:08
    Temat: Re: Świetlówki ...
    Od: "L501 aneryS" <s...@s...pl>

    news:jh0nvo$m1t$1@inews.gazeta.pl...

    > Przy czym tu bardziej chodzi o to zeby odroznic rzeczy palne od
    > niepalnych.
    > Palne spalic, i nie miec problemu z wysypiskiem smieci.

    Tym się za dzyndzla nie przejmowali, palne rowno z niepalnym, na jeden
    syf...

    > Plastiki sie akurat dosc dobrze pala, tylko nie wiem co z chlorem.

    Przytruje tego i owego pewnie...

  • 122. Data: 2012-02-10 02:11:37
    Od: "L501 aneryS" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Waldek" <m...@n...dam> napisał w wiadomości
    > Mniemalem ze zrodlem metanu sa glownie bąki

    Z pierdami, bengalami, zefirkami włącznie :)

    > i pochodna rozkladu obronika czyli gowna wymieszanego np. ze slomą ;)
    > - moze gowno krowie jest bardziej efektywne od swinskiego - nie bede sie
    > spieral :D

    Oba śmierdzą :)

    > ale wiem ze takowe instalacje do produkcji "biogazu" istnieja.

    Na bazie kawałów o teściowych, to czaem żartuję, że najbardziej ekologiczny
    napęd samochodu, to teściowa przyssana dupą do zbiornika gazu w aucie i
    żrąca tonami fasolkę po bretońsku :) Świeżutki pierdunik w cylindrach -
    silnik aż się będzie rwał do pracy :))

    PNMSP :)

  • 123. Data: 2012-02-10 08:43:17
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > "W naszym kraju największym dostarczycielem metanu jest rolnictwo.
    > Wyliczono, że emisja metanu od 1 krowy wynosi 0,3 kg na dobę. Emisja
    > metanu odpowiada za ok. 18% globalnego efektu cieplarnianego. "
    > http://www.portalhodowcy.pl/hodowca-bydla/72-numer-1
    0-2008/326-oddzialywanie-na-srodowisko-intensywnej-p
    rodukcji-mleka.
    > Lata temu na jakimś programie typu Discovery pokazali taki pomiar bodaj w
    > Australii. Zagroda na ładnej zielonej łące z dużą ilością czujników metanu
    > i środowiska :) Krówki nieświadome swoich pięciu minut beztrosko się pasły
    > :)

    Zawsze można zrobić pomiar lub statystykę aby pokazała to co chcemy.
    Jak z tym tłumaczeniem: Dlaczego jest tak zimo w Grecji, Włochach i na
    Bałkanach - bo jest globalne ocieplenie.

    100 milionów lat temu pasły się tam o wiele większe krówki.
    Gdyby wtedy byli już ekolodzy to dzisiaj nie mielibyśmy węgla i ropy.
    I wcale to nie zmierzało ku zagładzie, wręcz odwrotnie - trzeba było z góry
    przywalić czymś większym żeby to rozwalić.

    --
    Desoft

  • 124. Data: 2012-02-10 09:21:34
    Od: "L501 aneryS" <s...@s...pl>

    napisał w wiadomości news:jh1kki$k77$1@inews.gazeta.pl...

    > Tego to już w ogóle nie pojmuję.

    Odniosę się do samego czynnika - Nie mogę się oprzeć wrażeniu, że te
    wszystkie składniki zmienne, opłaty przesyłowe, itd, są po to, aby wydymać
    klienta na kasę. Opłatę przesyłową załóżmy, jeszcze pojmę (mocno naginając),
    bo dajmy na to, jest na pokrycie strat na oporności przewodów, ale reszta to
    "na znak łaski wprowadzam podatek od prostych pleców" ("O 2 takich, co
    Łysego buchnęli" K. Makuszyński).
    To nie musi być prawda co piszę, ale wrażenie jest, niemiłe...

  • 125. Data: 2012-02-10 09:24:16
    Od: "L501 aneryS" <s...@s...pl>

    napisał w wiadomości news:jh1kki$k77$1@inews.gazeta.pl...
    > Mniej wypadków. To chyba jasne. Nie o ekologię mi chodzi (ta
    > zapewne ucierpi w wyniku produkowania oświetlenia), ale
    > o jasność na drogach.

    Z dawnych czasów pamiętam wzmiankę, że w "eReFeNie" zrobiono eksperyment
    oszczędnościowy, wygaszając co drugą lampę uliczną. Podobno straty wynikłe z
    wypadków z tym związanych 9-krotnie przekroczyły zyski z akcji.

  • 126. Data: 2012-02-10 09:52:51
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "L501 aneryS" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >eksperyment oszczędnościowy, wygaszając co drugą lampę uliczną.
    >Podobno straty wynikłe z wypadków z tym związanych 9-krotnie

    To musialo byc bardzo dawno temu. Dzis by wyliczono ze zyski z akcji
    100 krotnie przewyzszaja straty.
    Panstwo co prawda dostaje tylko polowe VAT od latarni i akcyzy za
    prad, ale VAT z napraw rownowazy to z nawiazka, dochodzi PIT
    mechanikow, mniejsze bezrobocie, mniejsze zasilki.

    No i jeszcze drobiazg - te latarnie tak robione ze jak rozstawione co
    powiedzmy 50m, to swieca po 25 w obie strony.

    Wylaczenie co drugiej to strefy ciemnosci. Mniejsza moc to tylko
    ciemniej.

    J.

  • 127. Data: 2012-02-10 09:57:09
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >(mocno naginając), bo dajmy na to, jest na pokrycie strat na
    >oporności przewodów, ale reszta to "na znak łaski wprowadzam podatek

    W ogolnosci - to oplata za przesyl pradu. Czyli cala siec przesylowa.
    Przyznaje ze byc moze powinna byc podzielona na skladnik staly w
    wiekszej ilosci, i zmienny w mniejszej niz obecnie.

    Ale zmienny to nie tylko straty w sieci, to tez np zwrot inwestycji w
    linii przesylowe. Im wiecej pradu bierzesz, tym wiecej tych linii
    trzeba.

    J.

  • 128. Data: 2012-02-10 10:34:21
    Od: "L501 aneryS" <s...@s...pl>

    > To musialo byc bardzo dawno temu. Dzis by wyliczono ze zyski z akcji

    No, tak, internetu w .pl jeszcze nie było.

    > 100 krotnie przewyzszaja straty.

    Nie próbowałem teraz szacować, za mało danych do porównań.

    > No i jeszcze drobiazg - te latarnie tak robione ze jak rozstawione co
    > powiedzmy 50m, to swieca po 25 w obie strony.

    Nie inaczej.

    > Wylaczenie co drugiej to strefy ciemnosci. Mniejsza moc to tylko ciemniej.

    I pewnie przez to "ciemniej" było te "dziewięć razy"...?

  • 129. Data: 2012-02-10 10:36:14
    Od: "L501 aneryS" <s...@s...pl>

    > Ale zmienny to nie tylko straty w sieci, to tez np zwrot inwestycji w
    > linii przesylowe. Im wiecej pradu bierzesz, tym wiecej tych linii trzeba.

    OK.
    To ja też jak zaprowadzę sklep, z czymbądź, to też cenę podzielę, jak
    energetyka :P
    W takim razie te "stałe", "zmienne", to zawoalowany podatek...

  • 130. Data: 2012-02-10 10:37:35
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    >Nie inaczej.

    >I pewnie przez to "ciemniej" było te "dziewięć razy"...?

    Nie - sugeruje ze slabsze lampy dadza np dwa razy ciemniej. tylko 2
    razy
    Wylaczone lampy spowoduja ze co kawalek bedzie bardzo ciemno.

    Co prawda czesto wystarczy cien przeszkody na tle oswietlonego plotu
    100m dalej.

    No coz - mimo tych wynikow Niemcy nie oswietlaja sobie autostrad. A
    Holendrzy tak.

    J.