eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyŚwiatowe Forum Ekonomiczne (WEF) apeluje do światowych rządów o [...] redukcję prywatnej własności samochodów, w tym pojazdów elektrycznych, o aż 75% do roku 2050.

  • 41. Data: 2023-06-23 12:15:40
    Temat: Re: Światowe Forum Ekonomiczne (WEF) apeluje do światowych rządów o [...] redukcję prywatnej własności samochodów, w tym pojazdów elektrycznych, o aż 75% do roku 2050.
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 21.06.2023 o 22:01, Myjk pisze:
    > Wed, 21 Jun 2023 15:51:38 +0200, nadir

    > No tak, bo przecież odkurzacz jest wartości (energetycznej produkcji)
    > samochodu. Nie ma to jak trafiona analogia!

    Jak masz 1400-watowy odkurzacz i przez tydzień odkurzasz nim po 1h to
    ... jedno ładowanie Twizy, które staraczało mi właśnie na tydzień :-)

> [...]
    > ograniczeniu zużycia energii na rzecz produkcji samochodów, które same
    > przyjadą i same odjadą do kolejnego potrzebującego przemieszczenia się, to
    > nagle wielkie ajwaj i to smutne pierdzenie o inwigilacji i nadzorowaniu.
    > Tymczasem każdy kto raz usiadł do policzenia kosztów utrzymania samochodu
    > DZISIAJ doszedł do wniosku, że się tego samochodu posiadać nie opłaca i
    > lepiej jeździć taksówkami, a na dłuższe dystanse je wynajmować (tylko no
    > właśnie, to jest upierdliwe bo najmowane samochody same nie przyjeżdżają).

    To raczej by wynajął swój samochód i na tym zarabiał niż się go pozbywał
    jak już ma. Jakoś tak się nie dzieje. Ludzie raczej chcą ponosić koszty
    posiadania swojego indywidualnego środka transportu. Wolą wsiąść do
    swojego samochodu niż pożyczonego. Jest oczywiście jakaś granica. Np
    przejeżdżając tylko Polskę niekiedy wolę wydać 5..10x mniej na pociąg
    niż jechać samochodem. Ale na ile mi starczy tych chęci to ja nie wiem.
    Ostatecznie mogę nigdzie nie jechać i w domu siedzieć...

  • 42. Data: 2023-06-23 14:19:21
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2023-06-23 o 12:01, Jacek pisze:
    > Nie ma co podejmować. Napisałeś to by dorzucić do flejmu a nie po to by
    > dojść do konstruktywności. Onanizuj się sam.

    To może odpowiedzmy sobie na podstawowe pytanie:
    Czy chronimy ludzi na planecie czy chcemy chronić planetę?

    Bo to nie musi być to samo

    Co chcemy uzyskać przez ograniczenie liczby samochodów?

  • 43. Data: 2023-06-23 14:24:07
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2023-06-23 o 12:08, io pisze:

    > Potrzeba nie, ale to że masz minimum 100-konny samochód (a nie np
    > 17-konne Twizy) nie mówiąc o mocniejszych już tak.

    Ja mam Aixama z 5 KM. Co sobie przedłużam? ;-)

    Ten mój diesel pali faktycznie 3 l/100km I kto tu jest ekologicznyc ;-)

  • 44. Data: 2023-06-23 14:25:34
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2023-06-23 o 12:07, io pisze:

    > No i też samochody elektryczne dzisiaj jeszcze nie są wprowadzane siłą.

    Rozumowanie na poziomie gotowanej żaby ;-)

  • 45. Data: 2023-06-23 15:10:35
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 23 Jun 2023 10:16:07 +0200, _Master_

    > Napisz co robisz.

    Przcież pisałem już nie raz, także w dyskusji z tobą
    -- jesteś botem do którego nic nie dociera?

    Robię elektrykę domową, montuję fotowoltaikę (no, teraz
    to już odradzam głównie jej montaż dzięki pisu), pompy ciepła,
    w tym klimatyzatory.

    > Nie bój się. ;-)

    Kogo lub czego mam się bać, ciebie, ruski trolu?

    > Zobaczymy czy faktycznie jest Ci tak potrzebny i czy nie mógłby być
    > lepiej wykorzystywany a Twojemu szefowi zaproponujemy optymalizację pod
    > szczytną ekologiczną ideą ;-)

    Ja w przeciwieństwie do ciebie sam sobie jestem szefem. Od 20 lat mam DG.
    Nie wszyscy, jak ty, robią na etacie putinka, więc daruj sobie te
    projekcje.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 46. Data: 2023-06-23 15:25:39
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2023-06-23 o 15:10, Myjk pisze:
    > Robię elektrykę domową, montuję fotowoltaikę (no, teraz
    > to już odradzam głównie jej montaż dzięki pisu), pompy ciepła,
    > w tym klimatyzatory.

    Znaczy przyjeżdżasz i auto stoi ;-)

    A potem odjeżdżasz ;_)

    Uważaj bo ktoś może odnieść wrażenie że wystarczy Ci taczka ;-)

    A co do DG.

    Nie mam smykałki dziś, nie miałem smykałki 20 lat temu.
    Nie każdy musi prowadzić działalność gospodarczą aby posiąść wiedzę na
    poziomie doktoratu z medycyny. ;-)

    Znam ludzi którzy 20 lat temu prowadzili działalność i dziś prowadzą i
    nie z powodu że im się podoba tylko dlatego że nie odnajdą się na rynku
    bo nic innego nie potrafią poza bardzo wąską dziedziną.
    A i kasy z tego nie ma bo to poligrafia czarnuchowa jest ;-)

    A na etacie musieliby wykonywać polecenia mądrzejszych od nich ludzi.
    To byłoby tak straszne jak bycie posłem dla Tuska ;-)

  • 47. Data: 2023-06-23 15:27:14
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 23 Jun 2023 10:13:28 +0200, _Master_

    > Zakazu może nie być ale prawo się tak napisze że odechce Ci się go mieć
    > a i po kieszeni dostaniesz i nie będzie Cię na niego stać.
    > To już się dzieje.

    Takie rzeczy jak ograniczenia dzieją się od dawna. I od dawna są takie
    dzbany jak ty, które wyją bo im to akurat nie pasuje do "myślenia" -- a po
    paru latach nikt o was nie pamięta, patrz zakaz trującej etyliny (wprost
    zakaz produkcji samochodów na to paliwo), normy Euro (wprost zakaz
    produkcji trujących samochodów), zakaz reklamowania/palenia tytoniu, zakaz
    reklamowania i picia alko w miejscach publicznych itp. itd.

    > Można by ten kierunek jeszcze zrozumieć gdyby on załatwiał problemy.

    Skoro nie rozumiesz że zmniejszenie zużycia energii załatwia multum
    problemów, to musisz być kompletnym dzbanem. Konfederackim dzbanem,
    ciągnącym do dzikiej rosji która żyje z zużycia energii właśnie.

    > Ale on tylko powoduje kolejne czyli faktyczne wykluczenie komunikacyjne
    > w małych miejscowościach bo żadnego opiekuńczego państwa nie będzie stać
    > na kilka autobusów dziennie do każdej nawet najmniejszej mieściny.
    > Tak przeprowadzą się do miasta. ;-)
    > Wiele lat proponuję niedołężnym już rodzicom mieszkanie w mieście gdzie
    > będzie napalone, sklep pod blokiem, 100m do kościoła.
    > Nie zmuszę ich bo wiem że psychicznie to będzie tortura.

    Tylko nikt nie zabrania posiadania samochodów na własność.
    To są konfederackie strachy na lachy dla tępych pelikanów.

    > A tu nagle unijne kurwy mi dają najlepszą, pojebaną receptę na życie
    > TFUUUUUUU ;-)

    No, najlepiej żyć w syfie jak u twoich ukochanych ruskich.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 48. Data: 2023-06-23 15:29:50
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 23 Jun 2023 15:25:39 +0200, _Master_

    > Znaczy przyjeżdżasz i auto stoi ;-)
    > A potem odjeżdżasz ;_)

    No właśnie, gdyby auto było autonomiczne, to by mogło jeździć i się przydać
    komuś kto potrzebuje z samochodu skorzystać 20 minut dziennie. Ale nieeee,
    bo to przecież będzie ograniczanie wolności!

    > Uważaj bo ktoś może odnieść wrażenie że wystarczy Ci taczka ;-)

    Na taczkach to cię wywiezie twoja ukochana konfedera.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 49. Data: 2023-06-23 15:35:50
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 23 Jun 2023 09:48:21 +0200, _Master_

    > Zluzuj majty.
    >
    > Odwracasz kota ogonem. Wolność człowieka kończy się tam gdzie zaczyna
    > wolność drugiego człowieka.

    Dokładnie tak, konfederacki pelikanie. Jeśli ktoś truje drugiego człowieka
    spaliniakiem, to się jego wolność w tym miejscu kończy.

    > Regulacje mają być proste i stanowcze. Spowodowałeś komuś szkodę BULISZ.
    > naruszasz porządek BULISZ. Nie chcesz BULIĆ idziesz do paki.

    I są właśnie proste, a że ty ich nie rozumiesz to już inna kwestia.

    > przynajmniej połowa prawa jest do wyrzucenia np. ten nieszczęsny
    > "czarny" matowy blat biurka w firmie czy instrukcja obsługi radia w
    > aucie firmowym.
    > Po hoooj to jest tam zapisane? żeby się ktoś przypierdalał?
    > To jest kwestia podejścia
    > - albo uważamy obywatela za idiotę i prowadzimy za rączkę
    > - albo uważamy za myślącego człowieka który dokonuje może błędnych ale
    > swoich wyborów na których się uczy.
    > Tak wtedy państwo nie uchroni debila przed wypadnięciem z balkonu.
    > Ale czy dziś CHRONI? a jak wiadomo płacimy w podatkach aby chroniło.
> [...]

    Zdecydowanie jestem za tym aby takie debile jak ty nie należały do
    społeczeństwa.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 50. Data: 2023-06-23 15:46:33
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 23 Jun 2023 10:04:17 +0200, _Master_

    > Nie wiem dlaczego użyłeś określanie "dobro ogółu"?
    >
    > Konfederacja chce abyś Ty mógł podejmować więcej swoich decyzji bo uważa
    > że Ty najlepiej wiesz co dla Ciebie jest dobre.

    Konfederację to opisał idealnie orwell, skończ z tym pierdoleniem że
    konfedera chce dać wszystkim wolność, a szczególnei wyboru. Bo za ich
    nierządów skończymy gorzej niż za pisu. A mnie się w rosji nie uśmiecha
    mieszkać, bo jakbym chciał tak żyć, to bym się po prostu do nich
    wyprowadził.

    > Co nie oznacza że nie będzie kar za przestępstwa, nie będzie policji ani
    > wojska.

    No, wojska za konfedery to byłoby pod dostatkiem i milicji obywatelskiej!

    > Piszesz tak jakbyś o Konfederacji czerpał wiedzę z memów Lorda.

    Czytam twój bełkot i to mi wystarczy,
    jako że jesteś zagorzałym ich przedstawicielem.

    > Być może to podejście Ci się nie podoba bo przyzwyczajony
    > jesteś przez komunę że ciągle ktoś za Ciebie decydował.
    > Może to podejście nie jest idealne
    > Ale czy obecny stan jest idealny?

    Nie jest idealny, ale konfedera to kierunek wschód.

    > Czy nie widzisz tej obłudy która Ci obiecuje bezpieczeństwo, pracę,
    > służbę zdrowia? Uważasz że dostajesz to za co zapłaciłeś w składkach?

    Nie dostaję, bo nie choruję (na szczęście). Ale są tacy co dostają
    wielokrotnie więcej niż włożyli.

    > Konfederacja nie jest memem tylko legalną partią która ma program i
    > konkretne projekty ustaw

    Blablabla. Dużo ci płacą za to pierdolenie, klakierze?

    > Na początek uproszczenie podatków.
    > Dowiedziałeś się chociaż w jaki sposób?
    > Potem obniżenie i cały czas dbanie o prawa nabyte.

    Taaaa, pisiory też miały obniżać podatki, dać ludziom, pozbyć się nepotyzmu
    a co z tego wyszło to widać. Konfedera to jeszcze większe "świnie",
    wystarczy popatrzeć na ich liderów jak sięzachowywali a jak teraz
    siękrygująi wypierajątego co kiedyś odpierdalali.

    > W każdej wypowiedzi Mentzena to znajdziesz.

    Nie jestem w stanie słuchać tego idioty na dłuższą metę.

> [...]
    > Zresztą cała opozycja wytyka dzisiaj PiSowia otwieranie drzwi na
    > obcokrajowców. Czy oni są rusistami?
    >
    > Czy przestrzeganie przed zalewem ukraińskiego zboża to popieranie
    > napaści na rosji na Ukrainę?
    >
    > Dziś wszyscy widzą problem. Tylko że Konfederacja widziała go wcześniej
    > i nie bała się o nim mówić.
    >
    > I znowu miała rację.
    >
    > A czy Morawiecki miał rację twierdząc że przestrzeganie praworządności
    > będzie dotyczyć tylko funduszy unijnych?
    >
    > Konfederacja miała rację apelując o nie podpisywanie tych kwitów.

    Konfedera to populistyczne prawaki które niczym od prawackiej i
    populistycznej pisdecji się nie różnią. Robią ludziom wodę z mózgu, czego
    najlepszym przykłądem były te "pamiętne" konferencje gdzie głosili bzdury o
    zakazie używania spaliniaków w 2035 i pomp ciepła w 2026. A ty to jeszcze
    powielałeś, pelikanie.

    --
    Pozdor
    Myjk