eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyŚwiatowe Forum Ekonomiczne (WEF) apeluje do światowych rządów o [...] redukcję prywatnej własności samochodów, w tym pojazdów elektrycznych, o aż 75% do roku 2050.Re: Światowe Forum Ekonomiczne (WEF) apeluje do światowych rządów o [...] redukcję prywatnej własności samochodów, w tym pojazdów elektrycznych, o aż 75% do roku 2050.
    From: io <i...@o...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Światowe Forum Ekonomiczne (WEF) apeluje do światowych rządów o
    Date: Fri, 23 Jun 2023 12:15:40 +0200

    W dniu 21.06.2023 o 22:01, Myjk pisze:
    > Wed, 21 Jun 2023 15:51:38 +0200, nadir

    > No tak, bo przecież odkurzacz jest wartości (energetycznej produkcji)
    > samochodu. Nie ma to jak trafiona analogia!

    Jak masz 1400-watowy odkurzacz i przez tydzień odkurzasz nim po 1h to
    ... jedno ładowanie Twizy, które staraczało mi właśnie na tydzień :-)

> [...]
    > ograniczeniu zużycia energii na rzecz produkcji samochodów, które same
    > przyjadą i same odjadą do kolejnego potrzebującego przemieszczenia się, to
    > nagle wielkie ajwaj i to smutne pierdzenie o inwigilacji i nadzorowaniu.
    > Tymczasem każdy kto raz usiadł do policzenia kosztów utrzymania samochodu
    > DZISIAJ doszedł do wniosku, że się tego samochodu posiadać nie opłaca i
    > lepiej jeździć taksówkami, a na dłuższe dystanse je wynajmować (tylko no
    > właśnie, to jest upierdliwe bo najmowane samochody same nie przyjeżdżają).

    To raczej by wynajął swój samochód i na tym zarabiał niż się go pozbywał
    jak już ma. Jakoś tak się nie dzieje. Ludzie raczej chcą ponosić koszty
    posiadania swojego indywidualnego środka transportu. Wolą wsiąść do
    swojego samochodu niż pożyczonego. Jest oczywiście jakaś granica. Np
    przejeżdżając tylko Polskę niekiedy wolę wydać 5..10x mniej na pociąg
    niż jechać samochodem. Ale na ile mi starczy tych chęci to ja nie wiem.
    Ostatecznie mogę nigdzie nie jechać i w domu siedzieć...