  • 41. Data: 2010-04-09 15:39:04
    Temat: Re: Światła mijania
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    Jakub Witkowski pisze:

    > Natychmiast po wprowadzeniu skutecznej metody eliminacji
    > ślepych z dróg zgaszę światła w dzień.

    Oraz, oczywiście, z chodników... :)

  • 42. Data: 2010-04-09 16:10:49
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "jerry" <j...@w...sam.wiesz.co.o2.pl> napisał w wiadomości
    Użytkownik "neelix" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Skrajne przypadki leczyć lub eliminować.
    > neelix
    czyli sam chcesz być pierwszy do odstrzału?

    A czy ja jestem ślepy?
    neelix

  • 43. Data: 2010-04-09 16:15:02
    Od: Arek <a...@...a.z.e.t.a.pl>

    Katanka wrote:

    > Dla mnie nakaz jazdy na światłach to same plusy, dlatego nie chciałbym aby
    > jeździli po drogach debile bez świateł. Natomiast co będzie ... zobaczymy,
    > ale założę się, że nie będzie biało-czarno, tylko coś w środku. Czyli bez
    > świateł będzie można jeździć, ale ze światłami też.

    Zdaje się od 2011 w UE wszystkie nowe auta mają mieć światła do jazdy
    dziennej. Prądu to żre niewiele (przeważnie diody LED), trwałość duża.

    Jak ktoś chce oszczędzić to niech sobie zamontuje. Jeśli 300pln rocznie
    kosztuje jazda na mijania to dwa lata jazdy i się im koszty DRL zwracają z
    nawiązką (odpadają przepalone żarówki, świecą się tylko DRLe z przodu (z
    tyłu nic bo nie musi), spalanie dużo mniejsze - diody LED, trwałość bardzo
    duża).

    Jak na moje mogą nic nie zmieniać, a teraz jest tak, że jeździsz albo na
    mijania albo z światłami dziennymi.

    --
    Arek, arekmx|gazeta.pl

  • 44. Data: 2010-04-09 16:30:20
    Od: Vax <m...@z...sie>

    W dniu 2010-04-09 12:05, neelix pisze:

    > Przez ślepego, który nie powinien jeździć?

    Zwłaszcza przez takiego.
    Gdy ujdziesz uwadze kogoś normalnego, jadącego rozsądnie swoim pasem,
    to zwykle tragedii nie będzie ;)

    v.

  • 45. Data: 2010-04-09 16:32:28
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał w
    wiadomości news:hpnaiq$215p$1@news2.ipartners.pl...

    > Bynajmniej. Słabe widzenie obwodowe. Powoli postępująca zaćma, degeneracja
    > plamki żółtej, kurza ślepota. Wielu chorych odczuwa swoje widzenie jako
    > całkiem dobre i nie wybiera się do okulisty. Może wprowadzenie badań
    > obowiązkowych co kilka lat coś poprawi - choć nie w 100%, to pewne.

    Powoli to cały czlowiek się kończy. Nie demonizujmy normalnego zużywania się
    organizmu.

    > Natychmiast po wprowadzeniu skutecznej metody eliminacji
    > ślepych z dróg zgaszę światła w dzień.

    Czy do niedawna ludzie byli zdecydowanie w lepszej kondycji? Jakoś kierowcy
    radzili sobie i to znakomicie bez pasów, bez świateł i innych gadżetów. Nie
    można zakładać, że dzisiaj mamy same ewidentne kaleki i konieczne są
    przymusowe protezy dla wszystkich. Dla wielu świecących z pewnością jest to
    tylko chwytliwa medialna papka tak jak to, że nagle niektórzy stali się
    europejczykami chociaż w europie jesteśmy od poczatku państwa polskiego i
    nikt nie robił z tego taniej sensacji. Jeśli natomiast tak jest, ze Polacy
    są fizycznie słabi to trzeba oglosić stan zdrowia obywateli naszego kraju i
    zalecenia. Światłami koncentracji i stopnia odpowiedzialności nie poprawimy,
    a wręcz przeciwnie. Nie spadła ilość zabitych o 20%. Jakoś Niemcy nie
    wykazują zainteresowania świeceniem, a Austria po spróbowania wątpliwego
    produktu zrezygnowała z karmienia nim swoich obywateli. My nie musimy być
    europejską awangardą głupoty. Jeśli jednak nie potrafimy wyplątać się z
    sideł absurdów to może lepiej nie wkraczać na ich teren?
    neelix

  • 46. Data: 2010-04-09 16:34:03
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał w
    wiadomości news:hpnalo$215p$2@news2.ipartners.pl...
    > Oraz, oczywiście, z chodników... :)

    Uważaj, bo zaraz wpadniesz na pobocze, a z pobocza do rowu, albo na
    przyydrożne drzewo. :-)
    neelix

  • 47. Data: 2010-04-09 16:43:44
    Od: Vax <m...@z...sie>

    W dniu 2010-04-09 12:52, neelix pisze:

    > Gdyby policja egzekwowała prawo zamiast siedzieć z suszarkami w krzakach
    > to nakaz nie byłby potrzebny. Wystarczyło nie pozwalać na nadużywanie,
    > karać za brak kiedy potrzebne i kierowcy szybko nauczyliby się oceny
    > warunków i prostej czynności włączania.

    Chcesz tym w krzakach odebrać suszarki i wręczyć światłomierze?

    v.

  • 48. Data: 2010-04-09 16:49:30
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Arek" <a...@...a.z.e.t.a.pl> napisał w wiadomości

    > Zdaje się od 2011 w UE wszystkie nowe auta mają mieć światła do jazdy
    > dziennej. Prądu to żre niewiele (przeważnie diody LED), trwałość duża.

    Są opinie, że mijania nie nadają się jako dzienne, ale światłomaniacka
    propaganda fakty odrzuciła z premedytacją. Najpierw trzeba rzetelnie zbadać
    potrzebę montowania i stosowania dziennych, a nie znowu forsować coś
    odgórnie, na chama, dla zysku. Juz raz UE wygłupiła się propagując światła
    mijania. Pokazane rozwiązanie na pewno zapobiegnie wypalaniu reflektorów i
    szybszemu zużywaniu się instalacji elektrycznej tylko co na to powiedzą
    producenci i sprzedawcy żarówek, akumulatorów, alternatorów?

> [...]
    > duża).
    > Jak na moje mogą nic nie zmieniać, a teraz jest tak, że jeździsz albo na

    To ja proponuje inne rozwiązanie. Chcesz świecić - montuj dzienne, ale też
    za rozsądną cenę, bo półprzewodniki tego typu są tanie. Wiele lat temu chyba
    miałem dzienne w jakimś maluchu.
    neelix

  • 49. Data: 2010-04-09 16:52:02
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Vax" <m...@z...sie> napisał w wiadomości
    > Zwłaszcza przez takiego.
    > Gdy ujdziesz uwadze kogoś normalnego, jadącego rozsądnie swoim pasem,
    > to zwykle tragedii nie będzie ;)

    A co taki ewidentnie ślepy miałby robić na drodze? Gdzie sito? XXI to nie
    średniowiecze. Sami ludzie mają większą świadomość stanu swojego ciala i
    możliwości naprawy.
    neelix

  • 50. Data: 2010-04-09 16:59:52
    Od: Vax <m...@z...sie>

    W dniu 2010-04-09 16:52, neelix pisze:

    > A co taki ewidentnie ślepy miałby robić na drodze? Gdzie sito?

    Ja nie chcę robić za sito ;)

    > XXI to
    > nie średniowiecze. Sami ludzie mają większą świadomość stanu swojego
    > ciala i możliwości naprawy.

    Załatw problem ślepych. I głupich. Potem możemy wyłączać światła,
    w nocy wymagać tylko pozycyjnych, rozmiar znaków zmniejszyć
    pięciokrotnie, zrezygnować z farb odblaskowych i likwidować
    limity prędkości. Zdrowi i normalni dadzą sobie radę a dzięki
    rozsądkowi sami wszystko, włącznie ze światłami i prędkością
    dostosują.

    Teraz poważnie - sam jestem zwolennikiem świateł, choć nie neguję,
    że coś tam dawać komuś mogą.
    Ale argumenty masz po prostu czasem zabawne ;) Wybacz :)

    v.