eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleŚwiatła drogowe w dzień - inaczejRe: Światła drogowe w dzień - inaczej
  • Date: Fri, 20 Jul 2012 23:54:10 +0200
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64; rv:13.0) Gecko/20120601 Thunderbird/13.0
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Światła drogowe w dzień - inaczej
    References: <ju79bv$v75$1@news.task.gda.pl> <ju7eot$keg$1@node2.news.atman.pl>
    <ju8b37$hi4$1@inews.gazeta.pl> <ju8c0t$uvu$1@news.task.gda.pl>
    <ju9niv$fer$1@inews.gazeta.pl> <jucaqn$2s9$1@inews.gazeta.pl>
    <jucdja$en3$1@inews.gazeta.pl> <jucf43$9cu$1@inews.gazeta.pl>
    In-Reply-To: <jucf43$9cu$1@inews.gazeta.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    NNTP-Posting-Host: 91.206.96.25
    Message-ID: <5009d382$1@news.home.net.pl>
    X-Trace: news.home.net.pl 1342821250 91.206.96.25 (20 Jul 2012 23:54:10 +0200)
    Organization: home.pl news server
    Lines: 28
    X-Authenticated-User: a...@p...pl
    Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.home.net.pl!not-for-mai
    l
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:657534
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 20.07.2012 22:29, Arbiter pisze:

    >> Przeczytaj jeszcze raz post AZ'ta - dosc fajnie wytlumaczyl co i jak.
    >> "Alternator" na stalym magnesie, pracuje we fazerze (i wielu innych
    >
    > Przeczytalem własnie po tym jak napisałem. W sumie to nie przypuszczałem ze
    > tak prymitywne , zacofane rozzwiazania moga byc w sprzetach z 2000r.
    >
    > W skuterku 125ccm mam normalnie altek 340W i nie sądze by zabierał non stop
    > taką moc z silnika. to by było idiotyczne.

    Bardziej skomplikowanie nie zawsze jest lepsze.

    Alternator z regulowanym wzbudzeniem ma kilka wad: jest większy, droższy
    i ma szczotki, które się zużywają. No i bez akumulatora nie zasadniczo
    będziesz miał prądu (bo póki cokolwiek nie pójdzie na uzwojenie wirnika,
    to alternator energii produkować nie będzie) choć to akurat bardziej
    ciekawostka na desperacką konieczność odpalenia pojazdu na pych i jazdy
    bez akumulatora (wybitnie niezalecane, bo to grozi przeciążeniem
    regulatora).

    Alternator ze sterowanym wzbudzeniem dodatkowo wymaga przekładni, czyli
    mamy na dzień dobry większe opory ruchu i straty, a poza tym w jakich
    okolicznościach będziesz miał drastycznie mniejsze zapotrzebowanie na
    energię, żeby dało się zauważyć mniejsze obciążenie silnika przez
    "regulowany" alternator? Na wolnych obrotach z wyłączonymi światłami.
    Czyli jaki procent czasu podczas jazdy? ;)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: