-
1. Data: 2010-07-21 20:23:17
Temat: Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3.
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
Witam.
Kupiłem kilka dni wstecz wymarzonego SAAB-a 9-3 (YS3D) AERO, 2002r
228kkm przebiegu, turbina po regeneracji wymieniony panel z cewkami i
świece, układ hamulcowy, zużyte elementy zawieszenia itp itd. Ogólnie
całkiem fajny egzemplarz w ładnym stanie. Przyjechałem nim do domu,
zrobiłem z 900km i banan nie schodził z ust;)
Aż do dziś, wracałem po trasie 200km w większości bardzo spokojnym
tempem miejscami z mocniejszym wciśnięciem pedału gazu. Przed samym
końcem zaczęły być słyszalne jakieś stuki z przodu z prawej strony
dobiegające jakby z silnika, wiec już ostatnie 5km dotoczyłem się w
iście emeryckim stylu.
Postawiłem go, poczekałem aż ostygnie i odpaliłem ponownie. Stuki na
wolnych obrotach z grubsza nie są słyszalne, może delikatnie, pojawiają
się w momencie uruchamiania silnika i w trakcie dodawania i puszczania
gazu. Dochodzą jakby z prawej strony silnika z okolic rozrządu ale na
ucho są to jakby zawory/wałki/popychacze.
Naczytałem się ostatnio o tych nieszczęsnych odmach co to powodują
zacieranie się silników i już mam stan przedzawałowy ze saabaryna wymaga
wymiany silnika...
Stan oleju w normie, 5W40, auto jeździło i jeździ zdecydowanie
poprawnie, jak na aero przystało.
Zamieszczam link do próbki dźwięku jaki nagrałem aby pomóc w
identyfikacji problemu:
http://ul.to/evyict
Mam nadzieję że nadworni wróżbici będą w stanie ocenić w czym tkwi
problem i odczytać wyrok tak abym nie dostał zawału.
--
Pozdrawiam
Lewis
-
2. Data: 2010-07-21 20:33:22
Temat: Re: Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3.
Od: "PB" <P...@B...pl>
> Kupiłem kilka dni wstecz wymarzonego SAAB-a 9-3 (YS3D) AERO, 2002r
na ucho wygląda na wymianę bloku silnika
jk
-
3. Data: 2010-07-21 20:48:46
Temat: Re: Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3.
Od: to <t...@a...xyz>
Lewis wrote:
> Mam nadzieję że nadworni wróżbici będą w stanie ocenić w czym tkwi
> problem i odczytać wyrok tak abym nie dostał zawału.
Zanim wymienisz silnik sprawdź czy to nie jest jakieś gówno w stylu
jakiejś rolki, napinacza, jakiegoś osprzętu.
--
ignorance is bliss
-
4. Data: 2010-07-21 21:00:40
Temat: Re: Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3.
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2010-07-21 20:33, PB pisze:
>> Kupiłem kilka dni wstecz wymarzonego SAAB-a 9-3 (YS3D) AERO, 2002r
>
> na ucho wygląda na wymianę bloku silnika
>
> jk
Heh a możesz racjonalnie wskazać co ma do tego blok silnika? Do puki nie
ma w nim dziury blok jako blok jest sprawny, chyba ze jestem w błędzie...
Dziwi mnie tylko co mogło tak nagle zdechnąć powodując objawy takie a
nie inne. Wcześniej było idealnie cicho bez żadnych wahań obrotów, i z
pazurem.
Rozrząd jest na łańcuchu i hałasować może napinacz ale wtedy hałas byłby
wyraźnie słyszalny również na wolnych obrotach. Nie wchodziłem pod spód
aby osłuchać czy to nie panewki ale stukanie dobiega wyraźnie z góry
silnika... Tak jakby popychacz powiedział weź się odwal i przestał działać.
--
Pozdrawiam
Lewis
-
5. Data: 2010-07-21 21:03:55
Temat: Re: Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3.
Od: Jarek <j...@n...pl>
Lewis pisze:
>
> http://ul.to/evyict
Podobny dźwięk miałem przy zużytym łożysku rolki napinacza paska
osprzętu, ale w innym samochodzie.
Pozdrawiam
Jarek
-
6. Data: 2010-07-21 21:08:46
Temat: Re: Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3.
Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>
W dniu 2010-07-21 20:23, Lewis pisze:
>
Ja bym zdjął najpierw pasek wieloklinowy/klinowy czy jaki tam masz i
znów posłuchał czy dalej jest ten dźwięk.
-
7. Data: 2010-07-21 21:40:11
Temat: Re: Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3.
Od: Olleo <o...@t...pl>
> Naczytałem się ostatnio o tych nieszczęsnych odmach co to powodują
> zacieranie się silników i już mam stan przedzawałowy ze saabaryna wymaga
> wymiany silnika...
Saabaryna, to 9-2 bylo ;)
Zdecydowanie nie brzmi to, jak panewki, a i tez na stukanie zaworow mi
to nie wyglada. Na pewno nie jest to przy kazdej eksplozji, tylko przy
samym depnieciu - panewki by caly czas walily. Moze sie co urwalo?
Poduszka silnika walnela? Co do napinacza, to sie nie wypowiadam. Wez
kawal kija (a jeszcze lepiej preta) i przykladaj do kazdego elementu z
osobna od pokrywy rozrzadu poczawszy. Za pomoca takiego
zaimprowizowanego stetoskopu powiniennes zlokalizowac zrodlo dzwieku.
--
Olleo
-
8. Data: 2010-07-21 21:47:45
Temat: Re: Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3.
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2010-07-21 21:40, Olleo pisze:
>> Naczytałem się ostatnio o tych nieszczęsnych odmach co to powodują
>> zacieranie się silników i już mam stan przedzawałowy ze saabaryna wymaga
>> wymiany silnika...
>
> Saabaryna, to 9-2 bylo ;)
>
> Zdecydowanie nie brzmi to, jak panewki, a i tez na stukanie zaworow mi
> to nie wyglada. Na pewno nie jest to przy kazdej eksplozji, tylko przy
> samym depnieciu - panewki by caly czas walily. Moze sie co urwalo?
> Poduszka silnika walnela? Co do napinacza, to sie nie wypowiadam. Wez
> kawal kija (a jeszcze lepiej preta) i przykladaj do kazdego elementu z
> osobna od pokrywy rozrzadu poczawszy. Za pomoca takiego
> zaimprowizowanego stetoskopu powiniennes zlokalizowac zrodlo dzwieku.
> --
> Olleo
Właśnie w ten sposób z grubsza osłuchałem silnik ale z nerwów i
przerażenia odstawiłem auto do garażu. Jutro na spokojnie zbadam
wszystko po kolei i zdejmę ten nieszczęsny wieloklin.
--
Pozdrawiam
Lewis
-
9. Data: 2010-07-21 21:54:55
Temat: Re: Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3.
Od: DoQ <p...@g...com>
Lewis pisze:
> Mam nadzieję że nadworni wróżbici będą w stanie ocenić w czym tkwi
> problem i odczytać wyrok tak abym nie dostał zawału.
Nie wykluczalbym wczesnego stadium konca panewek jednak...
http://www.youtube.com/watch?v=G6T3s4_wSV4 porownaj sobie z tym np.
Ale najpierw sprawdz napinacze, choc one z kolei czesciej stukaja na
jalowym niz przy zwiekszaniu obrotow.
Pozdrawiam
Pawel
-
10. Data: 2010-07-21 22:03:24
Temat: Re: Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3.
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2010-07-21 21:54, DoQ pisze:
> Lewis pisze:
>
>> Mam nadzieję że nadworni wróżbici będą w stanie ocenić w czym tkwi
>> problem i odczytać wyrok tak abym nie dostał zawału.
>
> Nie wykluczalbym wczesnego stadium konca panewek jednak...
> http://www.youtube.com/watch?v=G6T3s4_wSV4 porownaj sobie z tym np.
> Ale najpierw sprawdz napinacze, choc one z kolei czesciej stukaja na
> jalowym niz przy zwiekszaniu obrotow.
Jeżeli to panewki to jeszcze pół biedy w 1000zł się zamknę, wolałbym
oczywiście żeby to był jakiś głupi napinacz wieloklina, byle nie
łańcuszka rozrządu, aczkolwiek taki napinacz też potrafi kosztować...
--
Pozdrawiam
Lewis