  • 31. Data: 2010-07-23 22:47:16
    Temat: Re: Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3.
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Lewis pisze:

    > Nie, piston slap...

    Aa to tak.
    Aczkolwiek nie nacieszyles sie fura za dlugo :S Trza bylo coupe szukac :]

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 32. Data: 2010-07-23 22:47:26
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Fri, 23 Jul 2010 22:38:39 +0200, Lewis
    <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote:

    > Nie, piston slap...

    Jak na zimnym stuka słabiej, a na rozgrzanym mocniej, to raczej
    panewka/sworzeń, a nie piston slap. Zwłaszcza gdy najmocniej
    słychać przy dodaniu/odpuszczeniu gazu.

    r.
    _____________

  • 33. Data: 2010-07-23 22:48:22
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-07-23 22:46, Robert Rędziak pisze:

    > Jak na zimnym stuka słabiej, a na rozgrzanym mocniej, to raczej
    > panewka/sworzeń, a nie piston slap.
    >
    > r.

    A rzeczony piston slap to nie jest odgłos nieprawidłowej pracy tłoka?
    Czyli panewka/sworzeń?

    Lewis

  • 34. Data: 2010-07-23 22:51:13
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-07-23 22:47, DoQ pisze:

    > Aa to tak.
    > Aczkolwiek nie nacieszyles sie fura za dlugo :S Trza bylo coupe szukac :]
    >

    > Pozdrawiam
    > Pawel

    Cóż niefart, zobaczymy czy to chałtura poprzedniego właściciela czy
    nieszczęśliwszy zbieg okoliczności. Mimo wszystko auto daje/dawało ale i
    będzie dawać, taką masę radości że wizja wymiany panewek mnie nie
    przeraża. Zestaw kosztuje grosze a z robotą poradzimy ;)

    Lewis

  • 35. Data: 2010-07-23 22:56:21
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Lewis pisze:

    > przeraża. Zestaw kosztuje grosze a z robotą poradzimy ;)

    Niby tak, choc raczej niezbyt dobrze swiadczy to o jakosci i doborze
    materialow. Ja bym sie juz bal go meczyc ;>

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 36. Data: 2010-07-23 22:56:42
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Fri, 23 Jul 2010 22:48:22 +0200, Lewis
    <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote:

    > A rzeczony piston slap to nie jest odgłos nieprawidłowej pracy tłoka?

    Piston slap to hałas tłoka o zbyt dużym luzie, w miarę
    nagrzewania się cichnie, bo stopy lekkie mają większą
    rozszerzalność cieplną niż żeliwna tuleja/blok.

    > Czyli panewka/sworzeń?

    Najlepiej by było, jakbyś podjechał tym autem do dobrego
    mechanika, który by je osłuchał (zwłaszcza że z tego wave'a za
    wiele nie słychać). Diagnoza przez Internet to tylko u dr.
    House'a :>

    r.
    _____________

  • 37. Data: 2010-07-23 22:59:58
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-07-23 22:56, Robert Rędziak pisze:

> [...]
    > mechanika, który by je osłuchał (zwłaszcza że z tego wave'a za
    > wiele nie słychać). Diagnoza przez Internet to tylko u dr.

    Ale diagnoza już jest, sam go zdiagnozowałem, ewidentny luz na 2 tłoku
    czyli sworzeń/panewka bądź odkręcona obejma korbowodu.

    Lewis

  • 38. Data: 2010-07-23 23:02:26
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-07-23 22:56, DoQ pisze:

    > Niby tak, choc raczej niezbyt dobrze swiadczy to o jakosci i doborze
    > materialow. Ja bym sie juz bal go meczyc ;>
    >

    > Pozdrawiam
    > Pawel

    Draken cieszy się bardzo dobrymi opiniami, mają części bardzo dobrej
    jakości, a takie padnięcia panewek.sworzni czasem się zdarzają, poza tym
    auto jak najbardziej OK. No ale wszystko wyjdzie w praniu.

    Lewis

  • 39. Data: 2010-07-24 11:22:22
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "DoQ" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    > Niby tak, choc raczej niezbyt dobrze swiadczy to o jakosci i doborze
    > materialow. Ja bym sie juz bal go meczyc ;>

    Czesto aftermarketowe czesci sa lepszej jakosci i problemy nie powielaja
    sie. Ja bym sie bal raczej czy czop na wale bedzie nadal idelanie okragly...

    --
    Picasso

  • 40. Data: 2010-07-24 13:05:10
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-07-24 11:22, P_ablo pisze:
    > U?ytkownik "DoQ"<p...@g...com> napisa? w wiadomo?ci

    > Czesto aftermarketowe czesci sa lepszej jakosci i problemy nie powielaja
    > sie. Ja bym sie bal raczej czy czop na wale bedzie nadal idelanie okragly...

    Jeżeli to będzie panewka to prawdopodobnie wyciągnę cały wał i oddam do
    1 szlifu, komplet panewek głównych i korbowych 0.25mm kosztuje około
    400zł z przesyłką.
    Jak sworzeń to albo ściąganie głowicy albo wyciąganie wału...

    Lewis