-
31. Data: 2010-07-23 22:47:16
Temat: Re: Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3.
Od: DoQ <p...@g...com>
Lewis pisze:
> Nie, piston slap...
Aa to tak.
Aczkolwiek nie nacieszyles sie fura za dlugo :S Trza bylo coupe szukac :]
Pozdrawiam
Pawel
-
32. Data: 2010-07-23 22:47:26
Temat: Re: Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3.
Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>
On Fri, 23 Jul 2010 22:38:39 +0200, Lewis
<"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote:
> Nie, piston slap...
Jak na zimnym stuka słabiej, a na rozgrzanym mocniej, to raczej
panewka/sworzeń, a nie piston slap. Zwłaszcza gdy najmocniej
słychać przy dodaniu/odpuszczeniu gazu.
r.
--
____________________________________________________
_____________
robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
-
33. Data: 2010-07-23 22:48:22
Temat: Re: Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3.
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2010-07-23 22:46, Robert Rędziak pisze:
> On Fri, 23 Jul 2010 22:38:39 +0200, Lewis
> <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote:
>
>> Nie, piston slap...
>
> Jak na zimnym stuka słabiej, a na rozgrzanym mocniej, to raczej
> panewka/sworzeń, a nie piston slap.
>
> r.
A rzeczony piston slap to nie jest odgłos nieprawidłowej pracy tłoka?
Czyli panewka/sworzeń?
--
Pozdrawiam
Lewis
-
34. Data: 2010-07-23 22:51:13
Temat: Re: Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3.
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2010-07-23 22:47, DoQ pisze:
> Lewis pisze:
>
>> Nie, piston slap...
>
> Aa to tak.
> Aczkolwiek nie nacieszyles sie fura za dlugo :S Trza bylo coupe szukac :]
>
>
>
> Pozdrawiam
> Pawel
Cóż niefart, zobaczymy czy to chałtura poprzedniego właściciela czy
nieszczęśliwszy zbieg okoliczności. Mimo wszystko auto daje/dawało ale i
będzie dawać, taką masę radości że wizja wymiany panewek mnie nie
przeraża. Zestaw kosztuje grosze a z robotą poradzimy ;)
--
Pozdrawiam
Lewis
-
35. Data: 2010-07-23 22:56:21
Temat: Re: Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3.
Od: DoQ <p...@g...com>
Lewis pisze:
> przeraża. Zestaw kosztuje grosze a z robotą poradzimy ;)
Niby tak, choc raczej niezbyt dobrze swiadczy to o jakosci i doborze
materialow. Ja bym sie juz bal go meczyc ;>
Pozdrawiam
Pawel
-
36. Data: 2010-07-23 22:56:42
Temat: Re: Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3.
Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>
On Fri, 23 Jul 2010 22:48:22 +0200, Lewis
<"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote:
> A rzeczony piston slap to nie jest odgłos nieprawidłowej pracy tłoka?
Piston slap to hałas tłoka o zbyt dużym luzie, w miarę
nagrzewania się cichnie, bo stopy lekkie mają większą
rozszerzalność cieplną niż żeliwna tuleja/blok.
> Czyli panewka/sworzeń?
Najlepiej by było, jakbyś podjechał tym autem do dobrego
mechanika, który by je osłuchał (zwłaszcza że z tego wave'a za
wiele nie słychać). Diagnoza przez Internet to tylko u dr.
House'a :>
r.
--
____________________________________________________
_____________
robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
-
37. Data: 2010-07-23 22:59:58
Temat: Re: Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3.
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2010-07-23 22:56, Robert Rędziak pisze:
> On Fri, 23 Jul 2010 22:48:22 +0200, Lewis
> <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote:
>
>> A rzeczony piston slap to nie jest odgłos nieprawidłowej pracy tłoka?
>
> Piston slap to hałas tłoka o zbyt dużym luzie, w miarę
> nagrzewania się cichnie, bo stopy lekkie mają większą
> rozszerzalność cieplną niż żeliwna tuleja/blok.
>
>> Czyli panewka/sworzeń?
>
> Najlepiej by było, jakbyś podjechał tym autem do dobrego
> mechanika, który by je osłuchał (zwłaszcza że z tego wave'a za
> wiele nie słychać). Diagnoza przez Internet to tylko u dr.
> House'a :>
>
> r.
Ale diagnoza już jest, sam go zdiagnozowałem, ewidentny luz na 2 tłoku
czyli sworzeń/panewka bądź odkręcona obejma korbowodu.
--
Pozdrawiam
Lewis
-
38. Data: 2010-07-23 23:02:26
Temat: Re: Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3.
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2010-07-23 22:56, DoQ pisze:
> Lewis pisze:
>
>> przeraża. Zestaw kosztuje grosze a z robotą poradzimy ;)
>
> Niby tak, choc raczej niezbyt dobrze swiadczy to o jakosci i doborze
> materialow. Ja bym sie juz bal go meczyc ;>
>
>
> Pozdrawiam
> Pawel
Draken cieszy się bardzo dobrymi opiniami, mają części bardzo dobrej
jakości, a takie padnięcia panewek.sworzni czasem się zdarzają, poza tym
auto jak najbardziej OK. No ale wszystko wyjdzie w praniu.
--
Pozdrawiam
Lewis
-
39. Data: 2010-07-24 11:22:22
Temat: Re: Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3.
Od: "P_ablo" <o...@o...pl>
Użytkownik "DoQ" <p...@g...com> napisał w wiadomości
news:i2cvr4$4tv$1@mx1.internetia.pl...
>
> Niby tak, choc raczej niezbyt dobrze swiadczy to o jakosci i doborze
> materialow. Ja bym sie juz bal go meczyc ;>
>
Czesto aftermarketowe czesci sa lepszej jakosci i problemy nie powielaja
sie. Ja bym sie bal raczej czy czop na wale bedzie nadal idelanie okragly...
--
Picasso
-
40. Data: 2010-07-24 13:05:10
Temat: Re: Stuki w silniku 2.0T Saab 9-3.
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2010-07-24 11:22, P_ablo pisze:
> U?ytkownik "DoQ"<p...@g...com> napisa? w wiadomo?ci
> news:i2cvr4$4tv$1@mx1.internetia.pl...
>>
>> Niby tak, choc raczej niezbyt dobrze swiadczy to o jakosci i doborze
>> materialow. Ja bym sie juz bal go meczyc ;>
>>
>
> Czesto aftermarketowe czesci sa lepszej jakosci i problemy nie powielaja
> sie. Ja bym sie bal raczej czy czop na wale bedzie nadal idelanie okragly...
>
Jeżeli to będzie panewka to prawdopodobnie wyciągnę cały wał i oddam do
1 szlifu, komplet panewek głównych i korbowych 0.25mm kosztuje około
400zł z przesyłką.
Jak sworzeń to albo ściąganie głowicy albo wyciąganie wału...
--
Pozdrawiam
Lewis