  • 31. Data: 2013-06-14 20:16:33
    Temat: Re: Strefa Tempo 30
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:

    > Ale tu chyba działa ten sam mechanizm, co przy totolotku:
    > od czasu do czasu "wyprzedzaczowi" udaje się obskoczyć kogoś
    > tuż przed zmianą świateł (na "dopplerowskim zielonym"),
    > i wtedy ma poczucie "zarobienia" kilku minut.

    Nie poczucie, tylko jest faktycznie zarobiony o te kilka minut.
    Razy kilka skrzyżowań w mieście - bywa że przejedzie szybciej o kwadrans
    przez miasto - a to już sporo.

  • 32. Data: 2013-06-14 22:00:59
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 14.06.2013 20:16, Cavallino pisze:

    > Nie poczucie, tylko jest faktycznie zarobiony o te kilka minut.
    > Razy kilka skrzyżowań w mieście - bywa że przejedzie szybciej o kwadrans
    > przez miasto - a to już sporo.

    Typowe podejście odmóżdżonego debila... On najważniejszy, inni niech
    cierpią, a on _może_ zaoszczędzi kilka procent całkowitego czasu przejazdu.

    Chociaż i tak największe zyski są na zapierdalaniu ostro ponad limit po
    okazyjnych luźnych odcinkach.

  • 33. Data: 2013-06-14 23:07:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 14 Jun 2013, Cavallino wrote:

    > Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w wiadomości
    > grup dyskusyjnych:

    > Nie poczucie, tylko jest faktycznie zarobiony o te kilka minut.

    ...względem tych, których "wykiwał".
    Co nie powoduje, że jest szybciej niż kiedy nikt by nie zaburzał
    ruchu.

    > Razy kilka skrzyżowań w mieście

    Ale seria trafień w końcówkę zielonego pod rząd już raczej
    przypomina totolotka :)

    pzdr, Gotfryd

  • 34. Data: 2013-06-15 08:40:18
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:Pine.WNT.4.64.1306142304550.4080@quad..
    .

    > ...względem tych, których "wykiwał".

    Co znaczy wykiwał?
    Czy jedząc rano śniadanie "wykiwujesz" głodujących ludzi w Afryce?
    Czy może bezdomnego którego mijałeś po drodze idąc do sklepu po bułki na to
    śniadanie?

    Oni się wlekli sami z siebie, już zanim on się pojawił, więc i tak by nie
    zdążyli, jego obecność jako szybszego nic nie zmieniła.

    > Co nie powoduje, że jest szybciej niż kiedy nikt by nie zaburzał
    > ruchu.

    Tyle, że ruch zaburzają ci, którzy się wloką bez potrzeby i inni intruzi na
    drodze w rodzaju rowerów, koparek czy traktorów, a nie normalnie jadący.

    > Ale seria trafień w końcówkę zielonego pod rząd już raczej
    > przypomina totolotka :)

    Seria to by było kilkanaście.
    Mowa o mieście, a nie o pipidówie, gdzie jest kilka skrzyżowań na krzyż.

  • 35. Data: 2013-06-15 11:13:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 15 Jun 2013, Cavallino wrote:

    > Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał
    >
    > Co znaczy wykiwał?

    Spowodował, że są stratni.
    I nie idzie o jedno miejsce w kolejce, lecz spowolnienie WIĘKSZE
    niż zysk wyprzedzającego, spowodowane zaburzeniem ruchu.

    > Czy jedząc rano śniadanie "wykiwujesz" głodujących ludzi w Afryce?

    Nie, żywności na świecie jest dość.
    Miejsca na drodze NIE JEST dość, i w tym problem.

    > Czy może bezdomnego którego mijałeś po drodze idąc do sklepu po bułki na to
    > śniadanie?

    Tylko jeśli kupiłbym ostatnią bułkę :>

    > Oni się wlekli sami z siebie, już zanim on się pojawił, więc i tak by nie
    > zdążyli, jego obecność jako szybszego nic nie zmieniła.

    Przeczytaj post Andrzeja - do tego przypadku się odnoszę.
    W żadnym razie nie chodzi o wyprzedzanie w warunkach, w których odstępy
    są na tyle duże że wyprzedzony NIE MUSI HAMOWAĆ (lub zwalniać bardziej,
    niż musiałby i tak).

    > Tyle, że ruch zaburzają ci, którzy się wloką bez potrzeby i inni intruzi na
    > drodze w rodzaju rowerów, koparek czy traktorów, a nie normalnie jadący.

    W myśl logiki "potrzebności społecznej" wypadałoby zostawić te koparki
    i traktory (plus ciężarówki), reszta won :|

    pzdr, Gotfryd

  • 36. Data: 2013-06-15 12:36:26
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:Pine.WNT.4.64.1306151107530.1464@quad..
    .

    > Spowodował, że są stratni.

    Stratne jest co najwyżej ich ego.

    > I nie idzie o jedno miejsce w kolejce, lecz spowolnienie WIĘKSZE

    Jak tą bzdurę wyliczyłeś?

    > niż zysk wyprzedzającego, spowodowane zaburzeniem ruchu.

    > Nie, żywności na świecie jest dość.

    Tak, bo identycznie jest z miejscem na drodze.

    > Miejsca na drodze NIE JEST dość

    Oczywiście że jest, skoro ktoś daje radę wyprzedzić kapelusza, to znaczy, że
    kapelusz miał przed sobą miejsce po którym mógł jechać.
    A że nie chciał, to już tylko i wyłącznie jego wina.

    > Przeczytaj post Andrzeja

    Nie czytam postów debili, bo z założenia produkują debilizmy.
    Debili plonkuję.

    > W żadnym razie nie chodzi o wyprzedzanie w warunkach, w których odstępy
    > są na tyle duże że wyprzedzony NIE MUSI HAMOWAĆ

    W Polsce praktycznie innych nie ma, chyba że mowa o jakimś konkretnym
    zakorkowanym w danym momencie miejscu.
    Ale wtedy nie ma mowy o wyprzedzaniu.

    > W myśl logiki "potrzebności społecznej" wypadałoby zostawić te koparki
    > i traktory (plus ciężarówki), reszta won :|

    Nie ma problemów - drogi polne są właśnie dla nich.
    Asfaltowe w miastach już nie.

  • 37. Data: 2013-06-15 19:42:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 11 Jun 2013 19:53:29 +0200, J.F. napisał(a):
    > Rowerzysci w ataku - strefy Tempo 30 zyzskuja popularnosc

    A z powodu takiego jednego z Krakowa, problem moze narastac:
    http://www.youtube.com/watch?v=vhHa0mfNSAg

    J.

  • 38. Data: 2013-06-15 23:09:39
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 15.06.2013 12:36, Kałlina kłamie jak zwykle:

    > Stratne jest co najwyżej ich ego.

    Nie, wymiernie są stratni, bo jak taki durny zapierdalacz wciśnie się w
    ich bezpieczny odstęp, to muszą zwolnić.

    > Jak tą bzdurę wyliczyłeś?

    Minimalne (jednostkowo) spowolnienie przemnożone przez wszystkich
    spowolnionych.

    > Tak, bo identycznie jest z miejscem na drodze.

    Cóż, samo to zdanie świadczy o tym, że Kałlina prawdziwej drogi,
    zwłaszcza w dużym mieście, w życiu nie widział.

    > Oczywiście że jest, skoro ktoś daje radę wyprzedzić kapelusza, to
    > znaczy, że kapelusz miał przed sobą miejsce po którym mógł jechać.
    > A że nie chciał, to już tylko i wyłącznie jego wina.

    Bo oczywiście "bezpieczny odstęp" to tylko taki mit i zmuszenie do
    hamowania poprzez wjechanie weń nie liczy się jako wymuszenie
    pierwszeństwa... Tia...

    > Nie czytam postów debili, bo z założenia produkują debilizmy.
    > Debili plonkuję.

    ...napisał Kałlina, naczelny drogowy debil RP.

    > W Polsce praktycznie innych nie ma, chyba że mowa o jakimś konkretnym
    > zakorkowanym w danym momencie miejscu.
    > Ale wtedy nie ma mowy o wyprzedzaniu.

    Hehehe.

    [ciach]

    > Nie ma problemów - drogi polne są właśnie dla nich.
    > Asfaltowe w miastach już nie.

    Po takim dictum - czy ktoś ma jeszcze jakieś wątpliwości, że Kałlina to
    jakiś niedorozwinięty dzieciak, który powinien być trzymany z dala od
    kierownicy nawet 3-kołowego roweru?

  • 39. Data: 2013-06-17 00:40:10
    Od: tá´Ź

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > A skoro jedzie wolniej wystarczy mu MNIEJ zapasu na hamowanie niż
    > kiedy
    > jedzie za poprzednim "superturbojasiejeszczezmieszcze".

    Przy tak małych prędkościach odstęp jest już IMHO podobny.

    > Toć myśli - i akurat w takich przypadkach zastosowanie mają TIRmani,
    > którzy z przyczyn paru zarówno wolą (paliwo), mogą (jakby to powiedzieć,
    > z ładunkiem jest mniej zrywny :>) jak i łatwiej im (siedzącym dwa metry
    > wyżej) ocenić widok na "potrzebną średnią" ćwierć kilometra w przód.
    > Jedziesz za takim dłuższy odcinek i widzisz "zysk z myślenia"
    > właśnie :)

    Ja widzę tyle, że jak jadę agresywnie, zmieniam pasy, wyprzedzam, to
    dojeżdżam znacznie szybciej.

    > (głównie na zwężkach, "niewyprzedzalnych", bo oczywiście w
    > innych warunkach "szybcy" natychmiast powodują pulsowanie prędkości,
    > wbijając się w każdą szczelinę z piskiem hamulców)

    Ludzie są z natury egoistyczni, więc nie ma co liczyć, że wszyscy będą
    jechali równo, jak owce na rzeź. Poza tym niektórym czasami naprawdę się
    spieszy bardziej niż innym. Nie ma co liczyć na stworzenie utopii i
    dziwić się, dlaczego nie działa.

    Przepisy oderwane od rzeczywistości ośmieszają prawo, bo ludzie przestają
    przestrzegać także tych sensownych. Przepisy powinny być dla ludzi, a nie
    na odwrót -- czyli pomyślane zgodnie z wolą większości (może z malutkimi
    wyjątkami). Wtedy ma to jakiś sens i wtedy można liczyć na ich
    przestrzeganie.

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 40. Data: 2013-06-17 11:47:23
    Od: tá´Ź

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Bo to jest "optymalizacja globalna".
    > Wymagałby stosowania takiej zasady przez wszystkich.

    Podobnie jak komunizm i dlatego nigdy nie zadziałał. Naturą ludzką jest
    egoizm.

    > Przyspieszacz zaś
    > ZAWSZE zyskuje wobec tych, których wyprzedził.

    I jeśli się spieszy, to będzie wyprzedzał, bo jego interes jest w tym
    momencie dla niego najważniejszy.

    > Fakt, że dzięki podobnym sobie *sam* traci czas (przy pewnym,
    > chyba nie tak wysokim progu gęstości "przyspieszaczy" wyjdzie, że
    > kolumna jedzie na tyle wolniej, że również pospieszni uzyskują
    > wolniejszy przejazd niż w modelu "wszyscy równo") nijak nie wpływa na
    > dobre samopoczucie "jestem szybciej od wszystkich których widziałem" :>

    Bardzo wątpliwe, jadący szybko jest krócej na drodze i wykorzystuje luki
    tworzone przez innych -- raczej nikogo statystycznie nie spowolni, tylko
    wręcz przeciwnie.

    --
    ss??q s? ??u??ou??