    From: tá´Ź
    Subject: Re: Strefa Tempo 30
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: 16 Jun 2013 22:40:10 GMT

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > A skoro jedzie wolniej wystarczy mu MNIEJ zapasu na hamowanie niż
    > kiedy
    > jedzie za poprzednim "superturbojasiejeszczezmieszcze".

    Przy tak małych prędkościach odstęp jest już IMHO podobny.

    > Toć myśli - i akurat w takich przypadkach zastosowanie mają TIRmani,
    > którzy z przyczyn paru zarówno wolą (paliwo), mogą (jakby to powiedzieć,
    > z ładunkiem jest mniej zrywny :>) jak i łatwiej im (siedzącym dwa metry
    > wyżej) ocenić widok na "potrzebną średnią" ćwierć kilometra w przód.
    > Jedziesz za takim dłuższy odcinek i widzisz "zysk z myślenia"
    > właśnie :)

    Ja widzę tyle, że jak jadę agresywnie, zmieniam pasy, wyprzedzam, to
    dojeżdżam znacznie szybciej.

    > (głównie na zwężkach, "niewyprzedzalnych", bo oczywiście w
    > innych warunkach "szybcy" natychmiast powodują pulsowanie prędkości,
    > wbijając się w każdą szczelinę z piskiem hamulców)

    Ludzie są z natury egoistyczni, więc nie ma co liczyć, że wszyscy będą
    jechali równo, jak owce na rzeź. Poza tym niektórym czasami naprawdę się
    spieszy bardziej niż innym. Nie ma co liczyć na stworzenie utopii i
    dziwić się, dlaczego nie działa.

    Przepisy oderwane od rzeczywistości ośmieszają prawo, bo ludzie przestają
    przestrzegać także tych sensownych. Przepisy powinny być dla ludzi, a nie
    na odwrót -- czyli pomyślane zgodnie z wolą większości (może z malutkimi
    wyjątkami). Wtedy ma to jakiś sens i wtedy można liczyć na ich
    przestrzeganie.

    --
    ss??q s? ??u??ou??