  • 21. Data: 2013-06-12 17:42:07
    Temat: Re: Strefa Tempo 30
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2013-06-12 10:10, Liwiusz wrote:

    > Załóżmy, że porusza się ze średnią prędkością 30km/h.

    Jak już tak zakładasz, to możesz nawet 150 założyć;)

    W dzień maaaax 20. W nocy bez znaczenia, bo i tak nie wychodzi tam tylko
    problem ostatniej mili.

    Shrek

  • 22. Data: 2013-06-12 20:42:07
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    J.F. wrote:
    > Rowerzysci w ataku - strefy Tempo 30 zyzskuja popularnosc
    >
    > http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34862,13853387,
    Znamy_granice_Strefy_Tempo_30__Tu_zwolnimy__MAPA_.ht
    ml

    > Poznan, Lodz, Gdynia ...

    co za debile...

  • 23. Data: 2013-06-12 21:51:17
    Od: "TW Dziobak" <d...@h...pl>

    Uzytkownik "J.F." napisal

    http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34862,13853387,
    Znamy_granice_Strefy_Tempo_30__Tu_zwolnimy__MAPA_.ht
    ml

    Sugerowalbym porównanie granic warszwskiej strefy z granicami getta; a taki
    tam, czysty zbieg okolicznosci.
    Idac dalej tym tropem "wadza" za rok powie, ze pomysl sie sprawdzil i
    rozszerzymy strefe - do pelnych granic :)))
    I zachodnia czesc city ma prze*

    pozdrawiam

    Pieszy

  • 24. Data: 2013-06-12 23:11:42
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <m...@o...pl>

    W dniu 2013-06-12 14:56, Andrzej Lawa pisze:

    > Będzie jeśli WSZYSCY

    Czyli nie będzie. Koniec tematu.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 25. Data: 2013-06-13 00:34:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 12 Jun 2013, tᴏ wrote:

    > Ma też taką, ze jak każdy będzie zostawiał przed sobą 50 metrów wolnego
    > to korek będzie 5x dłuższy.

    Dlaczego "każdy", po co ten jadący za turlającym się ze stałą prędkością,
    WIDZĄC że nie trzeba będzie zaraz hamować bo miejce na turlanie się jest,
    ma zostawiać kolejne 50m wolnego?
    A skoro jedzie wolniej wystarczy mu MNIEJ zapasu na hamowanie niż kiedy
    jedzie za poprzednim "superturbojasiejeszczezmieszcze".

    > Myśl!

    Toć myśli - i akurat w takich przypadkach zastosowanie mają TIRmani,
    którzy z przyczyn paru zarówno wolą (paliwo), mogą (jakby to powiedzieć,
    z ładunkiem jest mniej zrywny :>) jak i łatwiej im (siedzącym dwa metry
    wyżej) ocenić widok na "potrzebną średnią" ćwierć kilometra w przód.
    Jedziesz za takim dłuższy odcinek i widzisz "zysk z myślenia"
    właśnie :) (głównie na zwężkach, "niewyprzedzalnych", bo oczywiście
    w innych warunkach "szybcy" natychmiast powodują pulsowanie prędkości,
    wbijając się w każdą szczelinę z piskiem hamulców)

    pzdr, Gotfryd

  • 26. Data: 2013-06-13 08:30:03
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 12.06.2013 23:11, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:

    > Czyli nie będzie. Koniec tematu.

    Postawi się fotoradary albo te zestawy do odcinkowego pomiaru prędkości
    i ludzie zgrzecznieją ;->

  • 27. Data: 2013-06-13 22:16:23
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

> [...]
    > w innych warunkach "szybcy" natychmiast powodują pulsowanie prędkości,
    > wbijając się w każdą szczelinę z piskiem hamulców)

    No nareszcie jakiś kompetentny kierowca który wie, że ciągle
    przyśpieszając i hamując zasadniczo przyśpiesza się tylko zużycie paliwa
    i samochodu ;)

    Dlaczego tak mało osób rozumie, że optymalny sposób jazdy to trzymanie
    się średniej prędkości możliwej do osiągnięcia na danym odcinku z
    minimalizacją hamowania i przyśpieszania?

  • 28. Data: 2013-06-13 23:24:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 13 Jun 2013, Andrzej Lawa wrote:

    > Dlaczego tak mało osób rozumie, że optymalny sposób jazdy to trzymanie się
    > średniej prędkości możliwej do osiągnięcia na danym odcinku z minimalizacją
    > hamowania i przyśpieszania?

    Bo to jest "optymalizacja globalna".
    Wymagałby stosowania takiej zasady przez wszystkich.
    Przyspieszacz zaś ZAWSZE zyskuje wobec tych, których wyprzedził.
    Koszt tego że spowolnił 10, 10 czy 1000 samochodów nie ma
    znaczenia - od wyprzedzonych przejechał szybciej, kropka,
    czy sam przejechał wolniej zależy od tego czy przed nim
    byli inni "przyspieszacze".
    Fakt, że dzięki podobnym sobie *sam* traci czas (przy pewnym,
    chyba nie tak wysokim progu gęstości "przyspieszaczy" wyjdzie,
    że kolumna jedzie na tyle wolniej, że również pospieszni
    uzyskują wolniejszy przejazd niż w modelu "wszyscy równo")
    nijak nie wpływa na dobre samopoczucie "jestem szybciej od
    wszystkich których widziałem" :>

    pzdr, Gotfryd

  • 29. Data: 2013-06-14 08:36:33
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > Bo to jest "optymalizacja globalna".
    > Wymagałby stosowania takiej zasady przez wszystkich.
    > Przyspieszacz zaś ZAWSZE zyskuje wobec tych, których wyprzedził.

    Tylko że jego zysk jest dość mizerny w stosunku do wysiłków.
    [ciach]

    > uzyskują wolniejszy przejazd niż w modelu "wszyscy równo")
    > nijak nie wpływa na dobre samopoczucie "jestem szybciej od
    > wszystkich których widziałem" :>

    A ludzie narzekają, że "państwo" chce myśleć za nich... jak tylu
    samodzielnie nie potrafi ;)

  • 30. Data: 2013-06-14 12:02:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 14 Jun 2013, Andrzej Lawa wrote:

    > Tylko że jego zysk jest dość mizerny w stosunku do wysiłków.

    Ale tu chyba działa ten sam mechanizm, co przy totolotku:
    od czasu do czasu "wyprzedzaczowi" udaje się obskoczyć kogoś
    tuż przed zmianą świateł (na "dopplerowskim zielonym"),
    i wtedy ma poczucie "zarobienia" kilku minut.

    > A ludzie narzekają, że "państwo" chce myśleć za nich... jak tylu samodzielnie
    > nie potrafi ;)

    Akurat tu państwo niewiele wymyśli, bo bezwzględny zakaz wyprzedzania
    nie jest rozwiązaniem :)

    pzdr, Gotfryd