  • 11. Data: 2013-06-12 11:28:24
    Temat: Re: Strefa Tempo 30
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 12.06.2013 10:10, Liwiusz wrote:

    > Załóżmy, że porusza się ze średnią prędkością 30km/h.

    Średnia 30km/h to jest całkiem niezła prędkość jak jadę samochodem do
    pracy. A większość jadę po hetmańskiej z maksymalną w okolicy 100-110.

    Michoo

  • 12. Data: 2013-06-12 11:50:55
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 12.06.2013 11:09, Liwiusz pisze:

    > Dlaczego po kilkunastu metrach musisz się zatrzymać? Nie wymyślaj faktów.

    Korki, szwendający się piesi itepe

    > Skoro sam napisałeś, że średnia jest 30, to jak z średniej zrobisz
    > maksymalną, to średnia spadnie cbdu.

    Jak zwykle masz problemy z czytaniem. Tudzież myśleniem.

    Nie spadnie, jeśli średnia stanie się maksymalną _i_ minimalną. Wyraźnie
    pisałem o utrzymywaniu stałej prędkości.

  • 13. Data: 2013-06-12 13:19:50
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-06-12 11:50, Andrzej Lawa pisze:

    > Korki, szwendający się piesi itepe

    > Jak zwykle masz problemy z czytaniem. Tudzież myśleniem.
    >
    > Nie spadnie, jeśli średnia stanie się maksymalną _i_ minimalną. Wyraźnie
    > pisałem o utrzymywaniu stałej prędkości.

    Ach, bo jak się będzie jeździć 30, to automagicznie znikną

    cytuję
    "Korki, szwendający się piesi itepe"

    Marz sobie dalej.

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2013-06-12 13:47:59
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 12.06.2013 13:19, Liwiusz pisze:

    > Ach, bo jak się będzie jeździć 30, to automagicznie znikną
    >
    > cytuję
    > "Korki, szwendający się piesi itepe"

    Pewnie że nie, ale skoro średnia prędkość w całym korku to 30km/h (w
    sumie niezły wynik) to jak wszyscy będą równo jechać 30 zamiast na
    zmianę przyśpieszać i hamować, to dojadą tak samo szybko, a bezpieczniej
    i taniej.

    Nie raz i nie dwa turlałem się w korku na wolnych obrotach na którymś
    tam biegu - i jechałem cały czas, podczas gdy taki jak ty jadący przede
    mną ruszał szybko, a potem hamował. Oczywiście metoda ma drobną wadę,
    jeśli da się wyprzedzić turlającego się równym tempem - wtedy zawsze
    jakiś gnojek może się wcisnąć bez kolejki...

  • 15. Data: 2013-06-12 14:09:11
    Od: tá´Ź

    Andrzej Lawa wrote:

    > Że jazda z taką prędkością cały czas będzie optymalna. Czysta fizyka -
    > ciągle przyśpieszanie i hamowanie jest bez sensu. Skoro i tak średnia
    > wychodzi 30, to lepiej jechać cały czas równo 30.

    Czysta głupota raczej, nie fizyka. Ale to u Ciebie norma.

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 16. Data: 2013-06-12 14:10:15
    Od: tá´Ź

    Andrzej Lawa wrote:

    > Czyli scenariusz: przyśpieszasz do 50 i po kilkunastu metrach musisz się
    > zatrzymać. Nie lepiej turlać się ze stałą prędkością i w ogóle się nie
    > zatrzymywać?

    Lepiej, tylko w jaki sposób ograniczenie do 30 sprawi, że nie będziesz
    się musiał zatrzymywać? Pomyśl przez chwilę. To nie boli.

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 17. Data: 2013-06-12 14:11:05
    Od: tá´Ź

    Andrzej Lawa wrote:

> [...]
    > sumie niezły wynik) to jak wszyscy będą równo jechać 30 zamiast na
    > zmianę przyśpieszać i hamować, to dojadą tak samo szybko, a bezpieczniej

    Nie, jak średnia prędkość jest 30 km/h przy maksymalnej 50 km/h, to przy
    maksymalnej 30 km/h średnia wyniesie z 15-20 km/h.

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 18. Data: 2013-06-12 14:11:58
    Od: tá´Ź

    Andrzej Lawa wrote:

> [...]
    > jeśli da się wyprzedzić turlającego się równym tempem - wtedy zawsze
    > jakiś gnojek może się wcisnąć bez kolejki...

    Ma też taką, ze jak każdy będzie zostawiał przed sobą 50 metrów wolnego
    to korek będzie 5x dłuższy. Myśl!

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 19. Data: 2013-06-12 14:23:48
    Od: "Jan Koval" <j...@o...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości

> [...]
    > sumie niezły wynik) to jak wszyscy będą równo jechać 30 zamiast na
    > zmianę przyśpieszać i hamować, to dojadą tak samo szybko, a bezpieczniej

    Niby racja. Można się turlać ale nie będzie to prędkość maksymalna tylko ta
    uśredniona.
    Gdybyś chciał utzrymać srednią na poziomie 30 to musiałbyś cały czas jechać
    a tak się nie da: skrzyżowania, przejścia, ktoś parkuje, ktoś się włącza do ruchu...

    Nie ma bata. Nie będzie płynnie.

  • 20. Data: 2013-06-12 14:56:20
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 12.06.2013 14:23, Jan Koval pisze:

> [...]
    > a tak się nie da: skrzyżowania, przejścia, ktoś parkuje, ktoś się włącza do

    Będzie jeśli WSZYSCY będą tak jechać zachowując nieco większy (jak przy
    wyższej prędkości) odstęp.

    Często mi się tak zdarza - turlam się ustawową 50-tką, a gość przede mną
    pędzi... natyka się na przeszkodę (skręcający w lewo, przechodzący
    pieszy) zatrzymuje się - ja nadal jadę lekko ewentualnie zwalniając. I
    jak dobrze dobiorę prędkość, to często zanim do niego dotrę i też będę
    musiał się zatrzymać - on już rusza (oczywiście nerwowo i pośpiesznie).
    I tak w kółko. W rezultacie średnią mamy taką samą i w takim samym
    czasie docieramy do celu.

    Warszawy unikam (korki) ale jak ostatnio musiałem pojeździć po tych
    uliczkach z mapki to było tam na tyle ciasno, że 30km/h to jest bardzo
    optymistyczna średnia. Przynajmniej za dnia.