  • 281. Data: 2011-08-29 15:03:57
    Temat: Re: Steve odchodzi!
    Od: ALEX <c...@g...pl>

    W dniu N 28 08 2011 20:58, cyberm_no_@_spam_tlen.pl pisze:

    > modlisz się co wieczór do tego swojego słono przepłaconego i technicznie
    > zacofanego już szmelcu?

    Zacofany to on był w momencie premiery.

    --
    ALEX generał lejtnant Pod Cusimą flota japońska nie tylko zatopiła flotę
    rosyjską, zatopiła coś o wiele więcej: mit o wyższości białej rasy :-D

  • 282. Data: 2011-08-29 15:04:05
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Andrzej Libiszewski" <a...@g...USUNTO.pl> wrote in message

    > Myślisz, że kolorymetr może się sugerować znakiem firmowym?

    Mowa tam była o oczach a nie o przyrządach obiektywnych.
    Jeśli czegoś okiem nie widać i tylko drogim przyrządem
    różnicę wykryjesz, to po jasną cholerę się taką różnicą przejmować?
    Ja nie uznałbym matrycy za lepszej jeśli własnym okiem nie
    umiałbym odróżnić tej od jakiejś innej i musiałbym przyrządów
    jak kolorymetr używać...

  • 283. Data: 2011-08-29 15:05:15
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2011-08-29 16:37, ToMasz pisze:

    > Ja jakoś nie potrzebuje hotspota zeby 2 telefony połączyć w jedną sieć
    > wifi. Potem na jednym uruchamiam serwer ftp - i transferuje co i jak
    > chcę. Właściwie to podstawowa metoda "przegrywania" mp3, fotek... Wy to
    > kablem robicie?

    to nie problem - laczysz te telefony ze soba po wifi jako adhoc.

    Ciekawe czy iPhone tak potrafi, czy jedynie ogranicza sie do zwyklego
    hotspotu przekazujacego internet na inne urzadzenia (sprawdzilem - i to
    na iPhone dziala dobrze) - bo to przeciez niepotrzebne.

    Nie twierdze, ze korzystam z tego nagminnie - ale jesli potrzebuje i mam
    taka mozliwosc - to milo wiedziec, ze moge i z tego skorzystac.

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 284. Data: 2011-08-29 15:08:02
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Mon, 29 Aug 2011 16:53:52 +0200, AL napisał(a):

    > no slyszalem - ale czy to oznacza, ze taki elementy jak poczt a wtle,
    > komunikator, SIP, grupy dyskusyjne rowniez nie moga dzialac w tle non stop?

    Nie, nic nie może działać oprócz odtwarzacza muzyki. Tylko i wyłącznie.
    Wszystkie inne programy rejestrują się na jedynie słusznym serwerze jedynie
    słusznej firmy. Jak coś się dzieje - przychodzi e-mail albo ktoś dodał
    komentarz na fejsbuku, to jedynie słuszny serwer wysyła informację do
    telefonu, która jest pokazywana w kółeczku, a wierny wyznawca myśli, że to
    jego cudowny telefon sprawdza dla niego pocztę albo fejsbuka.
    W rzeczywistości wyświetla on tylko informację z serwera, a samo
    uaktualnienie informacji następuje w monecie otwarcia programu.
    Jedynie ściąganie maili jest wywoływane cyklicznie przez sam system.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Kiedy mnie tam trolowanie sie podoba" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan

  • 285. Data: 2011-08-29 15:09:14
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    <cyberm_no_@_spam_tlen.pl> wrote in message

    > ależ to się przekłada na wiele więcej argumentów wprost. opensource=więcej
    > softu, w tym opensource, więcej softu=większa swoboda użytkowania itd.

    Zapytałem konkretnie, w czym jest Galaxy S lepszy od iPhone.
    Uzyskałem na razie jedną cechę: dostępność kodu źródłowego.
    OK, przyjmuję to jako jedną cechę. Ale czy to jedyna cecha?
    To, że POTENCJALNIE może z tego wynikać że jest WIĘCEJ softu
    może nie być prawdą. Mało tego, co z tego że jest WIĘCEJ skoro
    tylko potencjalnie wynika że jest więcej użytecznego - otwartość
    może po prostu generować więcej bezwartościowych śmieci.

    > narazie nie wskazałeś Zadnej cechy która jest taka super i nie mają jej
    > podobne produkty. cieniutko...

    Ale to nie ja twierdzę, że iPhone jest lepszy od Galaxy S. On tak twierdził.
    Ja nie znam Galaxy S więc pytam znawcę w czym ten telefon lepszy od iPhone.

    > na tej grupie tylko Ty zachowujesz się jak fanatyk bez żadnych
    > racjonalnych
    > argumentół i tylko w Twoim przypadku nachodzą mnie takie sugestie.

    Na tej grupie tylko ja mam iPhone i jestem z niego zadowolony.
    Nie zachowuję się jako fanatyk bo fanatyk nie widzi wad i zalet
    produktu jednocześnie a ja widzę i zalety i wady iPhone i często
    o nich tu pisałem.
    Ciebie nachodzą sugestie fanatyzmu w przypadku JAKIEJKOLWIEK
    pochwały dotyczącej iPhone bo przyzwyczaiłeś się do FANATYCZNEGO
    narzekania na produkty Apple i razi Cię ktoś, kto może słowo pozytywne
    powiedzieć na ten temat.

  • 286. Data: 2011-08-29 15:11:09
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Mon, 29 Aug 2011 16:40:55 +0200, AL napisał(a):

    > System upgradowal sie bez podlaczenia do komputera (trwalo to ok 15min).
    > Czy jablko tak umi ? (skoro sie juz tak mamy przekamarzac)

    Ma umieć za miesiąc, choć jak pokazują betatesty z tym umieniem nie jest
    jeszcze różowo, mimo, że obiecana premiera coraz bliżej.
    Nie, żeby Dżobs dbał o swoich wyznawców, po prostu już nawet jego kapłani,
    wrrróć, marketoidzi, nie są w stanie wmówić najzagorzalszym wyznawcom, że
    iOS to nowoczesny system.
    Oprócz tego będzie to znakomitym utrudnieniem jailbreaka, który jest solą w
    oku kościoła. Prorok Dżobs nie cierpi tracić kontroli nad swoimi
    dewocjonaliami, nawet jeżeli są już sprzedane.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "O duren kolina, no to teraz mamy przechlapane" - Paweł "robbo" Kamiński

  • 287. Data: 2011-08-29 15:11:21
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    > ... co powtarzają uparcie antywyznawcy apple'a :)

    > Jasne. W telefonie najważniejsze jest to, na jakim procesorze jest oparty -
    > system operacyjny i ergonomia są bez znaczenia. Jak będzie dobry procesor,
    > to nawet konieczność wklepywania numerów w kodzie ósemkowym nie przeszkadza.
    takimi tekstami to w przedszkolu możesz sie popisywać.

    > Jasne, przed iPhonem była cała masa telefonów z ekranem pojemnościowym
    > i multitouchem z którego robiono użytek.
    ale jaki użytek? Pisałem" jobs przekuwa wady w zalety. Dla Ciebie to
    zaleta, dla mnie konieczność obsługi urządzenia DWOMA RĘKAMI. Wolisz
    multitouch? dobrze. ja wole klawiaturę - mam parawo - chyb atak. Ale na
    litość boską nie pisz i nie daj sobie wmówić ze to super idealne
    rozwiązanie. Ty musisz użyć 2 rąk, a ja jednego klawisza!

    > Na każdym telefonie było oczywiste
    > że gdy oglądasz zdjęcie o orientacji poziomej i obrócisz telefon to zdjęcie
    > zajmie cały ekran... Ach, przepraszam - zapomniałem że to przecież nieistotne
    > bajery,
    trafnie. to naprawdę nieistotny bajer. jak często oglądasz zdjęcia na
    telefonie? Jakei przepraszam zdjęcia? zrobione telefonem? iPhonem? Może
    ja jakiś nienormalny jestem, ale jakiś rozkład jazdy, reklama z numerem
    telefonu, ogłoszenie - to mogę sfotografować telefonem, ale zdjęcia np
    dziecka na rowerze... no przestań, na 3 calach i tak nic nie widać, a na
    dużym monitorze widać.... "odpustowy aparacik"
    Jak widać, Jobs poraz kolejny wygrywa

    > Horror... a tymczasem ci biedni uciśnieni ajfoniarze nie
    > mogą doświadczyć rozkoszy pełnego multitaskingu z 10 aplikacjami
    > równocześnie mieszającymi w tle, dzięki czemu zanim pojawi się ekran z
    > informacją że ktoś dzwoni to dzwoniącemu już się odechce czekać :)
    znowu przedszkole. Pokaż mi taki telefon. jak już Ci sie nie uda, to
    pokaż mi tak zawalony telefon z WM w którym nawet 500 aplikacji w tle
    spowoduje ze część odpowiedzialna za rozmowy telefoniczne nie zadziała
    sprawnie. Jak usłyszysz dzwonek wciskasz zieloną słuchawkę i po sprawie.

    > Znam trochę osób, które mając różne telefony przeszły na iPhone i są teraz
    > na tyle zadowolone że nie zamierzają już kupować innych telefonów.
    tak. my też. ale czy te osoby miały telefonik czy PDA? czy korzystały z
    tego co oferowały konkurencyjne urządzenia w dniu premiery iPhona? NIE
    nie i jeszcze raz nie. to były telefoniki i zostały zamienione na
    iPhona. w tej katergorii możemy dyskutować jak ślepi o kolorach.
    (na tej grupie pojawiają sie 2 osoby które zaprzeczą)

    > w końcu nie haczy przy przewijaniu zdjęć
    jaja sobie robisz?
    > Zapytałem o wybieranie głosowe - i niestety,
    > poległ wobec archaicznego ip 3GS. Wiem, można żyć bez porządnego wybierania
    > głosowego - ale ja wolę zamiast grzebać w książce nacisnąć przycisk na
    > słuchawkach lub zestawie samochodowym i powiedzieć "zadzwoń bogumił ziętek
    > komórka".
    i żeby pokazać wyższość iPhona porównujesz go z czymś co nie posiada
    takiej funkcji? JA znowu po staremu. JAk telefon niema klawiatury - co
    jest jego wadą-to trzeba wmówić klientowi, że to co klawiaturę zastępuje
    jest nowoczesne i trendy. Wybieranie głosowe jest po to żeby obsługiwać
    urządzenie bez odrywania rąk od kierownicy. powiedz mi tylko czy głosem
    go też odblokujesz? Bo jak ja już mam dotknąć telefon, to szybciej na
    klawiaturze wybiorę numer niż Ty wypowiesz 9 sylab.

    > iPhone to
    > pierwszy telefon z ekranem dotykowym na którym nie trzeba było walczyć
    > z ekranem przy próbie wybrania numeru z klawiatury ekranowej,
    no i znowu to samo. Pierwsze produkt który jest mocno upośledzony, a
    jednak dalej funkcjonalny? jak Ci potrzebna klawiatura to kup coś co ją
    ma! dotykowce nie są po to zeby na nich wygodnie wybierać numerki!
    > pierwszy
    > smartphone który reaguje z szybkością starych dobrych Nokii typu 3210
    > zamiast czekać sekundę przy wchodzeniu do książki adresowej, szczegółów
    > kontaktu czy na listę SMSów.
    każdy smartfon który widziałem reaguje od razu, po za tymi z symbiane i
    WM. tyle ze akurat mam telefon z WM i raz ze nie wchodzę do książki bo
    to bez sensu ( ze niby mam liczyć kontakty czy co) dwa ze owo "Wejście
    trwa jedną sekundę i każda następna operacja jest natychmiastowa.
    Wykazujesz reguarność we wskazywaniu tego co jest zdecydowaną przewagą
    iPhona w porównaniu do konkurencji, ale jednocześnie jest nieistotne z
    punktu widzenia _swiadomego_ użytkownika. Normalny człowiek "nie
    wchodzi" do ksiązki telefonicznej. Nie ogląda zdjęć w telefonie raz w
    pionie raz w poziomie.

    długi wątek wyszedł i prawie nie na temat. Mimo wszystko podoba mi sie
    to co napisałeś. Spróbuj mi jednak odpowiedzieć co z Jobsem? JEśli masz
    racje, i produkty z jabłkiem są poprostu dobre, to odejście jobsa
    niczego nie zmienia. JEśli jednak jest on kapłanem swojego koscioła to
    będzie krucho.... Zgadzasz sie?

    ToMasz

  • 288. Data: 2011-08-29 15:16:24
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Mon, 29 Aug 2011 17:05:15 +0200, AL napisał(a):

    > Ciekawe czy iPhone tak potrafi, czy jedynie ogranicza sie do zwyklego
    > hotspotu przekazujacego internet na inne urzadzenia (sprawdzilem - i to
    > na iPhone dziala dobrze) - bo to przeciez niepotrzebne.

    Nie potrafi, w systemie iOS w ogóle nie istnieje plik jako taki*. Są tylko
    zdjęcia i filmy nakręcone przez użytkownika kamerką. Można je wysłać przez
    MMS albo e-mail.
    Po włamaniu się do swojego własnego sprzętu, można doinstalować kilka
    hacków, które pozwolą przesyłać fotki i tego typu sprawy przez BT.

    * - niektóre programy mają obsługę plików, ale są to pliki tylko dla nich.
    Np. instalacja VLC playera pozwala wgrywać filmy z itunes, ale ani system
    nie widzi tych filmów, ani VLCplayer nie widzi filmików nagranych przez
    telefon. Ot, taka schizofrenia, nie wie lewica co robi prawica.
    Tam głęboko pod systemem oczywiście jest normalny linuxowy system plików i
    grzebiąc w nim z peceta można sporo rzeczy poprawić. Ale generalnie typowy
    wyznawca ma nie mieć do tego dostępu.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Nie wiesz co to proxy, wiec informuje sie iz jestem na urlopie i nazywam

  • 289. Data: 2011-08-29 15:21:18
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2011-08-28 03:35, Pszemol pisze:
    > "Ghost" <g...@e...pl> wrote in message

    > A po co komu jakiś papierek? Przecież wiadomo kiedy został
    > kupiony telefon po numerze seryjnym... Myśl trochę!

    > No więc będąc w Europie, czemu nie poszedł z telefonem do
    > najbliższego sklepu Apple i nie skorzystał z przysługującego
    > mu prawa do gwarancji?

    czy wg Ciebie kazdy sklep jak zobaczy kogos z zepsutym iPhonem - tak na
    gebe mu go wymieni na gwarancji (bez dowodu zakupu, karty gwarancyjnej,
    bez ekspertyzy)?

    Byc moze Apple rejestruje kazdy swoj aparat (IMEI) z nazwiskiem
    uzytkownika. Ale czy to oznacza, ze nowy uzytkownik (kolejny) zostanie
    obsluzony 'na gebe' - czy jednak powinien miec jakis dokument przy
    sobie, ze jest wlascicielem tego egzemplarza?

    Kolejna kwestia - czy salony Apple sa w kazdym miescie w EU ?

    Byc moze w tych najwiekszych tak, ale jesli pojade na wakacje i mialbym
    poswieciec jeden dziec z urlopu by zasuwac do jakiegos najblizszego
    salonu Apple w miescie oddalonym o XX km - to chyba bym podziekowal. Tym
    bardziej gdyby inni towarzysze moich wakacji mieli sprawne telefony
    komorkowe.

    Wiec wytlumacz nam - jak w Apple realizowane jest zgloszenie gwarancyjne?
    Byc moze kazdy zacznie Ci w koncu zazdroscic tego telefonu.

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 290. Data: 2011-08-29 15:26:20
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Przembo" <x...@x...xx> wrote in message

> [...]
    > resztą wszyscy wiemy co mi na ten argument odpiszesz. Będę chciał wysłać
    > sms to w wyrobie Samsunga dowiem się czy dotarł, a to dla mnie ważne bo
    > wysyłam ostatnio kilka/kilkanaście sms miesięcznie i głównie wynikają z
    > braku możliwości dodzwonienia się do kogos, a sms łatwiej odczytać niż
    > odsłuchać pocztę głosową. Ponadto nie wyobrażam sobie fona w którym nie
    > działa flash. 3 dla Ciebie zapewne mało istotne szczegóły. Android ma to
    > do siebie że to czego nie ujęli projektanci można łatwo dodać, iOS ma tę
    > cechę że to co ktoś autorytatywnie uznał za zbędne nie zadziała nigdy.

    Masz rację - dla mnie istotne jest to jak dobry jest ekran, jak się używa
    telefonu, user interface - ile razy trzeba coś kliknąć aby uzyskać dany
    efekt. Jak pewnie działa touchscreen, czy produkt jest intuicyjny...
    Nie interesuje mnie flash bo się już przyzwyczaiłem do jego braku :-)
    Uwierz mi, da się bez flasha żyć :-) Ale przyznaję że to wada iPhone.
    Nie interesują mnie potwierdzenia SMS, pewnie i tak ich AT&T nie
    obsługuje bo SMSy są jakimś europejskim wynaturzeniem - w USA
    ludzie ze sobą rozmawiają i zostawiają sobie pocztę głosową, nie
    są tak zmaszynowieni jak w europie żeby sobie pisać wszystko :-)
    Uważam że w kilkanaście sekund dźwięku przekażesz więcej informacji
    niż pisząc jednego smsa, a te kilkanaście sekund dźwięku mniej cie kosztuje.
    Interesuje mnie jakość głośnika, szybkość pracy systemu (ogólnie)
    to że robiąc zdjęcia fajnie zapisuje iPhone lokalizację gdzie zdjęcie
    zostało zrobione GPS i potem mogę sobie odświezyć pamięć gdzie fotkę
    zrobiłem na mapie świata. Ma taką funkcję Android Galaxy S?
    Swoją drogą aparat jaki jest w iPhone bije na głowę wszystkie inne
    telefony z Androidem jakie miałem okazję przetestować w kwestii
    doboru parametrów ekspozycji i doboru równowagi bieli...
    Podoba mi się jak iPhone pamięta wszystkie hotspoty wifi które
    zostały zautoryzowane i bez szelestnie przechodzi z 3G na wifi jak
    tylko znajdzie się w strefie działania wifi, sam sobie wszystko ustawia.
    Android zawsze sprawiał na mnie wrażenie zredukowanego peceta,
    a nie kulawego peceta oczekujesz od telefonu. Telefon ma być głównie
    telefonem a nie pecetem z 1000 opcji z których 90% nikt nigdy nie użyje.

    > Oczywiście za chwilę pojawią się tacy co porównają specyfikację obu
    > fonów... ale zważywszy że iPhone "przoduje" tego nie ruszę, wszak Ty też
    > sypiesz ogólnikami z jednej strony i deperelami z drugiej :-)

    Widzisz - specyfikacja telefonów to jedno, a subiektywne wrażenie
    (pozytywne lub negatywne) z właściwego doświadczenia z telefonem
    w ręce to zupełnie inna kwestia. Pewne rzeczy po prostu rażą swoją
    niewygodą w jednym telefonie a są bajecznie proste w innym i tego
    nie ujmie specyfikacja listująca szybkość procesora. To samo jest
    z LCD - na którym w jednym telefonie tekst mimo małych literek
    jest przejrzysty i czytelny a na innym jest jakiś zamazany i za mgłą
    i tego nie ujmie specyfikacja listująca tylko liczbę pikseli... Podobnie
    jest z jakością aparatu fotograficznego który w jednym telefonie
    robi ładnie wybarwione, z dobrą ekspozycją zdjęcia profesjonalnej
    jakości a w drugim zdjęcia będą poruszone, zaróżowione czy za
    mgłą bo obiektyw jest plastikowy i porysowany - tego też nie ujmie
    żadna specyfikacja listująca liczbę megapikseli.

    Inaczej się po prostu jeździ 300-konnym Subaru a inaczej się
    jeździ 300-konnym mercedesem... Oba mają cztery koła i kierownicę
    i do obu się wlewa benzynę, jednak subiektywne odczucie z używania
    tych dwu samochodów będzie drastycznie inne i nie do porównania
    gdy ktoś patrzy tylko na datasheet. I myślę że taki sam błąd robią
    ludzie którzy oceniają iPhone negatywnie bo ... nie ma on potwierdzenia
    dostarczenia SMSa... I co z tego? Skoro w każdej innej konkurencji
    bije konkurencję na głowę w jakości doświadczenia z użytkowania
    tego telefonu.

    > Sorry, ale pisząc że będzie zakazany chyba bardzo zawęziłem krąg, czyż
    > nie? I moim skromnym zdaniem każdy z tych 3 modeli jest po prostu lepszy,
    > a co najważniejszy nie są sztucznie blokowane na każdym kroku!

    Nie, nie zawęziłeś bo ja nie śledzę uważnie rynku telefonów
    i wolałbym abyś nie robił mi zagadek i rebusów bo mogę Cię
    błędnie odczytać. Teraz wiem że chodzi Ci o Galaxy S2 i wejdę
    sobie do sklepu przy następnej okazji i się pobawię tym telefonem.
    Powiem Ci jak poszło :-)

    > A jednak się domyśliłeś że o jakiś model z tej rodziny chodzi! A w czym to
    > 3 drobne szczególiki podałem wyżej, a wszak według Ciebie za szczegóły sie
    > ceni jakieś rozwiązanie, czyż nie? :-)

    Tylko wtedy, gdy te szczegóły robią na kliencie wrażenie...
    A ja mam duże obawy czy potwierdzenie dostarczania smsów w ogóle
    jest wspierane przez amerykańskie sieci komórkowe - jak pisałem wcześniej
    tu smsów się praktycznie w ogóle nie używa. Są niemodne i poza młodzieżą
    (20latki i młodsi) są praktycznie nieużywane, traktowane jak nienaturalne.