    From: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Steve odchodzi!
    Date: Mon, 29 Aug 2011 17:11:21 +0200

    > ... co powtarzają uparcie antywyznawcy apple'a :)

    > Jasne. W telefonie najważniejsze jest to, na jakim procesorze jest oparty -
    > system operacyjny i ergonomia są bez znaczenia. Jak będzie dobry procesor,
    > to nawet konieczność wklepywania numerów w kodzie ósemkowym nie przeszkadza.
    takimi tekstami to w przedszkolu możesz sie popisywać.

    > Jasne, przed iPhonem była cała masa telefonów z ekranem pojemnościowym
    > i multitouchem z którego robiono użytek.
    ale jaki użytek? Pisałem" jobs przekuwa wady w zalety. Dla Ciebie to
    zaleta, dla mnie konieczność obsługi urządzenia DWOMA RĘKAMI. Wolisz
    multitouch? dobrze. ja wole klawiaturę - mam parawo - chyb atak. Ale na
    litość boską nie pisz i nie daj sobie wmówić ze to super idealne
    rozwiązanie. Ty musisz użyć 2 rąk, a ja jednego klawisza!

    > Na każdym telefonie było oczywiste
    > że gdy oglądasz zdjęcie o orientacji poziomej i obrócisz telefon to zdjęcie
    > zajmie cały ekran... Ach, przepraszam - zapomniałem że to przecież nieistotne
    > bajery,
    trafnie. to naprawdę nieistotny bajer. jak często oglądasz zdjęcia na
    telefonie? Jakei przepraszam zdjęcia? zrobione telefonem? iPhonem? Może
    ja jakiś nienormalny jestem, ale jakiś rozkład jazdy, reklama z numerem
    telefonu, ogłoszenie - to mogę sfotografować telefonem, ale zdjęcia np
    dziecka na rowerze... no przestań, na 3 calach i tak nic nie widać, a na
    dużym monitorze widać.... "odpustowy aparacik"
    Jak widać, Jobs poraz kolejny wygrywa

    > Horror... a tymczasem ci biedni uciśnieni ajfoniarze nie
    > mogą doświadczyć rozkoszy pełnego multitaskingu z 10 aplikacjami
    > równocześnie mieszającymi w tle, dzięki czemu zanim pojawi się ekran z
    > informacją że ktoś dzwoni to dzwoniącemu już się odechce czekać :)
    znowu przedszkole. Pokaż mi taki telefon. jak już Ci sie nie uda, to
    pokaż mi tak zawalony telefon z WM w którym nawet 500 aplikacji w tle
    spowoduje ze część odpowiedzialna za rozmowy telefoniczne nie zadziała
    sprawnie. Jak usłyszysz dzwonek wciskasz zieloną słuchawkę i po sprawie.

    > Znam trochę osób, które mając różne telefony przeszły na iPhone i są teraz
    > na tyle zadowolone że nie zamierzają już kupować innych telefonów.
    tak. my też. ale czy te osoby miały telefonik czy PDA? czy korzystały z
    tego co oferowały konkurencyjne urządzenia w dniu premiery iPhona? NIE
    nie i jeszcze raz nie. to były telefoniki i zostały zamienione na
    iPhona. w tej katergorii możemy dyskutować jak ślepi o kolorach.
    (na tej grupie pojawiają sie 2 osoby które zaprzeczą)

    > w końcu nie haczy przy przewijaniu zdjęć
    jaja sobie robisz?
    > Zapytałem o wybieranie głosowe - i niestety,
    > poległ wobec archaicznego ip 3GS. Wiem, można żyć bez porządnego wybierania
    > głosowego - ale ja wolę zamiast grzebać w książce nacisnąć przycisk na
    > słuchawkach lub zestawie samochodowym i powiedzieć "zadzwoń bogumił ziętek
    > komórka".
    i żeby pokazać wyższość iPhona porównujesz go z czymś co nie posiada
    takiej funkcji? JA znowu po staremu. JAk telefon niema klawiatury - co
    jest jego wadą-to trzeba wmówić klientowi, że to co klawiaturę zastępuje
    jest nowoczesne i trendy. Wybieranie głosowe jest po to żeby obsługiwać
    urządzenie bez odrywania rąk od kierownicy. powiedz mi tylko czy głosem
    go też odblokujesz? Bo jak ja już mam dotknąć telefon, to szybciej na
    klawiaturze wybiorę numer niż Ty wypowiesz 9 sylab.

    > iPhone to
    > pierwszy telefon z ekranem dotykowym na którym nie trzeba było walczyć
    > z ekranem przy próbie wybrania numeru z klawiatury ekranowej,
    no i znowu to samo. Pierwsze produkt który jest mocno upośledzony, a
    jednak dalej funkcjonalny? jak Ci potrzebna klawiatura to kup coś co ją
    ma! dotykowce nie są po to zeby na nich wygodnie wybierać numerki!
    > pierwszy
    > smartphone który reaguje z szybkością starych dobrych Nokii typu 3210
    > zamiast czekać sekundę przy wchodzeniu do książki adresowej, szczegółów
    > kontaktu czy na listę SMSów.
    każdy smartfon który widziałem reaguje od razu, po za tymi z symbiane i
    WM. tyle ze akurat mam telefon z WM i raz ze nie wchodzę do książki bo
    to bez sensu ( ze niby mam liczyć kontakty czy co) dwa ze owo "Wejście
    trwa jedną sekundę i każda następna operacja jest natychmiastowa.
    Wykazujesz reguarność we wskazywaniu tego co jest zdecydowaną przewagą
    iPhona w porównaniu do konkurencji, ale jednocześnie jest nieistotne z
    punktu widzenia _swiadomego_ użytkownika. Normalny człowiek "nie
    wchodzi" do ksiązki telefonicznej. Nie ogląda zdjęć w telefonie raz w
    pionie raz w poziomie.

    długi wątek wyszedł i prawie nie na temat. Mimo wszystko podoba mi sie
    to co napisałeś. Spróbuj mi jednak odpowiedzieć co z Jobsem? JEśli masz
    racje, i produkty z jabłkiem są poprostu dobre, to odejście jobsa
    niczego nie zmienia. JEśli jednak jest on kapłanem swojego koscioła to
    będzie krucho.... Zgadzasz sie?

    ToMasz