eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.internet.polipSterzynska w GW › Re: Sterzynska w GW
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news2.
    ipartners.pl!not-for-mail
    From: wer <b...@n...pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: Sterzynska w GW
    Date: Mon, 31 Dec 2007 13:06:56 +0100
    Organization: GTS Energis
    Lines: 47
    Message-ID: <flalu9$1se3$1@news2.ipartners.pl>
    References: <fl30co$smg$1@news.onet.pl> <fl5aot$5ir$1@news2.task.gda.pl>
    <fl5gp2$dln$1@news.onet.pl> <fl5ifr$i6q$1@news.supermedia.pl>
    <fl5l43$d5u$1@atlantis.news.tpi.pl> <fl5meq$k17$1@news.supermedia.pl>
    <fl5o0a$hld$1@nemesis.news.tpi.pl> <8...@p...pl>
    <fl5q3m$t6d$1@atlantis.news.tpi.pl> <fl5svk$vm$1@node1.news.atman.pl>
    <fl633i$r00$1@atlantis.news.tpi.pl> <fl69ps$kq9$1@node2.news.atman.pl>
    <4777c906$1@news.home.net.pl> <m...@m...localdomain>
    <477800f9$1@news.home.net.pl> <fl90cc$257b$2@sparrow.axelspringer.com.pl>
    <fl91cd$lhs$1@news.onet.pl> <47780978$1@news.home.net.pl>
    <fl9249$hoo$2@news.lublin.pl> <fl94ao$uou$1@news.onet.pl>
    <fl94rm$jf6$5@news.lublin.pl> <fl9604$3jt$1@news.onet.pl>
    <fl96dc$jf6$10@news.lublin.pl> <fl97jj$7si$1@news.onet.pl>
    <fl9881$p88$2@news.lublin.pl> <4778bd2b$1@news.home.net.pl>
    <s...@e...rdc.pl>
    <4778bf7b$1@news.home.net.pl> <flah21$gjl$2@news.onet.pl>
    <4...@n...home.net.pl>
    NNTP-Posting-Host: 217.153.86.166
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news2.ipartners.pl 1199102729 61891 217.153.86.166 (31 Dec 2007 12:05:29
    GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: 31 Dec 2007 12:05:29 GMT
    In-Reply-To: <4...@n...home.net.pl>
    User-Agent: Thunderbird 1.5.0.12 (X11/20070719)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.internet.polip:84318
    [ ukryj nagłówki ]

    T napisał(a):
    > Maciej Bebenek pisze:
    >
    >> I właśnie problem polega na tym, że kłopoty klientów (bo, przypomnę o
    >> tym dyskutujemy) występują u większości operatorów. Śmiem twierdzić, że
    >> procentowo najrzadziej występują w tepsie. Więc odczep się od podmiotu,
    >> a zajmij sie problemem.
    >
    > Ja nie widzę żadnego problemu. Jeśli ktos potrzebuje gwarancji, to kupuje
    > coś z odpowiednim SLA. Jesli uważa, ze nie potrzebuje albo nie stać go na
    > nie to kupuje jakieś takie łącze kierując się opiniami znajomych i działa
    > mu ono odpowiednio gorzej. Jedyny problem jaki istnieje to
    > niejednokrotnie nieinformowanie klientów w wyraźny sposób, że ich łącze
    > "6 Mb/s" to "do 6 Mb/s", a maksymalna prędkość nie zawsze będzie
    > osiągalna.
    >

    Wolnorynkowy mistrzu, ostojo wszelakiego rozumu, geniuszu karpat zachodnich:

    Klient kupując łącze 6Mb/s może:

    - osiągać 256Kb/s,
    - osiągać 3Mb/s
    - przez pierwszy miesiąc osiągać 5Mb/s, a następnie dochodzić do zawrotnej prędkości
    128Kb/s.

    I to wszystko jest zgodne z prawem i umową. Klient może najwyżej cmoknąć w wiadome
    miejsce
    operatora, ale podpisał lojalkę na 3 lata.

    W takiej sytuacji operator jest stroną uprzywilejowaną. Kupując usługę do 6Mb/s można
    domniemywać,
    że będzie pracowała lepiej niż tańsza wersja 2Mb/s. Jeśli pracują tak samo, a zdarza
    się, że gorzej
    to oznacza, że klient został wprowadzony w błąd.

    Nie rób ideologii z tego, że część operatorów robi w bambuko klientów.

    Rozwiązanie tego problemu nie jest proste, nikt nie mówi, że to jest łatwe i można
    załatwić to w
    kilka minut, pisząc na kolanie rozporządzenie. Ale jakaś interwencja prawodawcy jest
    potrzebna. Sama
    informacja, że łącze jest do 6Mb/s nic nie zmienia. To jakbyś kupując samochód
    dowiadywał się, że
    może rozwinąć prędkość do 300km/h. Tylko, że realnie wyprzedzałaby Cię każda
    furmanka, a nawet Golf
    II z WBR za kierownicą.

    Problem w tym, że klient kupując usługę, czasami na długi czas, de facto kupuje kota
    w worku. Wie
    ile będzie płacił, ale nie wie za co. Nie wie ile otrzyma, wie w zasadzie, ile nie
    otrzyma. Operator
    ustala wszystkie reguły gry, klient w obecnej sytuacji jest bezradny. I to właśnie
    trzeba zmienić.
    Chociażby dać możliwość zrywania umowy bez ponoszenia konsekwencji zapisanych w
    regulaminie. To już
    powinno zachęcić operatorów do świadczenia usług lepszej jakości.

    wer

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: