-
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news2.
ipartners.pl!not-for-mail
From: wer <b...@n...pl>
Newsgroups: pl.internet.polip
Subject: Re: Sterzynska w GW
Date: Mon, 31 Dec 2007 13:06:56 +0100
Organization: GTS Energis
Lines: 47
Message-ID: <flalu9$1se3$1@news2.ipartners.pl>
References: <fl30co$smg$1@news.onet.pl> <fl5aot$5ir$1@news2.task.gda.pl>
<fl5gp2$dln$1@news.onet.pl> <fl5ifr$i6q$1@news.supermedia.pl>
<fl5l43$d5u$1@atlantis.news.tpi.pl> <fl5meq$k17$1@news.supermedia.pl>
<fl5o0a$hld$1@nemesis.news.tpi.pl> <8...@p...pl>
<fl5q3m$t6d$1@atlantis.news.tpi.pl> <fl5svk$vm$1@node1.news.atman.pl>
<fl633i$r00$1@atlantis.news.tpi.pl> <fl69ps$kq9$1@node2.news.atman.pl>
<4777c906$1@news.home.net.pl> <m...@m...localdomain>
<477800f9$1@news.home.net.pl> <fl90cc$257b$2@sparrow.axelspringer.com.pl>
<fl91cd$lhs$1@news.onet.pl> <47780978$1@news.home.net.pl>
<fl9249$hoo$2@news.lublin.pl> <fl94ao$uou$1@news.onet.pl>
<fl94rm$jf6$5@news.lublin.pl> <fl9604$3jt$1@news.onet.pl>
<fl96dc$jf6$10@news.lublin.pl> <fl97jj$7si$1@news.onet.pl>
<fl9881$p88$2@news.lublin.pl> <4778bd2b$1@news.home.net.pl>
<s...@e...rdc.pl>
<4778bf7b$1@news.home.net.pl> <flah21$gjl$2@news.onet.pl>
<4...@n...home.net.pl>
NNTP-Posting-Host: 217.153.86.166
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news2.ipartners.pl 1199102729 61891 217.153.86.166 (31 Dec 2007 12:05:29
GMT)
X-Complaints-To: a...@i...pl
NNTP-Posting-Date: 31 Dec 2007 12:05:29 GMT
In-Reply-To: <4...@n...home.net.pl>
User-Agent: Thunderbird 1.5.0.12 (X11/20070719)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.internet.polip:84318
[ ukryj nagłówki ]T napisał(a):
> Maciej Bebenek pisze:
>
>> I właśnie problem polega na tym, że kłopoty klientów (bo, przypomnę o
>> tym dyskutujemy) występują u większości operatorów. Śmiem twierdzić, że
>> procentowo najrzadziej występują w tepsie. Więc odczep się od podmiotu,
>> a zajmij sie problemem.
>
> Ja nie widzę żadnego problemu. Jeśli ktos potrzebuje gwarancji, to kupuje
> coś z odpowiednim SLA. Jesli uważa, ze nie potrzebuje albo nie stać go na
> nie to kupuje jakieś takie łącze kierując się opiniami znajomych i działa
> mu ono odpowiednio gorzej. Jedyny problem jaki istnieje to
> niejednokrotnie nieinformowanie klientów w wyraźny sposób, że ich łącze
> "6 Mb/s" to "do 6 Mb/s", a maksymalna prędkość nie zawsze będzie
> osiągalna.
>
Wolnorynkowy mistrzu, ostojo wszelakiego rozumu, geniuszu karpat zachodnich:
Klient kupując łącze 6Mb/s może:
- osiągać 256Kb/s,
- osiągać 3Mb/s
- przez pierwszy miesiąc osiągać 5Mb/s, a następnie dochodzić do zawrotnej prędkości
128Kb/s.
I to wszystko jest zgodne z prawem i umową. Klient może najwyżej cmoknąć w wiadome
miejsce
operatora, ale podpisał lojalkę na 3 lata.
W takiej sytuacji operator jest stroną uprzywilejowaną. Kupując usługę do 6Mb/s można
domniemywać,
że będzie pracowała lepiej niż tańsza wersja 2Mb/s. Jeśli pracują tak samo, a zdarza
się, że gorzej
to oznacza, że klient został wprowadzony w błąd.
Nie rób ideologii z tego, że część operatorów robi w bambuko klientów.
Rozwiązanie tego problemu nie jest proste, nikt nie mówi, że to jest łatwe i można
załatwić to w
kilka minut, pisząc na kolanie rozporządzenie. Ale jakaś interwencja prawodawcy jest
potrzebna. Sama
informacja, że łącze jest do 6Mb/s nic nie zmienia. To jakbyś kupując samochód
dowiadywał się, że
może rozwinąć prędkość do 300km/h. Tylko, że realnie wyprzedzałaby Cię każda
furmanka, a nawet Golf
II z WBR za kierownicą.
Problem w tym, że klient kupując usługę, czasami na długi czas, de facto kupuje kota
w worku. Wie
ile będzie płacił, ale nie wie za co. Nie wie ile otrzyma, wie w zasadzie, ile nie
otrzyma. Operator
ustala wszystkie reguły gry, klient w obecnej sytuacji jest bezradny. I to właśnie
trzeba zmienić.
Chociażby dać możliwość zrywania umowy bez ponoszenia konsekwencji zapisanych w
regulaminie. To już
powinno zachęcić operatorów do świadczenia usług lepszej jakości.
wer
Następne wpisy z tego wątku
- 31.12.07 12:17 Mariusz Kruk
- 31.12.07 12:29 Maciej Bebenek
- 31.12.07 12:46 Gabriel Grzesik
- 31.12.07 12:52 Grzegorz Staniak
- 31.12.07 12:58 Krzysztof Oledzki
- 31.12.07 13:02 Krzysztof Oledzki
- 31.12.07 13:02 Wlochaty
- 31.12.07 13:04 Grzegorz Staniak
- 31.12.07 13:05 Wlochaty
- 31.12.07 13:14 wer
- 31.12.07 13:13 Wlochaty
- 31.12.07 13:21 Wlochaty
- 31.12.07 13:30 Wlochaty
- 31.12.07 14:08 Szymon Sokół
- 31.12.07 14:14 Grzegorz Staniak
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jest tutaj kto? Halo, Darius Expert?
- Czy to konieczne? ATMAN - 30.06.2019 - Wyłączenie news.atman.pl
- pl.internet.polip - is DEAD?
- ovh
- INEA
- Prośba o traceroute z Vectry
- BGP - wszyscy wkładają głowę w piasek.
- http://pl
- Re: Czemu jest wylaczany serwer w3cache.icm.edu.pl ?
- Taaaka integracaj na rynku, a tu nikt, nic..
- Alternatywna sieć dla internetu kiedyś w Polsce
- ooerator gsm + stały ip z revdns
- Dostęp do ip nostrady
- narzędzia do weryfikacji poprawności bazy WHOIS
- T-mobile bawi się w MITM....
Najnowsze wątki
- 2024-11-24 Czy Sejm RP zahamuje proceder zabijania dla organów?
- 2024-11-24 Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- 2024-11-22 OC - podwyżka
- 2024-11-22 wyszedł z domu bez buta
- 2024-11-22 Bieda hud.
- 2024-11-24 DS1813-10 się psuje
- 2024-11-23 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-23 Szczecin => QA Engineer <=
- 2024-11-23 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => DevOps Specialist <=
- 2024-11-22 Kraków => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=