  • 61. Data: 2011-01-06 23:08:29
    Temat: Re: Stawiam tak? tezę w temacie aut nienowych.
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    news:41fci61bsrcd4834h9o9m8gfar79jg3cj5@4ax.com...

    > Zapomniales o czynniku -b. Odplyw na zlomowiska.

    Pomijalny.
    Zwłaszcza przy x w okolicach miliona rocznie.

  • 62. Data: 2011-01-06 23:10:14
    Temat: Re: Stawiam taką tezę w temacie aut nienowych.
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 6 Jan 2011 18:24:16 +0100, Max_P napisał(a):

    > Wątek ma już kilkadziesiat postow, a nie wypowiedzial sie do tej pory nikt z
    > nowym autem :(

    No ja jeżdzę nowym (rocznym, mam od nowego) Berlingo i uważam Cię za dupka.
    Dlaczego?
    Bo problemem sa kierowcy. Niestety, zauważam korelację, że im nowsza fura,
    tym większa szansa na durnia w środku

    --
    ___________ (R)

  • 63. Data: 2011-01-06 23:58:44
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-01-06, Cavallino <c...@k...pl> wrote:

    > Pomijalny.
    > Zwłaszcza przy x w okolicach miliona rocznie.

    Najlepiej to widać na Kubie. X mają w okolicach zera to i *żadnego*
    starego samochodu tam nie uświadczysz...

    Krzysiek Kiełczewski

  • 64. Data: 2011-01-07 01:01:29
    Od: Wojtek Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl>

    On Thu, 6 Jan 2011, Cavallino wrote:

    > Tacy starzy, a tacy naiwni.
    > Naprawdę wierzycie że coś takiego może mieć miejsce w tym kraju?

    Jeśli z góry założymy, że nie i nie będziemy nawet próbowali zrobić
    cokolwiek, żeby obecną sytuację zmienić, to na 100% tak się nie stanie.
    Ale wtedy nie narzekajmy, bo sami będziemy sobie winni :)

    Pozdrawiam :)

    W.

  • 65. Data: 2011-01-07 01:10:31
    Temat: Re: Stawiam takš tezę w temacie aut nienowych.
    Od: Wojtek Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl>

    On Thu, 6 Jan 2011, Cavallino wrote:

    > A czy ktoś pisał, że zależy mi na tym, aby aut było coraz więcej? Wręcz
    > przeciwnie - i w ten sposób piecze się dwie pieczenie przy jednym ogniu.

    Czyli sugerujesz, że Ci ludzie dobrowolnie przesiądą się z samochodów na
    rowery albo autobusy MPK? Przecież to jest utopia o wiele większa, niż
    oczekiwanie rzetelności przy przeglądach technicznych :)

    > I tak to robią. Efekt jest taki, że ten rodzimy złom eksploatują ludzie,
    > których normalnie na rower nie stać.

    Robili, robią i będą robić :) Tyle tylko, że zamiast jeździć przynajmniej
    *w*miarę* sprawnymi kilku- lub kilkunastoletnimi autami sprowadzonymi z
    zachodu, będą jeździli o wiele bardziej zagrażającymi bezpieczeństwu
    "zwłokami", które pozostaną dla nich dostępne w kraju.

    > Na pewno skutecznym, ale nierealnym.
    > Za długo to trwa, żeby to był przypadek.
    > Ergo - tym u koryta zależy, żeby tak było jak jest.

    Ale tych "u koryta" od jakichś 20 lat możemy sami i to nawet spośród
    siebie wybierać, więc nie zwalajmy wciąż winy na innych ;)

    Pozdrawiam :)

    W.

  • 66. Data: 2011-01-07 01:18:41
    Od: scob <9...@t...pl>

    W dniu 2011-01-06 13:24, Max_P pisze:
    > Auta starsze
    > niż 5 nooo 6 lat nie powinny przekraczać 120 km/h.
    >
    > Max

    Czyli masz czteroletni?
    Stawiam litra na to, że mój 12-letni ma układ jezdny w lepszym stanie,
    niż Twój "_prawie_-nowy" ;-)
    --
    Scob

  • 67. Data: 2011-01-07 01:56:45
    Temat: Re: Re: Stawiam takš tezę w temacie aut nienowych.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 6 Jan 2011, Cavallino wrote:

    > Użytkownik "to" <t...@a...xyz> napisał

    > Nie będzie, bo a+x>a przy x=1 mln rocznie.
    > x to oczywiście dopływ złomu

    Ale to działa tylko krótkookresowo, w skali kilkunastu lat mogłoby
    się znacząco obrócić "przeciw".
    O ile wiem, co poniektórzy w celu obejrzenia pełnoletniego
    parku samochodowego polecają zwiedzenie Danii - u nich rolę "blokady"
    pełni wysoki podatek.
    U nas - tak samo proporcja "siły nabywczej" do wartości nowego auta
    spowodowałaby, że *również* ten złom, który w końcu zostanie
    wypchnięty przez nowszy złom, jeździłby dalej.
    Niewątpliwie w Twojej wersji byłoby mniej złomu - ale za to
    "dramatyczniej" przestarzałego.

    pzdr, Gotfryd

  • 68. Data: 2011-01-07 09:41:29
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Wojtek Borczyk" <b...@m...astro.amu.edu.pl> napisał w
    wiadomości news:alpine.BSF.2.00.1101070058290.69150@moon.astro.
    amu.edu.pl...

    > Jeśli z góry założymy, że nie i nie będziemy nawet próbowali zrobić
    > cokolwiek, żeby obecną sytuację zmienić, to na 100% tak się nie stanie.

    Nie chodzi o to co założymy, tylko o to w co wierzymy.
    Ja jestem gorącym zwolennikiem prawdziwych badań.
    Ale nie bardzo w to wierzę.

    A wystarczyłoby zainstalować kamery w kanałach i obowiązkowo mieć na CD
    KAŻDY przegląd.
    I kiedy trzy dni później ktoś nakryje na drodze czteroślada bez hamulców, to
    sprawdzić u diagnosty jak wyglądał ostatni przegląd.
    W razie stwierdzenia kantu - dożywotnia dyskwalifikacja i kosmiczna kara
    pieniężna.
    Od razu by się zastanowił jeden z drugim, czy flaszka za przegląd jest warta
    takiego ryzyka.

  • 69. Data: 2011-01-07 09:41:29
    Od: Shadowchaser <s...@o...pl>

    On 1/6/2011 9:28 PM, Mario wrote:
    > i każdy azjata zna sztuki walki :-)

    To juz jest tak oczywiste, ze nie wspomnialem;)

  • 70. Data: 2011-01-07 09:45:04
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Wojtek Borczyk" <b...@m...astro.amu.edu.pl> napisał w
    wiadomości news:alpine.BSF.2.00.1101070102030.69150@moon.astro.
    amu.edu.pl...

    > Czyli sugerujesz, że Ci ludzie dobrowolnie przesiądą się z samochodów na
    > rowery albo autobusy MPK?

    Nie - sugeruję, że ludzie nie przesiedliby się w kierunku odwrotnym, gdyby
    nie dano im okazji.

    > Robili, robią i będą robić :)

    Brak podaży = wyższa cena złoma i robi się bariera.

> [...]
    >bardziej zagrażającymi bezpieczeństwu "zwłokami", które pozostaną dla nich

    Gadasz tak, jakby każdy ściągnięty złom, oznaczał jeden złomowany pojazd
    rodem z PRL.
    Niestety tak nie jest
    Na takich warunkach nie widziałbym przeciwskazań, najpierw złomujesz, potem
    masz prawo sobie coś ściągnąć mniej złomowatego.

    > Ale tych "u koryta" od jakichś 20 lat możemy sami i to nawet spośród
    > siebie wybierać, więc nie zwalajmy wciąż winy na innych ;)

    Teoretycznie masz rację.
    Niestety, w praktyce to nie działa, bo ciągle te same metody i problemy są.