  • 61. Data: 2009-07-14 19:55:56
    Temat: Re: Stary motocykl bez dokumentow - i co dalej?
    Od: kocyk <k...@Z...pl>

    falco wrote:

    > Wyczerpałem temat, sorki, ale już nie będę tego ciągnął, resztę
    > znajdziesz w sieci (google często polecane na Preclu...) ;)

    Nie wyczerpales, nie piszesz konkretnie i nie odpowiadasz na pytania. W
    sumie sie nie dziwie twojemu stanowisku przy takim podejsciu. W googlu
    radze wyszukac sobie ustawe o ochronie zabytkow w brzmieniu
    ujednoliconym i sie z nia zapoznac, wtedy moze nagle zniknie owa
    uznaniowosc urzedow na ktora narzekasz, a z ktora ja do czynienia
    dziwnym trafem nie mam. Mnie sie juz tez ciagnac nie chce, ty mowisz o
    madrosciach z gugla, ja o przepisach, nie dogadamy sie, bo to nie ja
    powinienem doczytac.
    K.14.

  • 62. Data: 2009-07-14 20:03:01
    Od: Monster <"alpy2usun _to"@op.pl>

    magnes pisze:
    > Użytkownik "Ivam" :

    > Hmm... ;-P

    Nic,wiem gdzie taka stoi w najbliższym czasie podjadę w końcu pogadać,o
    drugiej mówił mi niedawno znajomy:-)

    --
    Tomek
    BMW R1100S

  • 63. Data: 2009-07-14 20:05:18
    Od: falco <m...@w...pl>

    kocyk pisze:

    > Nie wyczerpales, nie piszesz konkretnie i nie odpowiadasz na pytania.

    ;) skoro tak uważasz, Twoja wola, mam dokładnie takie same odczucie
    tyle, że w drugą stronę... ;)
    Z tym zaznaczeniem, że nie skupiasz się na tym co jest meritum
    wypowiedzi a szukasz za wszelką
    cenę możliwości ciągnięcia tematu w różne strony. Masz rację, że na tak
    stawiane pytania właśnie szkoda mi czasu, zwłaszcza gdy odpowiedź padała
    wcześniej wielokrotnie... ;p

    > ...a z ktora ja do czynienia
    > dziwnym trafem nie mam.

    powtarzam - jesteś w czepku urodzony, skoro trafiasz tylko na przyjazne
    urzędy, douczonych urzędników i brak bałaganu w przepisach - żyć nie
    umierać. Pozwolisz, że pomiędzy bajki to włożę...

    Też Cię serdecznie pozdrawiam i pod EOT dwoma rękami się podpisuję.

    --
    Pozdr! falco

    Stefanek 1303 '72 1.6 AD+AT
    Popiel 1200 '70 1.2 6V
    SenNa... Jawa 356 '58 175

  • 64. Data: 2009-07-15 13:18:56
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    Użytkownik "falco" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    [ciach]

    > polemizuję, bo wciąż powtarzam, że mówię o sobie. Co do moich zmian,
    > to słabo sugerujesz, że coś psuję, też nie tędy droga. Jeśli
    > poprawiam fabrykę, bo z lat eksplatacji uważam, że tak będzie
    > lepiej, to chyba nieco co innego niż diaks czy diody na felgach.
    > Tyle ;)

    Co to jest diaks?

    --
    Jasio
    vx etz

  • 65. Data: 2009-07-15 13:44:59
    Od: "Tytus z Fabryki" <f...@0...pl>

    Siemka
    "kocyk"

    Auto jest zwolnione z obowiazku badan od momentu uzyskania pozytywnej opinii
    na bezterminowym badaniu technicznym.

    A to kolejna nowosc, to jak juz kolega tak zabrnal w te przepisy to poprosze
    o wyjasnienie pojecia "bezterminowego badania technicznego" dodam od razu ze
    chodzi tu o pojazd o ktorym mowa w Dz.U. nr 238 z 2004 poz 2395 par1. pkt 1a

    ***Ale ustawa nie naklada obowiazku rejestracji na zolte tablice, pojazd z
    chwila uzyskania bialej karty zabytkiem jest.

    A ja myslalem - chyba podobnie jak ustawodawca ze zabytkiem staje sie z
    chwila wpisu przez konserwatora do rejestru zabytkow...nabywa praw zgodnie
    art 66 ustawy dopiero do otrzymaniu tzw "zoltych tablic"

    *** Nie zgodze sie tez, ze diagnosta jak napisales "ustala zgodnosc pojazdu
    z oryginalem". Diagnosta wystawia kilka dokumentow, w tym protokol oceny
    stanu technicznego pojazdu zabytkowego, a tym samym przeprowadza przeglad
    techniczny, tyle, ze na warunkach z epoki, a i to z wyjatkami.

    Owszem zastosowalem tu lekki skrót myslowy, diagnosta m.in. porownuje stan
    faktyczny pojazdu z warunkami technicznymi zgloszunymi przez wlasciciela we
    wniosku (zal 1) i wystawia protokol oceny stanu technicznego (zal 2) . Z tym
    ze wniosek jest sporzadzany na podstawie tzw "Bialej Ksiegi" ktora jest z
    kolei podstawa do wpisu na liste zabytków. I kolko sie zamyka - diagnosta
    nie jest historykiem motoryzacji - od tego jest rzeczoznawca i konserwator i
    jesli oni akceptuja iz w Chevy Impala z 58 czy 59 z "muzeum motoryzacji" byl
    silnik Mercedesa dizla to nie moj problem...
    Ja nie badam ja porownuje i ew ograniczam...
    Tenze wlasnie Dz.U. par.2 pkt 1.
    Ale nadal mylisz kolego BT z Badaniem Zgodnosci pojazdu zabytkowego ale do
    tego zapewne dojdziesz sam...

    *** Takze twoje twierdzenie, ze "nie robisz zadnego przegladu" nie jest do
    konca wlasciwe.
    I zeby nie bylo ze ucze ojca dzieci robic, nie chce mi sie teraz szukac
    skanera po szafach, jutro zeskanuje zrodlo w pracy, podam link i sie
    odniesiesz.

    Kocusiu nie masz co szukac skanera...mamy internat
    http://skocz.pl/dla_Kocyka

  • 66. Data: 2009-07-15 14:16:54
    Od: kocyk <k...@Z...pl>

    Tytus z Fabryki wrote:
> [...]
    > chodzi tu o pojazd o ktorym mowa w Dz.U. nr 238 z 2004 poz 2395 par1. pkt 1a

    Tytus, w moim opracowaniu stoi co stoi, w twoim rozporzadzeniu stoi
    badanie zgodnosci, chodzi o to samo. Powiedzmy, ze to moj skrot myslowy.
    Albo autora opracowania. Mowimy o badaniu, w wyniku ktorego otrzymujemy
    na drugiej stronie DR wpis "bezterminowo"

> [...]
    >
    > A ja myslalem - chyba podobnie jak ustawodawca ze zabytkiem staje sie z
    > chwila wpisu przez konserwatora do rejestru zabytkow...

    No to jest ten sam moment.

    > nabywa praw zgodnie
    > art 66 ustawy dopiero do otrzymaniu tzw "zoltych tablic"

    Ktorej ustawy, bo moze jakiejs nie znam? Wedle mojej wiedzy praw i
    obowiazkow nabywa od momentu wpisu.

> [...]
    > ze wniosek jest sporzadzany na podstawie tzw "Bialej Ksiegi" ktora jest z
    > kolei podstawa do wpisu na liste zabytków.

    No dokladnie, ale badanie techniczne jako takie jest przeprowadzane,
    przynajmniej w moim rozumieniu okreslenia "badanie techniczne".
    Sprawdzasz stan opon, oswietlenia, hamulcow etc. Obywie rzeczy, nie
    tylko mylaca "zgodnosc".

> [...]
    > Tenze wlasnie Dz.U. par.2 pkt 1.
    > Ale nadal mylisz kolego BT z Badaniem Zgodnosci pojazdu zabytkowego ale do

    Raczej nie dojde, bo moje opracowanie sie tu konczy, wiec bym jednak
    poprosil o szczegoly, jesli jestem w bledzie. Pozytywny wynik badania
    zgodosci stanu technicznego z warunkami technicznymi nie jest
    rownoznaczny z otrzymaniem dowodu rejestracyjnego z wpisem 'bezterminowo'?

> [...]
    > odniesiesz.
    >
    > Kocusiu nie masz co szukac skanera...mamy internat

    Ale ja znam to rozporzadzenie. Nie rozstrzyga ono jednak kwestii
    "zoltych tablic" i tzw "przegladu wieczystego". Bo jak rozumiem, twoje
    stanowisko jest takie, ze wieczysty przeglad i wpis do rejestru = zolte
    tablice, i ze okreslone w ww rozporzadzeniu "badanie zgodnosci" to nie
    bezterminowe badanie techniczne, tak? Bo sie gubie troche, a ta wiedza
    jest dla mnie dosc istotna.
    K.

  • 67. Data: 2009-07-15 15:54:09
    Od: "Tytus z Fabryki" <f...@0...pl>

    Użytkownik "kocyk"

> [...]
    > Albo autora opracowania. Mowimy o badaniu, w wyniku ktorego otrzymujemy na

    Stary po raz kolejny Ci powtarzam, to nie jest badanie techniczne, ani w
    sensie technicznym ani w sensie ustawy. No bo jak zbadac hamulce dociskowe
    czy tez oswietlenie karbidowe??? A ja nie jestem historykiem i nie wiem jak
    to badano wtedy...
    Co do terminow kolejnych BT to ustawa jasno to precyzuje.

    ***Ale ustawa nie naklada obowiazku rejestracji na zolte tablice, pojazd z

    > No to jest ten sam moment.

    Absolutnie nie...Zabytkiem jest w chwili wpisania na liste zabytkow
    motocykl, stara kamienica i juz, nadal mozesz smigac na bialych blachach
    tylko moze Cie spotkac surprajz jak polucjant zapyta dlaczego masz biale
    kierunki czy jeden stop razem z podswietleniem tablicy rej. A konserwator
    zabytkow nie ma nic wspolnego z PORD i nie pomoze

    *** Ktorej ustawy, bo moze jakiejs nie znam? Wedle mojej wiedzy praw i
    > obowiazkow nabywa od momentu wpisu.

    Ustawy zwanej PORD

[...]

    Sprawdzam czy jest takie same jak we wniosku,
    uwazasz ze dopuscilbym do ruchu pojazd na drewnianych kolach???
    albo skladanych??? Albo taki ktory ma wolant zamiast kierownicy???
    A jednak sa te pojazdy i sa zarejestrowane i legalnie biora udzial w
    rajdach.

    *** Ale ja znam to rozporzadzenie. Nie rozstrzyga ono jednak kwestii
    "zoltych tablic" i tzw "przegladu wieczystego".

    Ono mowi o badaniu zgodnosci a ty czytasz o badaniu technicznym i stad
    zapewne te roznice.

> [...]
    tablice, i ze okreslone w ww rozporzadzeniu "badanie zgodnosci" to nie
    > bezterminowe badanie techniczne, tak? Bo sie gubie troche, a ta wiedza

    Nie chce mi sie stukac ale sprawa wyglada tak

    Auto -->40 lat-->Rzeczoznawca-->Biala ksiega-->Konserwator zabytkow-->Wpis
    do rejestru zabytkow. KONIEC od strony administracyjnej.

    Auto z wpisem-->Wniosek o przeprowadzenie BADANIA
    ZGODNOSCI-->OSKP-->Zaswiadczenie o przeprowadzonym badaniu zgodnosci poj.
    zab. z warunkami technicznymi (w ktorym nie ma zadej informacji ktorej
    szukasz czyli magicznego slowa bezterminowo, jest za to Zgodnie z wynikiem
    badania pojazd:
    moze byc dopuszczony do ruchu jako pojazd zabytkowy lub nie moze byc
    dopuszczony)
    i Protokól oceny stanu technicznego pojazdu zabytkowego-->Wydzial
    Komunikacji-->Zółte Tablice-->wpis w ustawie ze pojazd zabytkowy w swietle
    art 66 ustawy ma bezterminowe badania...

    RAJT???

    --
    T i żółte
    (te najszypsze)

  • 68. Data: 2009-07-15 16:32:24
    Od: kocyk <k...@Z...pl>

    Tytus z Fabryki wrote:
> [...]
    > czy tez oswietlenie karbidowe??? A ja nie jestem historykiem i nie wiem jak

    Czyli co, nie wystawiasz po takim badaniu zaswiadczenia o
    przeprowadzonym badaniu technicznym?

    > Co do terminow kolejnych BT to ustawa jasno to precyzuje.

    Jak sam zauwazasz "kolejnych". Czyli musi byc to pierwsze badanie, tak
    czy nie?

    > ***Ale ustawa nie naklada obowiazku rejestracji na zolte tablice, pojazd z

    > Absolutnie nie...Zabytkiem jest w chwili wpisania na liste zabytkow
    > motocykl, stara kamienica i juz, nadal mozesz smigac na bialych blachach

    No o tym mowie, moment zaakceptowania bialej karty przez konserwatora to
    zarazem moment wpisania do rejestru. No to jak nie jak tak:)

    > tylko moze Cie spotkac surprajz jak polucjant zapyta dlaczego masz biale
    > kierunki czy jeden stop razem z podswietleniem tablicy rej. A konserwator
    > zabytkow nie ma nic wspolnego z PORD i nie pomoze

    A tego nikt nie negowal, tyle ze sa tez zabytki zgodne z aktualnymi
    przepisami.

    > *** Ktorej ustawy, bo moze jakiejs nie znam? Wedle mojej wiedzy praw i
    >
    > Ustawy zwanej PORD

    No to ja sobie wlasnie przeczytalem caly art.66 i nie widze ktory punkt
    precyzuje, ze jak twierdzisz "nabywa praw (zabytku) zgodnie
    art 66 ustawy dopiero do otrzymaniu tzw "zoltych tablic"". Przybliz
    moze? Tylko nie walcz ze mna, a przybliz, bo ja powaznie pytam.

> [...]
    > albo skladanych??? Albo taki ktory ma wolant zamiast kierownicy???
    > A jednak sa te pojazdy i sa zarejestrowane i legalnie biora udzial w

    No uwazam, ze jako zabytkowy bys dopuscil. Tytus, czy my sie tu nie
    spieramy czasem o nazewnictwo?

> [...]
    > "zoltych tablic" i tzw "przegladu wieczystego".
    >
    > Ono mowi o badaniu zgodnosci a ty czytasz o badaniu technicznym i stad

    &2.1 wymienionego rozporzadzenia:
    "Badanie zgodnosci pojazdu zabytkowego z warunkami technicznymi
    okreslonymi w przepisach o warunkach tecznicznych pojazdow[...] polega
    na sprawdzeniu prawidlowosci dzialania poszczegolnych zespolow i
    mechanizmow pojazdu [...], oraz wykonaniu porownania stanu
    faktycznego[...]"
    Dla mnie to jest badanie technicznie ORAZ badanie zgodnosci.
    A na koniec wydajesz zarowno zaswiadczenie o zgodnosci, jak i protokol
    oceny stanu technicznego plus klasyczne zaswiadczenie o przeprowadzonym
    badaniu technicznym. To ja jestem w takim razie glupi, bo nie rozumiem
    jak to nie jest badanie technicznie, skoro sie wydaje zaswiadczenie, ze
    jest. Gdzies tkwi blad, mysle, ze tam gdzie zwykle, czyli spieramy sie o
    nazewnictwo.

> [...]
    >
    > Auto -->40 lat-->Rzeczoznawca-->Biala ksiega-->Konserwator zabytkow-->Wpis
    > do rejestru zabytkow. KONIEC od strony administracyjnej.

    Tu sie zgadzamy, i od tego momentu pojazd ma prawa i obowiazki zabytku,
    chocby do konca swiata stal na bialych blachach.

> [...]
    > dopuszczony)
    > i Protokól oceny stanu technicznego pojazdu zabytkowego

    A zaswiadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym, w ktorym stoi jak
    wol "bezterminowo"?

    >-->Wydzial
    > Komunikacji-->Zółte Tablice-->wpis w ustawie ze pojazd zabytkowy w swietle
    > art 66 ustawy ma bezterminowe badania...
    >
    > RAJT???

    No nie rajt, bo UK nie zarejestruje pojazdu bez badania technicznego,
    nie wazne na zabytek czy nie, to raz, a artykul to masz na mysli raczej
    81.7.
    To ja juz widze gdzie sie roznimy w pogladach, ty twierdzisz, ze wydaje
    sie wymienione przez ciebie dwa dokumenty, moje oparacowanie ze owe dwa
    i klasyczne zaswiadczenie o badaniu. Ustalmy jakie rozporzadzenie to
    precyzuje i mamy odpowiedz, bo jak rozumiem wg ciebie wogole sie go nie
    wystawia? Dzizas, a myslalem, ze mam jasnosc.
    K.14.

  • 69. Data: 2009-07-15 17:01:13
    Od: "Tytus z Fabryki" <f...@0...pl>

    Siemka

    "kocyk"
    ***Czyli co, nie wystawiasz po takim badaniu zaswiadczenia o przeprowadzonym
    badaniu technicznym?

    Nie

    ***Jak sam zauwazasz "kolejnych". Czyli musi byc to pierwsze badanie, tak
    czy nie?

    Kolejnych, autobusu, pojazdu z gazem, karetki pogotowia, ciagnika rolniczego
    i pojazdu zabytkowego.

    *** No o tym mowie, moment zaakceptowania bialej karty przez konserwatora to
    zarazem moment wpisania do rejestru. No to jak nie jak tak:)

    Tak rejestru zabytkow i niech stoi jako nieruchomosc na podworku -
    oczywiscie ubezpieczony i po OBT (corocznym) ...ale nie w swietle PORD.
    A w swietle PORD pojazd musi spelniac mase warunkow by byc dopuszczony do
    ruchu. I diagnoste malo to obchodzi ze w 58 nie bylo zoltych
    kierunkowskazow.

    *** No to ja sobie wlasnie przeczytalem caly art.66

    Szybko czytasz
    Do artykulu 66 jest jeszcz masa zalacznikow i rozporzadzen teraz lece do
    domQ jutro jak bede mial czas to Ci znajde

    *** No uwazam, ze jako zabytkowy bys dopuscil. Tytus, czy my sie tu nie
    > spieramy czasem o nazewnictwo?

    W swietle przepisow nazewnictwo jest bardzo istotne (chyba ze chcesz jak
    jedna pani z WK porozmawiac ze mna o "drugiej kartce badania" itd

> [...]
    > to nie jest badanie technicznie, skoro sie wydaje zaswiadczenie, ze jest.
    > Gdzies tkwi blad, mysle, ze tam gdzie zwykle, czyli spieramy sie o

    Nie jest to badanie techniczne.
    BT okresla Dz.U 227 z 2003 poz 2250 z zalacznikami
    A badanie zabytkow i sam 238 z 2004 poz 2395

> [...]
    Tu sie zgadzamy, i od tego momentu pojazd ma prawa i obowiazki zabytku,
    chocby do konca swiata stal na bialych blachach.

    Jakie sa prawa pojazdu zabytkowego???

    ***A zaswiadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym, w ktorym stoi jak
    wol "bezterminowo"?

    Nie ma czegos takiego w przypadku zabytka

    *** No nie rajt, bo UK nie zarejestruje pojazdu bez badania technicznego,

    Sory ale albo nie rozumiesz albo nie czytasz
    To tyle z wyjasnien.

    --
    T i żółte
    (te najszypsze)

  • 70. Data: 2009-07-15 17:50:03
    Od: kocyk <k...@Z...pl>

    Tytus z Fabryki wrote:
> [...]
    >
    > "kocyk"
    > ***Czyli co, nie wystawiasz po takim badaniu zaswiadczenia o przeprowadzonym

    No i tu mamy cala rozbieznosc. Kilka osob rejestrujacych tak pojazd, i
    opracowanie, na ktore kilkukrotnie sie powolywalem, a sporzadzone przez
    powazny tematyczny miesiecznik, mowilo o klasycznym zaswiadczeniu
    wydawanym przy tym badaniu.

> [...]
    >
    > Tak rejestru zabytkow i niech stoi jako nieruchomosc na podworku -
    > oczywiscie ubezpieczony i po OBT (corocznym) ...ale nie w swietle PORD.

    Od wpisu do rejestru moze nie miec ubezpieczenia. Od wpisu do rejestru
    moze zostac przedstawiony tobie do badania, o ktorym mowilismy. I od
    wpisu do rejestru jest zabytkowy, wiec nie podlega badaniu okresowemu,
    zgodnie z PORD.

    > A w swietle PORD pojazd musi spelniac mase warunkow by byc dopuszczony do
    > ruchu. I diagnoste malo to obchodzi ze w 58 nie bylo zoltych
    > kierunkowskazow.

    A mam takie pytanie z innej bajki, ktore mi sie nasunelo.
    Auto zarejestrowane w pl w dajmy na to 70 roku, spelnialo przepisy z 70
    roku dotyczace oswietlenia, wg ciebie obecnie musi miec np
    przeciwgielne, czy nie? Zarejestrowany normalnie, ale pierwsza
    rejestracja w kraju przed wejsciem przepisu o przeciwmgielnych.

    > *** No to ja sobie wlasnie przeczytalem caly art.66
    >
    > Szybko czytasz
    > Do artykulu 66 jest jeszcz masa zalacznikow i rozporzadzen teraz lece do
    > domQ jutro jak bede mial czas to Ci znajde

    Poprosze, bo chcialbym miec pelna jasnosc i wiedziec jak jest faktycznie.

    > *** No uwazam, ze jako zabytkowy bys dopuscil. Tytus, czy my sie tu nie
    >
    > W swietle przepisow nazewnictwo jest bardzo istotne (chyba ze chcesz jak
    > jedna pani z WK porozmawiac ze mna o "drugiej kartce badania" itd

    To przestan pisac o "bialej ksiedzie", bo potocznie to jest "biala
    karta", a wg przepisow Karta ewidecyjna ruchomego zabytku techniki;)

    > *** Dla mnie to jest badanie technicznie ORAZ badanie zgodnosci.
    >
    > Nie jest to badanie techniczne.
    > BT okresla Dz.U 227 z 2003 poz 2250 z zalacznikami

    "§ 3. 1. Zakres badania technicznego obejmuje, w odniesieniu do badania:
    1) okresowego - sprawdzenie i ocenę:
    a) prawidłowości działania poszczególnych zespołów i układów pojazdu,
    zwłaszcza pod względem bezpieczeństwa jazdy i ochrony środowiska,"

    > A badanie zabytkow i sam 238 z 2004 poz 2395

    Cyt:"§ 2. 1. Badanie zgodności pojazdu zabytkowego z warunkami
    technicznymi określonymi w przepisach o warunkach technicznych pojazdów,
    zwanych dalej "warunkami technicznymi", polega na sprawdzeniu
    prawidłowości działania poszczególnych zespołów i mechanizmów pojazdu, w
    szczególności pod względem bezpieczeństwa jazdy[...]"

    Dla mnie to jest to samo, roznica tkwi w dodatkowych sprawach kazdego z
    tych badan, no i w nazwie.

> [...]
    > Tu sie zgadzamy, i od tego momentu pojazd ma prawa i obowiazki zabytku,
    > chocby do konca swiata stal na bialych blachach.

    Brak obowiazku przechodzenia OBT i mozliwosc czasowego ubezpieczenia. A
    ty zaraz sie uczepisz sformuowania "prawa zabytku", choc prosilem, zeby
    nie bylo walki, a konkrety.

    > ***A zaswiadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym, w ktorym stoi jak
    > wol "bezterminowo"?
    >
    > Nie ma czegos takiego w przypadku zabytka

    Jutro wrzuce skan.

    > *** No nie rajt, bo UK nie zarejestruje pojazdu bez badania technicznego,
    >
    > Sory ale albo nie rozumiesz albo nie czytasz
    > To tyle z wyjasnien.

    Rozumiem doskonale. Zreszta, zeby nie byc goloslownym, ide po skaner.
    Prosz, oto jedno ze zrodel mojej polemiki:
    http://kocyk.pl.pl/zabytek1.jpg
    http://kocyk.pl.pl/zabytek2.jpg
    Tylko po to, zeby jednak udowodnic ci, ze czytam i rozumiem, a pytania
    nie sa bezpodstawne.
    K.14.