  • 81. Data: 2012-04-14 14:21:42
    Temat: Re: Kable Głośnikowe - może zakład?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    news:slrnjofibc.gi2.jaros@falcon.lasek.waw.pl...

    > To chyba nie tak. Gdyby oni się nad wszystkim dokładnie zastanawiali,
    > to by się im w głowach zagotowało już przy kablach kierunkowych.
    > A z tymi elektronami, to nie taka nowość. Już teraz w Europie są
    > tacy dostawcy, którzy (za stosowną dopłatą) dostarczają prąd tylko
    > z wiatraków.

    Akurat z tymi wiatrakami to jest w porzasiu.. to akurat ma sens.

  • 82. Data: 2012-04-14 15:03:21
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Pszemol napisał:

    > Akurat z tymi wiatrakami to jest w porzasiu.. to akurat ma sens.

    Ma się rozumieć, że w porząsiu. Jak coś jest za stosowną dopłatą,
    to musi być w porząsiu i musi mieć sens.

    --
    Jarek

  • 83. Data: 2012-05-03 14:35:38
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Ma się rozumieć, że w porząsiu. Jak coś jest za stosowną dopłatą,
    > to musi być w porząsiu i musi mieć sens.

    Jak czegoś nie rozumiesz z tymi wiatrakami to Ci chętnie wytłumaczę...

  • 84. Data: 2012-05-03 15:35:22
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Pszemol napisał:

    > Jak czegoś nie rozumiesz z tymi wiatrakami to Ci chętnie wytłumaczę...

    Ja bym wolał, żeby mi ktoś (stosownie) dopłacił, ale wytłumaczenia też
    przyjmę. Zwłaszcza chętne.

    Jarek

    --
    Spraw wtedy, boś Ty mądry sternik,
    By nas nie trzęsła szajba taka,

  • 85. Data: 2012-05-04 04:23:17
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Ja bym wolał, żeby mi ktoś (stosownie) dopłacił, ale wytłumaczenia też
    > przyjmę. Zwłaszcza chętne.

    Proste wyjaśnienie jest takie: ja jestem ekologiem, dbam o planetę.
    Interesuje mnie abym ja nie używał węgla ani ropy. Muszę mieć prąd.
    Budować wiatraka w ogródku nie dam rady bo mieszkam w domu
    wielorodzinnym i nie mam wiatraka - poza tym wiatr mi zasłaniają
    budynki w okolicy centrum. Wpływ mam tylko na siebie, świata całego
    nie zmienię, innym ludziom nie zabronię używania ropy, węgla...
    A więc podpisuję kontrakt z dostawcą prądu, żeby moje potrzeby
    pokrywał prądem z wiatraków, choćby wiatraki były w Holandii...
    Efekt jest taki sam: ja używam prądu z wiatraków, niezależnie od tego
    które elektrony faktycznie wpłynęły do mojej żarówki - ja nie przyczyniam
    się do większego zużycia ropy/węgla: ja zużywam prąd z wiatraków.
    Proste?

  • 86. Data: 2012-05-04 12:46:59
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Pszemol napisał:

> [...]
    > które elektrony faktycznie wpłynęły do mojej żarówki - ja nie przyczyniam
    > się do większego zużycia ropy/węgla: ja zużywam prąd z wiatraków.

    Raczej prostackie. Nieprawdziwe i naiwne. Inaczej mówiąc: głupie.

    --
    Jarek

  • 87. Data: 2012-05-04 13:50:05
    Od: Kasa przyjmie <i...@...c>

    W dniu 2012-05-04 04:23, Pszemol pisze:
> [...]
    > które elektrony faktycznie wpłynęły do mojej żarówki - ja nie przyczyniam
    > się do większego zużycia ropy/węgla: ja zużywam prąd z wiatraków.

    I co z tego ze jestes ekooszolomem jak 90% populacji ma to gleboko w dupie.

  • 88. Data: 2012-05-09 19:42:28
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Raczej prostackie. Nieprawdziwe i naiwne. Inaczej mówiąc: głupie.

    A jaki wyjaśnisz taką swoją opinię na ten temat?
    Co w tym naiwnego? Co głupiego? Co prostackiego?

  • 89. Data: 2012-05-09 19:43:46
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Kasa przyjmie" <i...@...c> wrote in message

    > I co z tego ze jestes ekooszolomem jak 90% populacji ma to gleboko w
    > dupie.

    Eko oszołom nie robi tego głównie dla reszty populacji tylko aby samemu
    czuć się dobrze że postępuje się zgodnie z własnymi przekonaniami...
    Jeśli ktoś patrząc na takiego ekologa weźmie z niego przykład to tym lepiej,
    ale nie jest to zdaje się głównym powodem działania a raczej produkt
    uboczny.

  • 90. Data: 2012-05-09 21:08:19
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Pszemol napisał:

    > A jaki wyjaśnisz taką swoją opinię na ten temat?
    > Co w tym naiwnego? Co głupiego? Co prostackiego?

    Mógłbym się podjąć objaśnienia czegoś, co dla kogoś jest zbyt złożone
    by od razu zrozumieć. Ale nie odwrotnie. To jest po prostu nieprawda.
    Wpisanie w umowę z dostawcą energi, że chcę mieć prąd z wiatraków,
    a na nocnej taryfie z ogniw słonecznych, nie ma żadnego wpływu na
    strukturę produkcji. Na ekologię i dbanie o planetę tym bardziej.
    Jedyne na co ma, to przepływ gotówki i samopoczucie.

    --
    Jarek