  • Data: 2012-12-19 23:26:58
    Temat: Stara ładowarka od Nokii jako zasilacz USB?
    Od: Poldek <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dzień dobry Państwu,

    potrzebuję zasilić tanio dysk 2,5 cala ATA (nie SATA) w obudowie USB.
    Obudowa nie posiada żadnego wejścia na zasilanie, tylko gniazdko USB, do
    którego podłącza się kabel z jedną małą wtyczką i dwoma męskimi
    wtyczkami z drugiej strony. Taki kabelek, chyba większość obecnych
    widziała. Jedną dużą wtyczkę męską - tą "data" wtykam w urządzenie (np.
    Raspberry PI) i dysk oczywiście nie chodzi, bo dostaje za mało prądu.

    W szafce znalazłem ładowarkę od starej Nokii. Na obudowie napisano, że
    napięcie wyjścia to 5,7V. Co się stanie, jeżeli po prostu przerobię
    wtyczkę tej ładowarki na żeńskie USB i podłączę pod drugi kabelek od
    obudowy dysku? Zakładając, że kabelki przylutuję prawidłowo - czy
    napięcie 5,7V na od razu lub na dłuższą metę uwali mi obudowę dysku lub
    dysk? To ma chodzić 24 godziny na dobę 365 dni w roku, jako serwer.