  • 1. Data: 2010-12-13 09:13:53
    Temat: "Stałka" do Nikona D90
    Od: Heraklit <w...@p...onet.pl>

    Czy jakość obiektywu Nikkor AF-S 35 mm f/1.8G DX jest warta tego, by nie
    wybrać obiektywu Nikkor 50mm 1.8D?

    --
    Pozdrawiam,

    Post stworzono 2010-12-13 10:06:37

  • 2. Data: 2010-12-13 09:19:34
    Temat: Re: "Stałka" do Nikona D90
    Od: "Stan.Matyska" <k...@y...com>

    On 13 Gru, 10:13, Heraklit <w...@p...onet.pl> wrote:
    > Czy jako obiektywu Nikkor AF-S 35 mm f/1.8G DX jest warta tego, by nie
    > wybra obiektywu Nikkor 50mm 1.8D?
    Zalezy co chcesz fotogafowac. 50-siatka to raczej "portret"
    a 35mm jest bardziej standart na APS.
    Pozdrawaiam
    StaM

  • 3. Data: 2010-12-13 09:20:42
    Od: bans <g...@o...pl>

    W dniu 2010-12-13 10:19, Stan.Matyska pisze:

    > 50-siatka

    Co to jest "pięćdziesiątsiątka"? :P

    --
    bans

  • 4. Data: 2010-12-13 10:41:42
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-12-13 10:19:34 +0100, "Stan.Matyska" <k...@y...com> said:

    > Zalezy co chcesz fotogafowac. 50-siatka to raczej "portret"

    I na portret kapkę IMHO przykrótka. Mi osobiscie ta ogniskowa średnio
    pasi na kropie, wolę albo krócej, albo dłużej. Największą zaletą szkieł
    50 mm są ceny w funkcji jasności.

    > a 35mm jest bardziej standart na APS.

    I ja bym radził zacząć od tego, jeśli mowa o stałkach.

    de Fresz

  • 5. Data: 2010-12-13 11:11:05
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    W dniu 2010-12-13 11:41, de Fresz pisze:
    > I na portret kapkę IMHO przykrótka. Mi osobiscie ta ogniskowa średnio
    > pasi na kropie, wolę albo krócej, albo dłużej. Największą zaletą szkieł
    > 50 mm są ceny w funkcji jasności.

    Mam bardzo podobne odczucia - rzadko robie portrety ponizej 70mm.
    Zachlysnalem sie 50, wlasnie ze wzgledu na cene/jasnosc - ale
    ostatecznie rzadko mialem na korpusie. Do wiekszosci zastosowan byla
    zbyt waska - a tam, gdzie mi to nie przeszkadzalo, wolalem jeszcze wezej.

    --
    Mateusz Papiernik
    m...@m...net, http://www.maticomp.net

  • 6. Data: 2010-12-13 20:49:18
    Od: lelec <m...@g...com>

    On 13 Gru, 10:13, Heraklit <w...@p...onet.pl> wrote:
    > Czy jako obiektywu Nikkor AF-S 35 mm f/1.8G DX jest warta tego, by nie
    > wybra obiektywu Nikkor 50mm 1.8D?

    A ja wprost przeciwnie powiem.

    35 tania, i wg mnie, ładniejsze obrazki wychodzą z niej, niż 50 1.8 af-
    s.
    Bokeh milszy, ładniej rysuje - (ale to opinie z przeglądania setek
    fotek z 35 w sieci,
    na stronach internetowych typu flickr, gdzie można ładnie wyłowić
    fotki z konkretnego szkła).
    Jest szerzej, więc do portretów troche mniej się przyda, ale też da
    radę.

    Serdeczne pozdrowienia
    --
    Marcin
    http://www.pawelec.info

  • 7. Data: 2010-12-13 21:19:12
    Temat: Re: "Sta&#179;ka" do Nikona D90
    Od: "Gil" <g...@o...pl>

    > A ja wprost przeciwnie powiem.
    >
    > 35 tania, i wg mnie, &#179;adniejsze obrazki wychodz&#177; z niej, ni&#191; 50 1.8
    af-
    > s.
    > Bokeh milszy, &#179;adniej rysuje - (ale to opinie z przegl&#177;dania setek
    > fotek z 35 w sieci,
    > na stronach internetowych typu flickr, gdzie mo&#191;na &#179;adnie
    wy&#179;owi&#230;
    > fotki z konkretnego szk&#179;a).
    > Jest szerzej, wi&#234;c do portretów troche mniej si&#234; przyda, ale te&#191; da
> [...]

    Ta stałka 35mm jest doś tania to fakt. Tylko przy słabym świetle autofokus
    spisuje się słabo. Dużo zdjęć nietrafionych.
    Dużo lepsza będzie stałka sigmy 30 1,4.
    Zresztą na ten temat morze słów wylano na forum nikkon.
    Jak cena decyduje to stałka Nikkona 35 może być ale jak budżet pozwoli to Sigma.

  • 8. Data: 2010-12-13 22:38:04
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    Gil napisał:
    > Jak cena decyduje to stałka Nikkona 35 może być ale jak budżet pozwoli to Sigma.

    Albo "Nikkora" albo "Nikona". Zdecyduj się :)

    m.

  • 9. Data: 2010-12-13 22:55:06
    Od: "Gil" <g...@o...pl>

    > Gil napisa&#197;&#8218;:
    jak bud&#197;&#188;et pozwoli
    to Sigma.

    > Albo "Nikkora" albo "Nikona". Zdecyduj siÄ&#8482; :)
    >
    > m.

    Masz rację!. Już rok temu zdecydowałem się więc na stałkę Nikona 35 ze względu
    na cenę i mnie krew trochę zalewa. Bo jest bardzo dobry na pełnym świetle.
    Ale w takich warunkach to i kit Nikkora 18-55 jest ostry.
    Tymczasem taki obiektyw 1,8 kupuje się aby trochę słabego światła zastanego
    wykorzystać.
    I tu jest problem z 1,8 i autofokusem przy 1/30s sam obiektyw jest mało ostry
    (niektórzy mówią że jest ostry od pełnej dziury) a autofokus ostrzy w około 33
    procentach dobrze. Może mi się słaby trafił.

  • 10. Data: 2010-12-14 01:19:37
    Od: mt <t...@i...pl>

    Gil pisze:
    > I tu jest problem z 1,8 i autofokusem przy 1/30s sam obiektyw jest mało ostry
    > (niektórzy mówią że jest ostry od pełnej dziury) a autofokus ostrzy w około 33
    > procentach dobrze. Może mi się słaby trafił.

    Z jakim korpusem?

    --
    marcin