  • 1. Data: 2010-12-11 18:07:13
    Temat: Obiektyw nie ostrzy ma nieskończoność
    Od: Łukasz Goran <g...@o...pl>

    Witam
    Obiektyw to Cosina 70-210 2,8-4 Generalnie z obiektywu jestem zadowolony
    ale jest jeden problem- mianowicie obiektyw nie ostrzy na nieskończoność.
    Powiedzmy z odległości 70metrów nie jest w stanie ustawić ostrości na 210mm.
    CO może być przyczyną? Czy to można naprawić i ile ewentulanie taka naprawa
    może kosztować?
    Z góry dziękuję za odpowiedz.
    Łukasz Goran Gądzik
    151731

  • 2. Data: 2010-12-12 10:00:03
    Temat: Re: Obiektyw nie ostrzy ma nieskończoność
    Od: J-L-F <j...@o...pl>

    W dniu 2010-12-11 19:07, Łukasz Goran pisze:
> [...]
    > ustawić ostrości na 210mm. CO może być przyczyną? Czy to można naprawić
    > i ile ewentulanie taka naprawa może kosztować?

    Z jakim body?

  • 3. Data: 2010-12-12 10:42:56
    Od: Łukasz Goran <g...@o...pl>

    Sony A700
    Łukasz Goran Gądzik
    151731

  • 4. Data: 2010-12-12 15:24:09
    Od: J-L-F <j...@o...pl>

    W dniu 2010-12-12 11:42, Łukasz Goran pisze:
    > Sony A700

    Miałem z Canonem (350D i 50D) problemy z prawidłowym ostrzeniem na
    nieskończoność z obiektywem Sigmy. Nieostrość była minimalna, widoczna
    przy dużym powiększeniu, ale wkurzająca.
    Problem zniknął po zmianie obiektywu na kitowy kanonowski is.
    Co ciekawe, pod podpięciu sigmy do innego body (450D) ostrość była ok,
    żyleta.

  • 5. Data: 2010-12-12 17:00:52
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-12-11 19:07, Łukasz Goran wrote:
> [...]
    > ostrości na 210mm. CO może być przyczyną? Czy to można naprawić i ile
    > ewentulanie taka naprawa może kosztować?

    Na manualu również?

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 6. Data: 2010-12-12 17:17:58
    Od: Łukasz Goran <g...@o...pl>

    > Na manualu również?

    Tak. Chodzi o to, że wygląda tak jka by była potrzebna dalej skala- AF nie
    jest w stanie dalej przejechać a wyglada tak jka by potrzebował jeszcze
    troszkę... na 70mm nie ma problemu z potwierdzeniem ostrości na
    nieskończoność ale sama ostrość nie jest jakaś szczególna- no ale jednak
    jest... Na obiektach które są bliżej ten obiektyw jest bardoz ostry,
    szczegolnie tak do 150mm
    Łukasz Goran Gądzik
    151731

  • 7. Data: 2010-12-12 18:11:18
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-12-12 18:17, Łukasz Goran wrote:
> [...]
    > nieskończoność ale sama ostrość nie jest jakaś szczególna- no ale jednak
    > jest... Na obiektach które są bliżej ten obiektyw jest bardoz ostry,

    Wynika z tego, że Twój obiektyw jest z jakiegoś powodu przesunięty od
    aparatu. Chociażby o 1mm. Sprawdź czy się nie rozkręcił mu bagnet, czy
    soczewki nie latają itd.
    Czy ten obiektyw jest na mocowanie A?

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 8. Data: 2010-12-12 21:09:13
    Od: Łukasz Goran <g...@o...pl>

    Witam
    Nie wiem jak nazywa sie mocowanie, ale jest ono takie jak przy kicie czy
    28-135 minolty. Nie mam pojecia jak bym miał sprawdzić czy coś jest
    poluzowane... Rozkręcać się go raczej boję:)
    Łukasz Goran Gądzik
    151731

  • 9. Data: 2010-12-12 21:43:03
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-12-12 22:09, Łukasz Goran wrote:
    > Witam
    > Nie wiem jak nazywa sie mocowanie, ale jest ono takie jak przy kicie
    > czy 28-135 minolty.

    No to bagnet A, czyli systemowy.

    > Nie mam pojecia jak bym miał sprawdzić czy coś jest
    > poluzowane... Rozkręcać się go raczej boję:)

    No zobacz czy obiektyw właściwie osadzony w korpusie, czy nie lata, czy
    bagnet nie jest rozkręcony czy coś. Jak wszystko ok to niestety szkło do
    serwisu. Jak wspominałem najprawdopodobniej układ optyczny jest
    przesunięty od korpusu do przodu. Ewentualnie szkiełko się mogło
    rozregulować (większość posiada jakieś strojenie wewnątrz).

    Takie coś jest też czasem wynikiem uszkodzenia fizycznego, np upadku.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 10. Data: 2010-12-13 07:13:36
    Od: Łukasz Goran <g...@o...pl>

    Witam
    Wszystko wyglada na stabilne... Jaki może być koszt serwisu? To nie jest
    drogi obiektyw i nie chcialbym zbyt wiele na niego wydawac:) Z drugiej
    strony wg mnei produkuje ładne zdjęcia więc może i warto... I druga rzecz-
    jaki serwis w KRK który się tego podejmie i zrobi to dobrze?
    Łukasz Goran Gądzik
    151731