  • 21. Data: 2011-09-28 08:16:55
    Temat: Re: Sprzedam monitor CRT Iiyama Vision Master Pro 452 - od 1 z? BCM
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    On 27.09.2011 20:56, Gil wrote:
    > "dominik" <u...@d...net.pl> wrote in message

    > A jeszcze 3-2- rok temu by?o sporo takich co mówili - tylko CRT.
    > Teraz jest jeszcze wielu co twierdz?, ?e na monitorach TN fotek nie da sie
    > obrabiaae.

    TN jest fajny do obróbki zdjęć. Trochę się pochylisz i masz inne kolory.
    Inna sprawa, że większość osób ogląda zdjęcia i tak na marnych TN.
    Monitory, na których można coś w miarę sensownie zrobić to się zaczynają
    od ok. 1500 zł.

    --
    wer <",,)~~
    http://szumofob.eu

  • 22. Data: 2011-09-28 13:36:58
    Temat: Re: Sprzedam monitor CRT Iiyama Vision Master Pro 452 - od 1 zł BCM
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-09-28 00:13, dominik pisze:

    > Jak ich nie było stać na LCD to sobie mówili, aktualnie technologia tak
    > potaniała, że nie stanowi to wielkiego problemu. W wyższych
    > rozdzielczościach za to CRT jest porażką najwyższego kalibru.

    > TN ma swoje specyficzne artefakty, ale w większości zastosowań komputera
    > daje ogromną przewagę nad CRT - nie rozmywa obrazu i nie mruga, że aż oczy
    > bolą. Aktualnie można i 10h spędzić przed komputerem i nie będzie się
    > świecić od promieniowania idąc do łazienki.

    To chyba miałeś kiepskie monitory albo nikt ich nie ustawił.

    Trochę Trinitronów miałem, trochę liniowych też. No i TV Rubin z Deltą ;)
    Ale żaden z lepszych nie mrugał, chodziły ładnie na 120HZ. Żaden też nie
    był rozmazany. Był bodajże Nokia Test Monitor - jeśli promień nie
    trafiał na swoją "dziurkę" - to od razu było widać.

    Moja kobyła MAG Innovision straciła jeden ferryt od odchylania, więc sam
    od Czarka wziąłbym ten monitorek - ale niestety nie mam go gdzie
    przechować przez miesiąc :(

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

  • 23. Data: 2011-09-28 14:59:41
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-09-28 15:36, Adam pisze:
> [...]
    > był rozmazany. Był bodajże Nokia Test Monitor - jeśli promień nie
    > trafiał na swoją "dziurkę" - to od razu było widać.

    Nie widziałem nigdy monitora crt dającego ostrość przy 120Hz jak przy
    kilkudziesięciu (przy których znowu mrugał koszmarnie), a widziałem ich
    setki, jak by nie było, ze 20 lat.
    Analogowość polegała na tym, że promień nie miał wpadać w dziurkę tylko
    miała tam padać jak największa część strumienia, który... miał tam
    wpadać. Niestety, znaczna jego część wpadała tam dużo później, gdy już
    cewki kierowały go dalej.

    Jeśli chodzi o mnie: crt - pa, pa. Jak gramofony. Podobnie fajnie
    brzmią, tylko ich skopiowanie na cd brzmi tak samo.

    --
    pozdrawia Adam
    /ach, jakie ładne chmurki, kiedyś będę jedną z nich.../

  • 24. Data: 2011-09-28 15:47:37
    Od: "PB" <p...@f...pl>

    > Jak gramofony. Podobnie fajnie brzmią, tylko ich skopiowanie na cd brzmi
    > tak samo.

    To chyba normalne że jak coś przerzucisz z lepszego nośnika
    na gorszy to brzmi jak ten gorszy, tylko jaki to ma sens ?
    Tak jak byś napisał "jak CD - podobno nieźle brzmi ale po
    skopiowaniu na telefon brzmi jak z telefonu".

    Pozdrowienia
    P.B.

  • 25. Data: 2011-09-28 16:09:44
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On Sep 28, 11:47 am, "PB" <p...@f...pl> wrote:

    > To chyba normalne e jak co przerzucisz z lepszego no nika
    > na gorszy to brzmi jak ten gorszy, tylko jaki to ma sens ?
    > Tak jak by napisa "jak CD - podobno nie le brzmi ale po
    > skopiowaniu na telefon brzmi jak z telefonu".

    Jednak nie zrozumiale dla ciebie, co janko napisal.
    Wtorny analfabetyzm.

    Ziggy Photo - American Professional Photographer
    http://www.ziggyphotoonline.com/

  • 26. Data: 2011-09-28 16:24:14
    Temat: Re: Sprzedam monitor CRT Iiyama Vision Master Pro 452 - od 1 zl BCM
    Od: "PB" <p...@f...pl>

    > Jednak nie zrozumiale dla ciebie, co janko napisal.
    > Wtorny analfabetyzm.

    Faktycznie jak juz to wyslalem tez pomyslalem ze chyba
    autor co innego mial na mysli. Nie wiem czemu dodalem
    sobie w domysle do "skopiowanie na cd brzmi tak samo" +
    "jak oryginal z CD".
    No cóz, w takim razie z Jankiem sie nie zgodze ale to juz
    nie na ta grupe dyskusja.

    Pozdrowienia
    P.B.

  • 27. Data: 2011-09-28 17:41:28
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-09-28 17:47, PB pisze:

    > To chyba normalne że jak coś przerzucisz z lepszego nośnika
    > na gorszy to brzmi jak ten gorszy, tylko jaki to ma sens ?

    Odwrotnie :)
    Ale nie będę się spierał z mitologią żyjącą już drugą dekadę :)

    PS. Na dających radę w ślepym teście rozróżnić brzmienie gramofonu i
    tegoż nagranego na cd także jakaś kasa czeka chyba.

    --
    pozdrawia Adam
    /srebrne przeboje są niefajne, a brązowych to w ogóle nie da się słuchać/

  • 28. Data: 2011-09-28 19:03:11
    Od: "PB" <p...@f...pl>

    > Odwrotnie :)
    > Ale nie będę się spierał z mitologią żyjącą już drugą dekadę :)

    Jednak się spierasz bo piszesz że to mitologia ;)

    > PS. Na dających radę w ślepym teście rozróżnić brzmienie gramofonu i tegoż
    > nagranego na cd także jakaś kasa czeka chyba.

    Ja tam nie jestem fanatykiem który uważa że słyszy brzmienie kabli
    zasilających czy podstawek pod CD, ale osobiście uważam że
    winyl brzmi zdecydowanie lepiej niż CD biorąc pod uwagę sprzęt
    w tej samej klasie cenowej z dodatkowym zastrzeżeniem że
    chodzi o klasę średnią. Do tego trzeba wziąć pod uwagę że część
    płyt jest po prostu mizernie nagrana i czy docelowo odtworzy się
    ją z CD czy LP nie ma już znaczenia skoro przy produkcji zostały
    skopane - wtedy faktycznie ślepy test polegnie na starcie.
    Podsumowując - pisanie o brzmieniu jest jak pisanie o zapachach -
    ciężko jest cokolwiek przekazać a tym bardziej kogoś przekonać.
    Ja winyle polecam, dla mnie póki co nie ma lepszego nośnika dźwieku.
    Jednak przekonać trzeba się samemu i do tego u siebie, w swoim
    pokoju i na swoim systemie a nie na krótkim pokazie w sklepie
    czy tym bardziej na wystawie czy targach audio.

    Pozdrowienia
    P.B.

  • 29. Data: 2011-09-28 19:30:13
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-09-28 21:03, PB pisze:
> [...]
    > ją z CD czy LP nie ma już znaczenia skoro przy produkcji zostały
    > skopane - wtedy faktycznie ślepy test polegnie na starcie.

    Nie mówię o różnych źródłach muzyki (co innego szło na winyle, a co
    innego - po trzydziestu latach - na cd, zwykle podkręcone bez sensu na
    ucho gawiedzi.)
    Mam na myśli przypadek dobrego gramofonu z dobrą płytą przegranego
    profesjonalnym przetwornikiem z dobrym wysterowaniem i nagranego na cd,
    dowolną już, byle sprawną nagrywarką i odtworzonego współczesnym,
    sprawnym odtwarzaczem.

    > Podsumowując - pisanie o brzmieniu jest jak pisanie o zapachach -
    > ciężko jest cokolwiek przekazać a tym bardziej kogoś przekonać.

    To nie są zapachy tylko rzeczy policzalne i porównywalne w pełni.

> [...]
    > pokoju i na swoim systemie a nie na krótkim pokazie w sklepie
    > czy tym bardziej na wystawie czy targach audio.

    Naprawdę mam do czynienia z najróżniejszym sprzętem od dwudziestu pięciu
    lat, także studyjnym. Cała prawda o winylach wynika z tego, że kiedyś do
    masteringu potrzeba było fachowca, który potrafił skompresować dynamikę
    taśmy - nośnika ''matki'' płyty (>85db i więcej) na dynamikę gramofonu
    (ok.55dB, mocno nieliniowo), wykrawarka kosztowała fortunę, nagranie
    matrycy również, jak się nie znało na sztuce można było ją spalić i byle
    kto przy tym nie siedział. Dlatego płyty brzmią fajnie.
    Obecnie CD może nagrać mały Jasio, a w spiraconym nero pełno jest
    dopalaczy robiących akustyczny syf. Mały Jasio lubi dopalacze i media o
    tym wiedzą robiąc takąż właśnie sieczkę. I tak z potencjalnie znacznie
    doskonalszego medium (35dB większa dynamika, brak trzasków) zrobił się
    nośnik koszmarków. Niedoszacowany jak... współczesne procesory w
    telefonach, których używa się do wyświetlania ikonek :)

    Żeby nie było gołosłowia - sprawdźcie sobie, jakiego rodzaju efekty do
    masteringu najlepiej się sprzedają (tak przy okazji - pewna polska firma
    jest tu potentatem światowym).

    --
    pozdrawia Adam
    /manieryzm subiektywistyczny, eklektyczna, wtórna empiria fizykalizmu

  • 30. Data: 2011-09-28 20:24:01
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-09-28 19:30:13 +0000, Janko Muzykant <j...@w...pl> said:

    > To nie są zapachy tylko rzeczy policzalne i porównywalne w pełni.

    Zapachy też są policzalne i porównywalne.
    Acha i żeby nie było. Nie piszę tego by podgrzać dyskusję. Tak po
    prostu gwoli sprostowania.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam