  • 1. Data: 2011-09-06 10:19:48
    Temat: Kupno nowego samochodu - pytanie o podatek
    Od: Przemekkk <e...@p...onet.pl>

    Witam,

    Znajomy moze dostac znizke pracownicza na nowy samochod.
    Chce za jego posrednictwiem kupic nowe auto, ale faktura musi byc
    wystawiona na niego.
    Czy zaplace podatek, jak on mi to auto potem sprzeda po tej samej cenie
    na zwyklej umowie?
    Co z rejestracja - chce go od razu zarejestrowac na siebie.
    Ile mnie taka impreza moze kosztowac?

    Pozdrawiam
    Przemek

  • 2. Data: 2011-09-06 10:33:53
    Temat: Re: Kupno nowego samochodu - pytanie o podatek
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2011-09-06 10:19, Przemekkk pisze:
> [...]
    > wystawiona na niego.
    > Czy zaplace podatek, jak on mi to auto potem sprzeda po tej samej cenie

    IMO tak, jeśli odkupujesz od osoby prywatnej a nie firmy.

    > Co z rejestracja - chce go od razu zarejestrowac na siebie.

    A co ma być? Idziesz z fakturą kolegi i umową K-S zawartą między wami.

    > Ile mnie taka impreza moze kosztowac?

    http://www.subaru.pl/datasheet/2011impreza.pdf

    Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

  • 3. Data: 2011-09-06 10:35:47
    Od: huri_khan <s...@s...pl>

    Dnia Tue, 06 Sep 2011 10:19:48 +0200, Przemekkk napisał(a):

    > Ile mnie taka impreza moze kosztowac?

    Może nic nie kosztować (tylko wartość samochodu bez podatków).
    Zadam inne pytanie za gotówkę czy na kredyt ?

    --
    [Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
    [SY] [Cruze 1,8 LT]

  • 4. Data: 2011-09-06 10:36:23
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > na zwyklej umowie?
    > Co z rejestracja - chce go od razu zarejestrowac na siebie.

    On kupuje sprzedaje tobie płaci podatek od różnicy - ale różnica
    prawdopodobnie będzie naliczona od ceny rynkowej czyli kupuje za 100
    sprzedaje za 100 ale rynkowa wartość to 130 i od tych 30 zapłaci 19%
    podatku + oczywiście wszystkie inne normalne koszty.
    Najlepiej zapytaj w US - dokładnie Ci powiedzą jak to zrobić by i US był
    zadowolony i ty byś nie miała problemów, a właściwie znajomy który
    sprzedaje.

    Ariusz

  • 5. Data: 2011-09-06 10:43:36
    Od: huri_khan <s...@s...pl>

    Dnia Tue, 06 Sep 2011 10:33:53 +0200, Grejon napisał(a):

    > IMO tak, jeśli odkupujesz od osoby prywatnej a nie firmy.

    Podatek płaci się od różnicy miedzy sprzedażą a zakupem - 19 %. Tutaj
    różnicy nie będzie czyli nie zapłaci.

    Tylko teraz zależy jaki to jest upust na cenie i czy US nie zakwestionuje
    wartości rynkowej ale w tym przypadku raczej to nie będzie miało miejsca.

    Chyba że ten upust pracowniczy wynosi 30-50% :)

  • 6. Data: 2011-09-06 10:53:34
    Od: Przemekkk <e...@p...onet.pl>

    W dniu 9/6/2011 10:35 AM, huri_khan pisze:

    > Może nic nie kosztować (tylko wartość samochodu bez podatków).
    > Zadam inne pytanie za gotówkę czy na kredyt ?

    Na kredyt w takim wypadku nie da rady - musi byc za gotowke....
    Upust nie jest przesadnie duzy, ale nie sadze, zebym mogl dostac podobny
    w salonie.

    Pozdrawiam
    Przemek

  • 7. Data: 2011-09-06 10:59:45
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Ariusz" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > On kupuje sprzedaje tobie płaci podatek od różnicy - ale różnica
    > prawdopodobnie będzie naliczona od ceny rynkowej czyli kupuje za 100
    > sprzedaje za 100 ale rynkowa wartość to 130 i od tych 30 zapłaci 19%

    Kto Ci takich bzdur naopowiadał?

    Ewidentnie pokręciłeś pdof z pcc.
    PCC to tylko 2%.

  • 8. Data: 2011-09-06 11:11:08
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Tue, 06 Sep 2011 10:19:48 +0200, Przemekkk
    <e...@p...onet.pl> wrote:

    >Czy zaplace podatek, jak on mi to auto potem sprzeda po tej samej cenie
    >na zwyklej umowie?

    tak, PCC.

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 9. Data: 2011-09-06 11:39:46
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-09-06 10:59, Cavallino pisze:
    > Użytkownik "Ariusz" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Kto Ci takich bzdur naopowiadał?
    >
    > Ewidentnie pokręciłeś pdof z pcc.
    > PCC to tylko 2%.

    A gdzie zgubiłeś mój + inne normalne koszty czyli właśnie m.in te 2% od
    wartości na umowie bądź wartości rynkowej ale to już płaci kupujący.

    19% to od zysku - US ie wierzy, że koś normalnie może kupić taniej i
    sprzedać taniej więc bierze wartość rynkową. Zarobił 30 niech od 30
    zapłaci podatek - oczywiście może US przyjąć tą wartość sprzedaży jako
    realną i nic nie zapłaci.

    Ariusz

  • 10. Data: 2011-09-06 11:42:13
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-09-06 11:39, Ariusz pisze:

> [...]
    > sprzedać taniej więc bierze wartość rynkową. Zarobił 30 niech od 30
    > zapłaci podatek - oczywiście może US przyjąć tą wartość sprzedaży jako

    Chyba, że poczeka pół roku (a może coś się ostatnio zmieniło) to nie
    zapłaci tych 19%

    Ariusz