  • 1. Data: 2010-07-30 23:51:20
    Temat: Sony wycofuje się z FF?
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    http://www.mirrorlessrumors.com/exclusive-on-mirrorl
    essrumors-sony-to-drop-their-fullframe-line-focus-on
    -nex-system/

    Pożyjemy zobaczymy...

  • 2. Data: 2010-07-31 09:40:04
    Temat: Re: Sony wycofuje się z FF?
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-07-31 01:51, Marcin [3M] wrote:
    > http://www.mirrorlessrumors.com/exclusive-on-mirrorl
    essrumors-sony-to-drop-their-fullframe-line-focus-on
    -nex-system/

    > Pożyjemy zobaczymy...

    I czemu Hogan robi dla sony czarny marketing? Pan się ostatnio uznaje
    wyrocznią świata fotograficznego i było fajnie jak trzymał się najkonów.
    Teraz nagle mu się sony włączyło z newsem, że jakiś anonimowy pracownik
    sony mu cośtam nagadał.

    A jak dla mnie prawdopodobieństwo tej informacji jest znikome. Dopiero co
    kilka dni temu wyszły trzy szkła pod A, z czego 2 są pełnoklatkowe. W
    przygotowaniu od dłuższego czasu duża armata 500/4 - też pod pełną klatę.

    Wiadomo, że sony będzie się pchać w mirrorless. Moim zdaniem też jest
    oczywiste, że nawet nex stanie się pełnoklatkowy (bo po co tak wielki
    bagnet inaczej?). Ceny matryc ciągle maleją i to nie jest w jakimkolwiek
    stopniu tu przeszkodą, szczególnie, że sony sami sobie je produkują. Poza
    tym da się ciągle zrobić aparat pokroju A100 z pełną klatą (czyli tani,
    plastikowy) i wiele niższej cenie. Skoro A850 jest za 5500zł po sklepach
    nawet to ile może kosztować taki plastikowy? 3 tysiące?

    --
    _ _ _a_a
    dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_

  • 3. Data: 2010-07-31 11:05:24
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik "dominik" <u...@d...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wyrocznią świata fotograficznego i było fajnie jak trzymał się najkonów.
    > Teraz nagle mu się sony włączyło z newsem, że jakiś anonimowy pracownik
    On po prostu działa w "biznesie rumorowym" :)
    Poza tym - wycofanie się Sony z FF może oznaczać dla Nikona albo odcięcie od
    matryc FF o dużej rozdzielczości (czyli problemy z D3x i odsunięcie w
    nijasną przyszłość "D700x"), albo pełną dostepność matryc tego typu "na
    wolnym rynku" - czyli "D700x" już niebawem. Te rozważania oczywiścio
    pomijają kwestię rozwoju matryc z D3/D3s i D700 i ich "upgrade do np. 18Mp.

    > A jak dla mnie prawdopodobieństwo tej informacji jest znikome. Dopiero co
    > kilka dni temu wyszły trzy szkła pod A, z czego 2 są pełnoklatkowe. W
    > przygotowaniu od dłuższego czasu duża armata 500/4 - też pod pełną klatę.
    Nie koniecznie. Jeżeli były wdrażane do produkcji wcześniej (a firmy
    wystawiają na rynek produkt, dopiero gdy mają jego pewną ilość w magazynach,
    i ustawione "linie produkcyjne"), to rachunek ekonomiczny może nakazywać
    spraedaż i produkcję tych szkieł. Poza tym ułatwi to "wyczyszczenie" stanów
    magazynowych pozostałego sprzętu FF.

> [...]
    > plastikowy) i wiele niższej cenie. Skoro A850 jest za 5500zł po sklepach
    > nawet to ile może kosztować taki plastikowy? 3 tysiące?
    Koszt korpusu ma małe znaczenie, jeżeli popatrzymy na wagę i cenę optyki.
    Plastikowy FF imo ma znaczenie jako drugie body. Nie sądzę, aby było dużo
    amatorów na taki korpus, kupujących n.p. 70-200 za ca. 7000zł, czy 24-70 za
    porównywalną kasę. A użycie "budżetowej" optyki FF sprowadza taki aparat do
    poziomu "cropa" lub jeszcze niżej.
    NEX_FF może się przyjąć, i jest to ciekawy pomysł. I to też może być
    przyczynkiem do powolnej śmierci DSLR FF z logiem Alfy. Ja jakoś nie kojarzę
    SONY z mechaniką precyzyjną, a kamera z lustrem to nadal mechanizm. Jeżeli
    ludzie SONY będą mogli usunąć części ruchome z aparatu - z pewnością to
    zrobią. Posiadaczy ALFY zapewne ucieszy fakt, że można będzie przypiąć szkła
    ze starym bagnetem, przez prejściówkę. Swoją drogą, przy takiej konstrukcji
    korpusu, można będzie podpiąć każde szkło, a w reduktorze zamontować
    komputer "tłumaczący" protokół jednego sytemu na inny. Ba, powinien się
    nawet zmieścić silnik ze śrubokrętem. Wielkie tu będzie pole do popisu dla
    firm "niezależnych", i to w zakresie "przejściówek, jak i korpusów.

  • 4. Data: 2010-07-31 13:15:44
    Od: Grzegorz Maj <g...@g...com>

    On 31 Lip, 11:40, dominik <u...@d...net.pl> wrote:
> [...]
    > wyrocznią świata fotograficznego i było fajnie jak trzymał się najkonów.
    > Teraz nagle mu się sony włączyło z newsem, że jakiś anonimowy pracownik

    Jedną z przyczyn takiej plotki mogą być negocjacje Nikona z Sony w
    sprawie cen matryc(takie coś podał ktoś na forum dpreview).
    Sony prawie nie istnieje jako profesjonalny sprzęt, zalewają rynek
    kolejnymi wersjami amatorskich korpusów. Dlatego strategia polegająca
    na istnieniu profesjonalnych korpusów FF dających prestiż i wzrost
    sprzedaży w przedziale amatorskim nie sprawdza się dla Sony, więc
    logiczne wydaje się obcięcie strat jakie powoduje projektowanie FF.

    > A jak dla mnie prawdopodobieństwo tej informacji jest znikome. Dopiero co
    > kilka dni temu wyszły trzy szkła pod A, z czego 2 są pełnoklatkowe. W
    > przygotowaniu od dłuższego czasu duża armata 500/4 - też pod pełną klatę.

    A to dlatego, że tak na prawdę nie wiadomo, co zmieni się kiedy
    Canikon wypuści swoje mirrorless. Polityka Sony to: chcesz mieć małe i
    dobrą jakość - NEX, chcesz mieć więcej przycisków i większe możliwości
    - A DSLR. Ale NEXy mogą bardzo szybko zostać zjedzone przez kompakty z
    matrycami m4/3, a z drugiej strony przez mirrorlessy Canikona. Wydaje
    się, że i Canon i Nikon nie wiedzą jak będzie wyglądał rynek dlatego
    teraz pakują co się tylko da do DSLR, 550D ma 18MPix, co dadzą za pół
    roku? 22MPix? i jak będzie wtedy wyglądał 7D? Następca D90 mam mieć 39
    pól AF, co w takim razie ma mieć D400? Olympus już odpadł. Albo wiedzą
    i kończą z APS, które przejdzie do kompaktów, a FF rozjedzie się na
    kilka półek.

  • 5. Data: 2010-08-01 10:11:24
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Marcin [3M]:

    > http://www.mirrorlessrumors.com/exclusive-on-mirrorl
    essrumors-sony-to-drop-their-fullframe-line-focus-on
    -nex-system/

    > Pożyjemy zobaczymy...

    Pisałem tu kiedyś, że Sony prawdopodobnie odejdzie z rynku dSLR, bo nie
    mogąc konkurować ceną nie będą już stanowić żadnej konkurencji dla C&N...

  • 6. Data: 2010-08-01 10:48:16
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 01.08.2010 Mateusz Ludwin <n...@s...org> napisał/a:
> [...]
    >
    > Pisałem tu kiedyś, że Sony prawdopodobnie odejdzie z rynku dSLR, bo nie
    > mogąc konkurować ceną nie będą już stanowić żadnej konkurencji dla C&N...

    E, w amatorskim dslr narobili szumu, a ktoś jak wszedł w system to nie
    ucieknie lekko. Po za tym w elektronice to od 10-cio leci marka i mają
    asy w rękawie a i dla nas userów systemow C&N im większa konkurencja tym
    lepiej.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 7. Data: 2010-08-02 07:27:50
    Od: Marx <M...@n...com>

    W dniu 2010-08-01 12:48, Sergiusz Rozanski pisze:

> [...]
    > ucieknie lekko. Po za tym w elektronice to od 10-cio leci marka i mają
    > asy w rękawie a i dla nas userów systemow C&N im większa konkurencja tym

    zgadzam sie, porzucenie FF albo w calosci DSLR przez Sony to po prostu
    plotki bo mamy sezon ogorkowy.
    Poki co Sony ma dwa rodzaje lustrzanek - tanie, ktore traktuje jak
    kompakty wymieniajac co roku na nowsze, i te drozsze ktore znacznie
    rzadziej sa odswiezane. Z tego co widze NEXy dolacza to tych tanszych,
    czyli co roku 2-3 nowe NEXy na rynku beda.
    Z tego co widze Sony zmierza w kierunku wypustu calej masy obiektywow i
    aparatow do nich na zasadzie "dla kazdego cos milego". A jak juz nalapia
    klientow to podniosa ceny
    Marx

  • 8. Data: 2010-08-02 08:17:27
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    W dniu 2010-08-02 09:27, Marx pisze:

    > zgadzam sie, porzucenie FF albo w calosci DSLR przez Sony to po prostu
    > plotki bo mamy sezon ogorkowy.
    > Poki co Sony ma dwa rodzaje lustrzanek - tanie, ktore traktuje jak
    > kompakty wymieniajac co roku na nowsze,

    W zasadzie to wymieniają w nich głównie obudowy na coraz to inne, bo sam
    sprzęt to praktycznie to samo i robi się powoli archaiczny (A2XX/A3XX)

  • 9. Data: 2010-08-02 09:27:48
    Od: Marx <M...@n...com>

    W dniu 2010-08-02 10:17, Andrzej Libiszewski pisze:

    > W zasadzie to wymieniają w nich głównie obudowy na coraz to inne, bo sam
    > sprzęt to praktycznie to samo i robi się powoli archaiczny (A2XX/A3XX)

    ciii.... bo sie ludzie zorientuja :)
    A na powaznie - zmiany sa podobnej wagi jak u konkurencji.
    A plotki glosza ze za chwile pojawi sie jednak u Sony cos nowego
    Marx

  • 10. Data: 2010-08-02 10:22:33
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    W dniu 2010-08-02 11:27, Marx pisze:

    > ciii.... bo sie ludzie zorientuja :)

    Target tych konstrukcji jest taki, że raczej się nie zorientują :)

    > A na powaznie - zmiany sa podobnej wagi jak u konkurencji.

    No nie, bez przesady. Zmiana z 500D->550D to nowa matryca, nowy pomiar
    światła, tryby HD z sensowną ilością FPS. Zmiana z A380->A390 to nowy
    grip i to w zasadzie tyle. Znasz jeszcze jakąś nową lustrzankę entry
    level z matrycą CCD?

    > A plotki glosza ze za chwile pojawi sie jednak u Sony cos nowego
    > Marx

    Plotki, plotki...