  • 1. Data: 2012-09-06 13:47:15
    Temat: Sony Cyber-shot DSC-RX100 jest juz w sprzedazy....
    Od: atm <...@v...pl>

    to ten maluch z duza matryca:
    http://www.dpreview.com/news/2012/08/28/Just-Posted-
    Sony-Cyber-shot-dsc-RX100-review
    ale cene ma po zboju:
    http://www.skapiec.pl/site/cat/2/comp/4446960

  • 2. Data: 2012-09-06 23:43:13
    Temat: Re: Sony Cyber-shot DSC-RX100 jest juz w sprzedazy....
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-09-06 13:47, atm pisze:
    > to ten maluch z duza matryca:
    > http://www.dpreview.com/news/2012/08/28/Just-Posted-
    Sony-Cyber-shot-dsc-RX100-review
    > ale cene ma po zboju:
    > http://www.skapiec.pl/site/cat/2/comp/4446960

    Ani konkurencyjnej ceny, ani parametrów.

    --
    pozdrawia Adam
    /odpowiedź jest natychmiastowa: tak - albo nie; nie wiem... znaczy wiem!/

  • 3. Data: 2012-09-07 09:30:15
    Od: Bartosz Mierzwiak <b...@w...pl>

    On Thu, 06 Sep 2012 23:43:13 +0200, Janko Muzykant <j...@w...pl> wrote(a):
    Sony-Cyber-shot-dsc-RX100-review

    > Ani konkurencyjnej ceny, ani parametrów.

    Wypada poniekad lepiej niz u4/3... :)

    http://www.dxomark.com/index.php/Cameras/Compare-Cam
    era-Sensors/Compare-cameras-side-by-side/%28appareil
    1%29/812|0/%28brand%29/Sony/%28appareil2%29/745|0/%2
    8brand2%29/Nikon/%28appareil3%29/763|0/%28brand3%29/
    Panasonic

    Porównanie do Nikona 1, z tej samej wielkości sensorkiem, też nie jest
    korzystne... dla Nikona. :)

    B.

  • 4. Data: 2012-09-07 11:44:28
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-09-07 09:30, Bartosz Mierzwiak pisze:
> [...]
    Panasonic

    > Porównanie do Nikona 1, z tej samej wielkości sensorkiem, też nie jest

    Wciąż jeszcze wierzysz w punkciki? :)
    Pewno obraz z tegoż zły nie jest, ale w chwili, gdy na rynku są dostępne
    podobne konstrukcje w cenach podobnych albo niższych, z obiektywem
    znacznie jaśniejszym na tele, którego można używać bez domykania, trochę
    to niekonkurencyjne. Jasne tele to być albo nie być zdjęć w
    pomieszczeniach i namiastka małej go, czasem zupełnie wystarczająca.

    --
    pozdrawia Adam
    /podobno każdy ma jakieś sympatie polityczne - ja nie mam/

  • 5. Data: 2012-09-07 12:50:54
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2012-09-07 11:44, Janko Muzykant wrote:
> [...]
    > podobne konstrukcje w cenach podobnych albo niższych, z obiektywem
    > znacznie jaśniejszym na tele, którego można używać bez domykania, trochę

    Ktore aparaty masz na mysli? Wez prosze rowniez pod uwage wielkosc.
    Moze byc nieco wiekszy od Sony ale zeby nie byl takim klockiem jak G12
    na przyklad. Skonczy sie na tym, ze taniej/lepiej jako w miare sensowny
    kompakt (na RAW szczegolnie mi nie zalezy) bedzie kupic Nokie 808... ;]

  • 6. Data: 2012-09-07 13:07:49
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-09-07 12:50, atm pisze:
    > Ktore aparaty masz na mysli? Wez prosze rowniez pod uwage wielkosc.

    LX5, XZ1, LX7. To są dość małe aparaty.
    Teraz doczytałem, że to jest jednocalowa matryca, a nie 1/1.7 - zatem
    moje poprzednie sądy należy złagodzić. Jednakże spadek 2EV to nadal
    bolesna sprawa.
    Doszło do tego, że w miejsca ciemne, gdzie wystarczy mi jakość hd,
    zamiast u43 wolę brać XZ1, bo uzysk zdjęć jest o wiele większy (jasność
    2.4 zamiast 5,6).

    --
    pozdrawia Adam
    /aby wybrać opcję pierwszą wciśnij dwójkę/

  • 7. Data: 2012-09-07 14:02:08
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2012-09-07 13:07, Janko Muzykant wrote:

> [...]
    > Doszło do tego, że w miejsca ciemne, gdzie wystarczy mi jakość hd,
    > zamiast u43 wolę brać XZ1, bo uzysk zdjęć jest o wiele większy (jasność

    No tak, ale Olek przy wyzszych iso (juz 1600) mocno psuje obraz.
    Jesli zamiast s100 wybierzesz Nokie 808 1600 8MPx to roznica bedzie
    duza... na korzysc Nokii.
    Postac myszki miki wyglada jakby ktos ja w Olkowni mediana potraktowal:
    http://www.dpreview.com/reviews/sony-cybershot-dsc-r
    x100/13
    "Medale" na etykiecie wina w Olku to tez porazka.
    Tak, LXy sa jednym z typow, ktore biore pod uwage. Jedyne co niezbyt mi
    sie podoba za zaslanianie obiektywu klapka. Psuje to troche kompaktowy
    wizerunek. Olka ze wzgledu na slaba jakosc obrazu odrzucam.

  • 8. Data: 2012-09-07 14:16:56
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "atm" napisał w wiadomości grup
    > Postac myszki miki wyglada jakby ktos ja w Olkowni mediana potraktowal:
    > http://www.dpreview.com/reviews/sony-cybershot-dsc-r
    x100/13

    Po co porównywać jpg-i?

  • 9. Data: 2012-09-07 14:30:55
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-09-07 14:16, quent pisze:
    x100/13

    No nie, 1600 iso to leży. Obawiam się, że jednak leży w każdym kompakcie
    poniżej 5EV od poziomu 0dB.

    > Po co porównywać jpg-i?

    Jak się ma zamiar takie głównie zdjęcia robić, sens to ma.

    --
    pozdrawia Adam
    /lubię te igrzyska różne, zawsze kibicuję na Trynidad i Tobago czy jakoś

  • 10. Data: 2012-09-07 14:32:43
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2012-09-07 14:16, quent wrote:
    > Użytkownik "atm" napisał w wiadomości grup
    x100/13

    > Po co porównywać jpg-i?

    Dlatego, ze nie zalezy mi szczegolnie na RAWach (przynajmniej nie z
    kompaktu). W 95% plikiem wynikowym bedzie jpg. Zalezy mi zatem na tym
    aby byl maksymalnie dobry prosto z aparatu.
    Poza tym....czy taka firma z tradycjami jak Olympus nie potrafi sobie
    poradzic z odpowiednim opracowaniem jpg?