  • 1. Data: 2009-06-24 16:10:00
    Temat: Sony A350 / Samsung GX20
    Od: "Pan Piskorz" <p...@b...pl>

    witam,

    głupie pytanie:
    jest coś przeciw, by z tej pary nie wybrać Samsunga (jako odpowiednika
    pentaxa)?

    lustrzankowo startuję dopiero, nie mam systemowych zaszłości,
    dodatkowa (ale niezbyt silna) przesłanka ku Samsungowi to karty SD - mam
    takich wiele,

    zdrówko

    P.

  • 2. Data: 2009-06-24 16:45:14
    Temat: Re: Sony A350 / Samsung GX20
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <h1tj4j$27q$1@inews.gazeta.pl>,
    Pan Piskorz nabazgrał:
> [...]
    >
    > lustrzankowo startuję dopiero, nie mam systemowych zaszłości,
    > dodatkowa (ale niezbyt silna) przesłanka ku Samsungowi to karty SD - mam

    To chyba dość skrajnie różne konstrukcje. Samsung jest masywniejszy,
    jest to aparat ,,półprofesjonalny'', serio ergonomiczny. Sony za to
    chyba ma użyteczne LV (to w tym Samsungu to raczej podpucha). Karty
    to serio mało ważny argument. Pomyśl lepiej o obiektywach, lampach
    czy innych akcesoriach. Albo przynajmniej pomacaj te aparaty.

    --
    2 * linux/kernel/panic.c
    144 for ( ; ; )

  • 3. Data: 2009-06-24 17:02:57
    Od: "Matt " <m...@g...pl>

    l...@l...localdomain napisał(a):
    > Karty to serio mało ważny argument. Pomyśl lepiej o obiektywach, lampach
    > czy innych akcesoriach. Albo przynajmniej pomacaj te aparaty.

    No, na karty nie patrz. Za 50 zł masz CF 4GB. Zastanów się, czy potrzebujesz
    14MPix, może lepiej kupić tańszy A300, który ma wszystko co A350, ale 10Mpix,
    nie 14Mpix, czyli lepsze wysokie czułości.

    Na korzyść sony przemawia liveview, na korzyść pentaxa ergonomia. Porównaj
    szkła, które chcesz kupić i perspektywy rozwoju systemu.

    Pozdrawiam,
    Maciej

  • 4. Data: 2009-06-24 17:07:56
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Pan Piskorz wrote:
    > witam,
    > głupie pytanie:
    > jest coś przeciw, by z tej pary nie wybrać Samsunga (jako odpowiednika
    > pentaxa)?

    To zależy od Twoich preferencji. Samsung jest znacznie lepszym aparatem
    dla mnie, ale jak komuś potrzeba LV to wygra Sony. Odpowiednikiem tego
    samsunga jest raczej sony A700. Też się deko różnią, jednak to konstrukcje
    z tej samej półki cenowej i dla tej samej grupy odbiorców.

    > lustrzankowo startuję dopiero, nie mam systemowych zaszłości,

    Pomyśl więc może o body entry level i porządnym obiektywie, bo nawet jak
    kupisz najlepszy korpus i podepniesz pod to denko od słoika to będzie źle.

    > dodatkowa (ale niezbyt silna) przesłanka ku Samsungowi to karty SD - mam
    > takich wiele,

    CF są akurat tańsze i raczej szybsze, ale karta to najmniej istotna cecha,
    no chyba że w zestawieniu jest memorystick za którego trzeba dwa razy
    bardziej przepłacić.

    d.

  • 5. Data: 2009-06-24 18:19:24
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Matt " <m...@g...pl> wrote

    [...]
    > Zastanów się, czy potrzebujesz
    > 14MPix, może lepiej kupić tańszy A300, który ma wszystko co A350, ale
    > 10Mpix,
    > nie 14Mpix, czyli lepsze wysokie czułości.

    Oj, nie tak całkiem, a właściwie zupełnie na odwrót :) Bo
    teoretycznie masz rację, ale praktyka mówi coś dokładnie przeciwnego -
    obydwa Soniacze wypadają w wysokich czułościach dość tragicznie (jedne z
    najsłabszych w swojej klasie), ale A300 jeszcze gorzej niż A350:
    http://www.dxomark.com/index.php/eng/DxOMark-Sensor/
    Camera-rankings

    A350 dalekie, 32. miejsce w rankingu, ale A300 jeszcze gorsze: 45.
    Tymczasem Samsung 20. (wg jakości obrazu na wysokich czułościach)

    A tu organoleptyczny dowód co jednocześnie potrafi pokazać matryca
    Samsunga/Pentaksa, a co Sony (to dla autora wątku):

    http://www.dpreview.com/reviews/sonydslra350/page29.
    asp

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 6. Data: 2009-06-24 18:50:28
    Od: JD <J...@g...com>

    On 24 Cze, 18:10, "Pan Piskorz" <p...@b...pl> wrote:
> [...]
    >
    > lustrzankowo startuję dopiero, nie mam systemowych zaszłości,
    > dodatkowa (ale niezbyt silna) przesłanka ku Samsungowi to karty SD - mam

    Porównać nie potrafię, bo mam z tej pary tylko Samsunga,
    ale na jego korzyść przemawia (poza tym co piszą inni),
    to, że na starcie dostajesz sensowny obiektyw.
    KITy pentax/samsung wypadają bardzo dobrze na tle KITów konkurencji,
    i optycznie i mechanicznie. Mają np. w osłonie p.słonecznej taką
    klapkę zdejmowalną,
    która ułatwia obracanie filtrem polaryzacyjnym.

    Ale tak jak piszą poprzednicy, przemyśl jak bardzo chcesz rozbudować
    system
    i czy w ofercie Samsunga (i Pentaxa oraz niezależnych) znajdziesz to
    co ci będzie potrzebne.

    Ja jestem z wyboru zadowolony, mam szkiełka KIT i manualne z
    automatyką przysłony,
    więc nie mam problemu z pomiarem światła.

    bo

    Minusem systemu P/Sg jest to, że z obiektywami bez takiej automatyki,
    typu stare ale jare SMC-M, pomiaru światła dokonuje się oddzielnym
    przyciskiem
    przed zrobieniem zdjęcia, jeśli takich szkieł nie będziesz używał to
    uciążliwości nie ma.

    JD

  • 7. Data: 2009-06-24 20:05:02
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "dominik" <n...@d...kei.pl> napisał:

> [...]
    >
    > CF są akurat tańsze i raczej szybsze, ale karta to najmniej istotna cecha,
    > no chyba że w zestawieniu jest memorystick za którego trzeba dwa razy

    Tańsze??? Używam jednych i drugich i od pewnego czasu znacznie taniej kupuję
    SD...

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 8. Data: 2009-06-24 20:22:20
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "JD" <J...@g...com> napisał:

> [...]
    >przyciskiem
    >przed zrobieniem zdjęcia, jeśli takich szkieł nie będziesz używał to

    Może to i minus, ale... w konkurencyjnych systemach jest pod tym względem na
    ogół dużo gorzej.

    Poniżej małe porównanie kompatybilności bagnetowych obiektywów MF ze
    współczesnymi lustzrankami cyfrowymi:

    Pentax/Samsung:
    - obiektywy MF ze stykami elektrycznymi - działają wszystkie funkcje z
    wyjątkiem AF.
    - obiektywy MF bez styków elektrycznych (Pentax nie produkował takich od
    1984 roku, niezależni producenci produkowali obiektywy bez styków znacznie
    dłużej) - działa potwierdzenie ostrości, pomiar światłą działa tylko pzry
    pzrysłonie roboczej uruchamiany oddzielnym pzryciskiem, nie działa pomiar
    błysku P-TTL.

    Nikon:
    - obiektywy z procesorem (w przypadku MF niemal takie nie występują) -
    działają wszystkie funkcje z wyjątkiem AF.
    -obiektywy bez procesora (czyli niemal wszystkie MF) - działa potwierdzenie
    ostrości, pomiar światłą działa tylko z modelami korpusów D200, D300 i
    profesjonalnymi (o oznaczeniu jednocyfrowym). Nie wiem, jak jest z pomiarem
    błysku.

    Canon:
    - obiektywów MF nie da się mechanicznie podłączyć (zmiana bagnetu w momencie
    wprowadzenia AF).

    Sony/Minolta:
    - obiektywów MF nie da się mechanicznie podłączyć (zmiana bagnetu w momencie
    wprowqadzenia AF).

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 9. Data: 2009-06-24 20:33:51
    Od: "Agent" <w...@o...pl>

    Użytkownik "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl> napisał w
    wiadomości news:h1tqn5$j71$1@news.task.gda.pl...

> [...]
    >

    > A tu organoleptyczny dowód co jednocześnie potrafi pokazać matryca
    > Samsunga/Pentaksa, a co Sony (to dla autora wątku):

    Jak Nikon d80 wypada gorzej niż d60 i Canon 1000D to ja nie wiem czy to
    dobry ranking. A takich przykładów jest więcej tam.

  • 10. Data: 2009-06-24 21:22:56
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Marek Wyszomirski wrote:
    > Tańsze??? Używam jednych i drugich i od pewnego czasu znacznie taniej kupuję
    > SD...

    Wolne SD są tańsze, ale większe i szybkie już nie.

    d.