    From: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Sony A350 / Samsung GX20
    Date: Wed, 24 Jun 2009 22:22:20 +0200

    "JD" <J...@g...com> napisał:

    >[...]
    >Ja jestem z wyboru zadowolony, mam szkiełka KIT i manualne z
    >automatyką przysłony,
    >więc nie mam problemu z pomiarem światła.
    >
    >bo
    >
    >Minusem systemu P/Sg jest to, że z obiektywami bez takiej automatyki,
    t>ypu stare ale jare SMC-M, pomiaru światła dokonuje się oddzielnym
    >przyciskiem
    >przed zrobieniem zdjęcia, jeśli takich szkieł nie będziesz używał to
    >uciążliwości nie ma.
    >[...]

    Może to i minus, ale... w konkurencyjnych systemach jest pod tym względem na
    ogół dużo gorzej.

    Poniżej małe porównanie kompatybilności bagnetowych obiektywów MF ze
    współczesnymi lustzrankami cyfrowymi:

    Pentax/Samsung:
    - obiektywy MF ze stykami elektrycznymi - działają wszystkie funkcje z
    wyjątkiem AF.
    - obiektywy MF bez styków elektrycznych (Pentax nie produkował takich od
    1984 roku, niezależni producenci produkowali obiektywy bez styków znacznie
    dłużej) - działa potwierdzenie ostrości, pomiar światłą działa tylko pzry
    pzrysłonie roboczej uruchamiany oddzielnym pzryciskiem, nie działa pomiar
    błysku P-TTL.

    Nikon:
    - obiektywy z procesorem (w przypadku MF niemal takie nie występują) -
    działają wszystkie funkcje z wyjątkiem AF.
    -obiektywy bez procesora (czyli niemal wszystkie MF) - działa potwierdzenie
    ostrości, pomiar światłą działa tylko z modelami korpusów D200, D300 i
    profesjonalnymi (o oznaczeniu jednocyfrowym). Nie wiem, jak jest z pomiarem
    błysku.

    Canon:
    - obiektywów MF nie da się mechanicznie podłączyć (zmiana bagnetu w momencie
    wprowadzenia AF).

    Sony/Minolta:
    - obiektywów MF nie da się mechanicznie podłączyć (zmiana bagnetu w momencie
    wprowqadzenia AF).

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)