  • 31. Data: 2012-03-22 21:49:05
    Temat: Re: Skutki zbyt słabego zasilacza?
    Od: "Antoni" <1...@1...com.pl>

    > nowy z aktywnym pfc
    Dlaczego AKTYWNY pfc jest taki ważny?

    Antoni

  • 32. Data: 2012-03-22 22:35:32
    Od: Janeo <j...@g...com>

    On 22 Mar, 21:49, "Antoni" <1...@1...com.pl> wrote:
    > > nowy z aktywnym pfc
    >
    > Dlaczego AKTYWNY pfc jest taki ważny?
    Może trochę presadziłem ...;-), ale koniecznie dodaj do tego wiatrak
    12cm ;-)

  • 33. Data: 2012-03-22 22:51:27
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-03-22 21:20, BQB pisze:
    > Nie generalizuj, wszystkie tanie za ~100zł być może, droższe i "firmowe"
    > mają linie osobno.
    Proszę pokaż mi takie. Ja znam osobiście tylko 2 modele, już nie
    produkowane zresztą, i to smoki takie po >500W true power, które realnie
    w środku maja 3 przetwornice niezależne, 3 transformatory (standby, +5v,
    +12v).
    Pomijam tu sprawę, że +3.3V jest robione praktycznie zawsze już z +5v i
    jest osobno stabilizowane, ale jego (nie)stabilność przeważnie jest
    nieodczuwalna, liczy się +5 i +12v.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 34. Data: 2012-03-23 00:38:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 21 Mar 2012, elmer radi radisson wrote:

    > Uszkodzenie sprzetu to raczej malo prawdopodobne (chyba ze zasilacz
    > jest kiepski i bez zabezpieczen i w koncu padnie tak, ze przepusci
    > na wyjscia za duzo),

    Za niskiego napięcia 12V bym w tej roli nie lekceważył, usiłowanie
    "trzymania" obrotów przez silnik w trudniejszych warunkach stanowi
    okazję do przysmażenia elektroniki, oczywiscie nie tak szybkiego
    i efektownego jak właczenie zasilacza 19V zamiast 12V przy laptopie :|

    pzdr, Gotfryd

  • 35. Data: 2012-03-23 06:31:31
    Od: "Antoni" <1...@1...com.pl>

    > Dosyć rzetelną opinię masz tu:
    > http://old.benchmark.pl/artykuly/testy/zasilacze2003
    _2/Feel_300.html
    > Rozbierz, odkurz, przyjrzyj się czy coś nie przypalone, ewentualnie wytnij
    > gril żeby nie szumiał, obejrzyj kondensatory i używaj szczęśliwie :)

    Nie zrezygnowałem z pomysłu kupienia jednak nowego
    zasilacza, prawdopodobnie takiego, jak doradził Chris, czyli
    ZASILACZ I-BOX ATX 450W APFC 14CM BLACK PANTHER,
    chyba, że ktoś "przebije" tę propozycję.

    Zaglądałem do Internetu i taki zasilacz jest również dostępny
    w silniejszych wersjach. Zastanawiam się więc nad kupieniem
    500W (droższy o około 40 zł), zwłaszcza biorąc pod uwagę to,
    o czym już pisałem:
    W tej chwili nie planuję wymiany monitora, ale gdyby padł,
    to skłaniałbym się do równoczesnej wymiany karty graficznej
    z Full HD, ponieważ czasami oglądam na komputerze filmy.
    Co o tym myślicie?

    Pozdrawiam
    Antoni

  • 36. Data: 2012-03-23 08:38:59
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 22 Mar 2012 21:49:05 +0100, Antoni napisał(a):

    > Dlaczego AKTYWNY pfc jest taki ważny?

    PFC to nie ty potrzebujesz tylko producenci energii. Ty masz tylko straty z
    tego powodu, bo nie dość że płacisz za to to jeszcze sprawność zasiłki
    spada. Zatem z twojego punktu widzenie PFC nie jest ważny :)
    --
    Jacek

  • 37. Data: 2012-03-23 08:52:04
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 23 Mar 2012 06:31:31 +0100, Antoni napisał(a):

    > ZASILACZ I-BOX ATX 450W APFC 14CM BLACK PANTHER

    1. Nic nie piszą aby wiatrak miał regulacją obrotów w funkcji temperatury,
    czyli zapewne jej nie ma. To spora wada.
    2. Nic nie piszą o sprawności - więc zasilacz nie nalezy do klasy 80 Plus a
    tym bardziej lepszej. To też wada.
    --
    Jacek

  • 38. Data: 2012-03-23 08:56:48
    Od: Janeo <j...@g...com>

    On 23 Mar, 06:31, "Antoni" <1...@1...com.pl> wrote:
> [...]
    > to skłaniałbym się do równoczesnej wymiany karty graficznej
    > z Full HD, ponieważ czasami oglądam na komputerze filmy.

    Co cię tak podkręciło? Cena i te 14 cm? I-BOX-y są na czarnej liście.
    Osobiście nie mam zamiaru nic "przebijać", sam sobie wyszukaj opinii o
    zasilaczach, są w Googlu. W poszczególnych zakresach mocy są konkretni
    producenci którzy oceniani są jako najlepsi, wystarczy poszukać.
    Szkoda dalszej dyskusji.

  • 39. Data: 2012-03-23 09:44:22
    Od: Janeo <j...@g...com>

    On 23 Mar, 08:38, Jacek Maciejewski <j...@g...pl> wrote:
    > PFC... sprawność zasiłki spada.
    A nie wzrasta? :-)

  • 40. Data: 2012-03-23 10:15:54
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    Janeo nabazgrał(a):

> [...]
    > zasilaczach, są w Googlu. W poszczególnych zakresach mocy są konkretni
    > producenci którzy oceniani są jako najlepsi, wystarczy poszukać.

    Poprzyj argumentami bo ja jakoś nie widzę dużej awaryjności tej serii i-boxa
    450W
    Do tej pory do serwisu trafiło 25 sztuk a sprzedało się tego prawie 1700
    sztuk.
    Czasy kiepskich i-boxów skończyły się 10 lat temu więc nie siej herezji