eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Skutki braku ABS-u
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 67

  • 51. Data: 2012-08-08 01:50:19
    Temat: Re: Skutki braku ABS-u
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-08-08 00:54, t? pisze:
    > begin anacron
    >
    >> Nie wielu, bo jak dobrze wiesz większość ludzi nie ma predyspozycji do
    >> prowadzenia auta.
    >
    > Np. Ty. Zrobiłeś już psychotechnikę? Z naciskiem na "psycho"?

    Dwa razy, ostatni raz w marcu 2011. A teraz spierdalaj.

    --
    anacron


  • 52. Data: 2012-08-08 08:27:05
    Temat: Re: Skutki braku ABS-u
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-08-08 00:26, Tomasz Pyra pisze:
    > On Tue, 07 Aug 2012 19:33:44 +0200, Artur Maśląg wrote:
    >
    >> W dniu 2012-08-07 19:19, Tomasz Pyra pisze:
    (...)
    >>> No właśnie różnica jest taka, że akurat ten gość gdyby miał ABS to pewnie
    >>> gładko by się zmieścił między ciężarówkę a osobówkę.
    >>
    >> Skąd taki wniosek?
    >
    > Bo popełnił błąd przed którego popełnieniem ABS skutecznie chroni.
    > Mianowicie skręcił zablokowane koła.
    >
    > Gdyby miał ABS, to skręcając kierownicę, samochód zacząłby skręcać, co
    > pewnie pozwoliłoby mu się zmieścić między osobówkę a ciężarówkę.

    Wniosek jest nieuzasadniony - nie wiadomo co by się stało, gdyby
    miał ten ABS patrząc po tym, jak się zachował. Niejeden już był
    materiał z takimi z ABS +++, którzy lądowali po rowach, wbijali się
    w innych uczestników itd.

    >>> Samochody z ABS (a zwłaszcza
    >>> z ESP) zazwyczaj mają bardziej neutralny balans hamulców i przez to po
    >>> prostu hamują lepiej.
    >>
    >> Pewnie miałeś na myśli EBD (pod różnymi nazwami) w różnych
    >> kombinacjach.
    >
    > Nie, miałem na myśli ABS i głównie ESP.

    > Samochody wyposażone w ABS, a później w ESP mają bardziej neutralny balans
    > hamulców (po prostu mocniejsze tylne hamulce).

    Zdziwiłbyś się, ale chodzi właśnie o EBD, które pozwala na dynamiczny
    rozkład sił hamowania, który kiedyś był realizowany przez korektory
    hydrauliczne - tak, nawet w samochodach wyposażonych w ABS.
    I tak jak pisałem wcześniej, EBD używa ABS jako systemu wykonawczego,
    podobnie jak ESP.



  • 53. Data: 2012-08-08 19:17:22
    Temat: Re: Skutki braku ABS-u
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>


    Użytkownik "t?" <t??_usenet@interia.pl> napisał w wiadomości
    news:jvrt5e$uo0$169@usenet.news.interia.pl...
    > begin Kuba \(aka cita\)
    >
    >>>> ps. myslisz, ze jakiśm magicznym sposobem ABS wyrówna siłę tarcia
    >>>> między jedną a drugą stroną samochodu? ....
    >>>
    >>> Samochód nie ma zwykle osi, a nawet jak ma, to nie trą o siebie.
    >>
    >> a możesz jeszcze raz, po polsku?
    >> Jakiej trącej osi nie ma samochód i co to ma do tego co napisałem?
    >
    > No właśnie o to chodzi, że nie ma żadnej (niektóre mają jedną, ale o
    > drugą nie trze, choćby dlatego, że drugiej nie ma).

    siła tarcia opon o asfalt, człowieku, po jednej i drugiej stronie auta.
    O jakich kurwa osiach Ty piszesz?


    --
    Pozdrawiam
    Kuba (aka cita)
    gg 1461968
    Dwa ogony - Irma, Myszka.

    A4 B5, Megane MK I ph1, FJ1100N
    Sprzedam Volvo FL618 z zabudową śmieciarki 18m3


  • 54. Data: 2012-08-08 19:19:10
    Temat: Re: Skutki braku ABS-u
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>


    Użytkownik "t?" <t??_usenet@interia.pl> napisał w wiadomości
    news:jvrtcj$uo0$170@usenet.news.interia.pl...
    > begin Kuba \(aka cita\)
    >
    >>>>> Jak przód może zmienić kierunek jazdy w lewo od uderzenia prawym
    >>>>> narożnikiem?
    >>>>
    >>>> normalnie. Jak dostaniech za głupie teksty od kogoś z sierpowego w
    >>>> dziub w prawy policzek, to w którą strone ochyli Ci sie głowa? W lewo
    >>>> czy w prawo?
    >>>
    >>> Przemyślałeś swoje pytanie?
    >>
    >> a Ty swoje gderanie w tym wątku?
    >>
    >> Ale powiem inaczej - wiesz co to jest kąt padania i kąt odbicia oraz
    >> jakie są między nimi relacje?
    >
    > Człowieku, nie osłabiaj mnie, weź dwa pudełka, "zderz" jedno z drugim i
    > zobacz w którą stronę je "zarzuci".

    to weź teraz pudełka o większej masie z możliwością plastycznego
    odkształcania, rozpędz te pudełka do większej pędkości i niech sie zahaczą
    tylko narożnikami. Zbobacz w którą stronę teraz polecą.


    --
    Pozdrawiam
    Kuba (aka cita)
    gg 1461968
    Dwa ogony - Irma, Myszka.

    A4 B5, Megane MK I ph1, FJ1100N
    Sprzedam Volvo FL618 z zabudową śmieciarki 18m3



  • 55. Data: 2012-08-08 19:57:12
    Temat: Re: Skutki braku ABS-u
    Od: t? <tĐž_usenet@interia.pl>

    begin Kuba \(aka cita\)

    > O jakich kurwa osiach Ty piszesz?

    Zapytaj Wojtka. :))

    --
    ignorance is bliss


  • 56. Data: 2012-08-08 19:58:46
    Temat: Re: Skutki braku ABS-u
    Od: t? <tĐž_usenet@interia.pl>

    begin anacron

    > Dwa razy, ostatni raz w marcu 2011.

    To może pora na lobotomię?

    > A teraz spierdalaj.

    Dlaczego jesteś nieuprzejmy?

    --
    ignorance is bliss


  • 57. Data: 2012-08-08 19:59:41
    Temat: Re: Skutki braku ABS-u
    Od: t? <tĐž_usenet@interia.pl>

    begin Kuba \(aka cita\)

    > to weź teraz pudełka o większej masie z możliwością plastycznego
    > odkształcania, rozpędz te pudełka do większej pędkości i niech sie
    > zahaczą tylko narożnikami. Zbobacz w którą stronę teraz polecą.

    No właśnie, zrób to, a najpierw zdefiniuj co to znaczy "tylko
    narożnikami".

    --
    ignorance is bliss


  • 58. Data: 2012-08-08 23:50:14
    Temat: Re: Skutki braku ABS-u
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 07-08-2012 21:53, Kuba (aka cita) pisze:
    > a Ty swoje gderanie w tym wątku?
    > Ale powiem inaczej - wiesz co to jest kąt padania i kąt odbicia oraz
    > jakie są między nimi relacje?

    Relacje są fajne, pojęcia usiłujesz stosować bardzo naukowe.
    Natomiast w praktyce jest tak, że po uderzeniu prawym przodem przód
    idzie w prawo a tył w lewo.

    http://www.youtube.com/watch?v=qBDyeWofcLY


    --
    Pozdr.


  • 59. Data: 2012-08-09 01:37:01
    Temat: Re: Skutki braku ABS-u
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Wed, 08 Aug 2012 08:27:05 +0200, Artur Maśląg wrote:

    > W dniu 2012-08-08 00:26, Tomasz Pyra pisze:
    >> On Tue, 07 Aug 2012 19:33:44 +0200, Artur Maśląg wrote:
    >>
    >>> W dniu 2012-08-07 19:19, Tomasz Pyra pisze:
    > (...)
    >>>> No właśnie różnica jest taka, że akurat ten gość gdyby miał ABS to pewnie
    >>>> gładko by się zmieścił między ciężarówkę a osobówkę.
    >>>
    >>> Skąd taki wniosek?
    >>
    >> Bo popełnił błąd przed którego popełnieniem ABS skutecznie chroni.
    >> Mianowicie skręcił zablokowane koła.
    >>
    >> Gdyby miał ABS, to skręcając kierownicę, samochód zacząłby skręcać, co
    >> pewnie pozwoliłoby mu się zmieścić między osobówkę a ciężarówkę.
    >
    > Wniosek jest nieuzasadniony - nie wiadomo co by się stało, gdyby
    > miał ten ABS patrząc po tym, jak się zachował.

    Nie skręciłby nagle na przeciwny pas ruchu.
    Bo kierowca na zablokowanych kołach skręcił kierownicę i to dość mocno
    (zapewne zdziwiony dlaczego samochód nie skręca).
    Z ABS samochód reagowałby od razu na skręt kierownicą i nie byłoby
    niespodzianki po odzyskaniu przyczepności.


    >>>> Samochody z ABS (a zwłaszcza
    >>>> z ESP) zazwyczaj mają bardziej neutralny balans hamulców i przez to po
    >>>> prostu hamują lepiej.
    >>>
    >>> Pewnie miałeś na myśli EBD (pod różnymi nazwami) w różnych
    >>> kombinacjach.
    >>
    >> Nie, miałem na myśli ABS i głównie ESP.
    >
    >> Samochody wyposażone w ABS, a później w ESP mają bardziej neutralny balans
    >> hamulców (po prostu mocniejsze tylne hamulce).
    >
    > Zdziwiłbyś się, ale chodzi właśnie o EBD, które pozwala na dynamiczny
    > rozkład sił hamowania

    No niesamowite... I jakimś dziwnym trafem ten dynamiczny rozkład sił
    hamowania w samochodzie z ESP jest znacznie bardziej tylny niż w
    samochodzie bez ESP.

    > który kiedyś był realizowany przez korektory
    > hydrauliczne - tak, nawet w samochodach wyposażonych w ABS.

    I ciekawe dlaczego wersje z ABS miały inne te korektory, dające większą
    siłę hamowania tyłu?

    Balans hamulców to założenie projektowe samochodu, które zakłada pewne
    możliwości opanowania nadstrowności przez kierowcę.
    I im bardziej zaawansowane systemy pozwalające opanować uślizg tylnych kół
    przy hamowaniu, tym coraz to nowsze samochody mocniej hamują tylnymi
    hamulcami.

    I między innymi dlatego dzisiejsze samochody hamują dużo lepiej niż kiedyś,
    jak standardowo przednie koła blokowały się długo nim tylne zaczęły jakoś
    sensownie hamować.


  • 60. Data: 2012-08-09 13:24:35
    Temat: Re: Skutki braku ABS-u
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-08-07 17:07, DoQ pisze:
    > W dniu 06-08-2012 16:01, t? pisze:
    >> Jak w temacie.
    >> Oto skutki braku ABS-u w aucie:
    >
    > Klasyczny brak sterowności przy zablokowanych kołach, do tego wymyślili
    > ABS. Ale widzę że PMSowi trolle zaczynają już polemizować z dawno
    > ustanowionymi faktami :)

    A ABS skraca czy wydłużą drogę hamowania? :)

    --
    anacron

strony : 1 ... 5 . [ 6 ] . 7


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: