-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!goblin2!goblin.stu.neva.ru!feeder2.cambriumusenet.nl!feed.tweaknews.nl
!209.197.12.246.MISMATCH!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.ne
ostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neo
strada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: Skutki braku ABS-u
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <jvoinj$uo0$120@usenet.news.interia.pl> <jvqji0$mbh$1@inews.gazeta.pl>
<1di18dg3lrjpm$.1ugeb4ms40uld.dlg@40tude.net>
<jvrjhr$cai$1@inews.gazeta.pl>
<1cn1b6y2nrnyb.1jt43idd4h7z3$.dlg@40tude.net>
<jvt0rs$bgs$1@inews.gazeta.pl>
Date: Thu, 9 Aug 2012 01:37:01 +0200
Message-ID: <18cd8g6azexqu.1o238psi84n5b$.dlg@40tude.net>
Lines: 63
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.25.159.236
X-Trace: 1344469023 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 1296 83.25.159.236:13875
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2462920
[ ukryj nagłówki ]On Wed, 08 Aug 2012 08:27:05 +0200, Artur Maśląg wrote:
> W dniu 2012-08-08 00:26, Tomasz Pyra pisze:
>> On Tue, 07 Aug 2012 19:33:44 +0200, Artur Maśląg wrote:
>>
>>> W dniu 2012-08-07 19:19, Tomasz Pyra pisze:
> (...)
>>>> No właśnie różnica jest taka, że akurat ten gość gdyby miał ABS to pewnie
>>>> gładko by się zmieścił między ciężarówkę a osobówkę.
>>>
>>> Skąd taki wniosek?
>>
>> Bo popełnił błąd przed którego popełnieniem ABS skutecznie chroni.
>> Mianowicie skręcił zablokowane koła.
>>
>> Gdyby miał ABS, to skręcając kierownicę, samochód zacząłby skręcać, co
>> pewnie pozwoliłoby mu się zmieścić między osobówkę a ciężarówkę.
>
> Wniosek jest nieuzasadniony - nie wiadomo co by się stało, gdyby
> miał ten ABS patrząc po tym, jak się zachował.
Nie skręciłby nagle na przeciwny pas ruchu.
Bo kierowca na zablokowanych kołach skręcił kierownicę i to dość mocno
(zapewne zdziwiony dlaczego samochód nie skręca).
Z ABS samochód reagowałby od razu na skręt kierownicą i nie byłoby
niespodzianki po odzyskaniu przyczepności.
>>>> Samochody z ABS (a zwłaszcza
>>>> z ESP) zazwyczaj mają bardziej neutralny balans hamulców i przez to po
>>>> prostu hamują lepiej.
>>>
>>> Pewnie miałeś na myśli EBD (pod różnymi nazwami) w różnych
>>> kombinacjach.
>>
>> Nie, miałem na myśli ABS i głównie ESP.
>
>> Samochody wyposażone w ABS, a później w ESP mają bardziej neutralny balans
>> hamulców (po prostu mocniejsze tylne hamulce).
>
> Zdziwiłbyś się, ale chodzi właśnie o EBD, które pozwala na dynamiczny
> rozkład sił hamowania
No niesamowite... I jakimś dziwnym trafem ten dynamiczny rozkład sił
hamowania w samochodzie z ESP jest znacznie bardziej tylny niż w
samochodzie bez ESP.
> który kiedyś był realizowany przez korektory
> hydrauliczne - tak, nawet w samochodach wyposażonych w ABS.
I ciekawe dlaczego wersje z ABS miały inne te korektory, dające większą
siłę hamowania tyłu?
Balans hamulców to założenie projektowe samochodu, które zakłada pewne
możliwości opanowania nadstrowności przez kierowcę.
I im bardziej zaawansowane systemy pozwalające opanować uślizg tylnych kół
przy hamowaniu, tym coraz to nowsze samochody mocniej hamują tylnymi
hamulcami.
I między innymi dlatego dzisiejsze samochody hamują dużo lepiej niż kiedyś,
jak standardowo przednie koła blokowały się długo nim tylne zaczęły jakoś
sensownie hamować.
Następne wpisy z tego wątku
- 09.08.12 13:24 anacron
- 09.08.12 17:52 t?
- 09.08.12 18:02 Kuba \(aka cita\)
- 09.08.12 18:35 marcin
- 09.08.12 22:37 DoQ
- 10.08.12 01:46 t?
- 10.08.12 16:58 Sebastian Kaliszewski
- 10.08.12 19:26 DoQ
Najnowsze wątki z tej grupy
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
Najnowsze wątki
- 2025-02-07 Jaki silikon lub może klej?
- 2025-02-07 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-02-07 Warszawa => Starszy Programista C <=
- 2025-02-07 Niby to nie sąd ale kooorwa tak to w sądach dziś wygląda?
- 2025-02-06 PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- 2025-02-05 ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-07 Smar do video
- 2025-02-06 Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- 2025-02-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-07 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=