  • 41. Data: 2012-08-07 19:40:36
    Temat: Re: Skutki braku ABS-u
    Od: t? <tĐž_usenet@interia.pl>

    begin Artur Maśląg

    > Skąd taki wniosek?

    Znowu zaczyna się trollowanie...

    --
    ignorance is bliss

  • 42. Data: 2012-08-07 19:42:56
    Od: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl>

    W dniu 2012-08-07 19:28, t? pisze:
    > begin Kuba \(aka cita\)

    > Samochód nie ma zwykle osi, a nawet jak ma, to nie trą o siebie.

    Yyyyyy? Że co?
    Zazwyczaj osobówki mają 2, ale Ja się nie znam, ja prosty człowiek...

    --
    Wojciech Smagowicz

  • 43. Data: 2012-08-07 20:49:21
    Od: t? <tĐž_usenet@interia.pl>

    begin Wojciech Smagowicz [ZIWK]

    > Yyyyyy? Że co?
    > Zazwyczaj osobówki mają 2, ale Ja się nie znam, ja prosty człowiek...

    No nie znasz się, nie znasz...

    --
    ignorance is bliss

  • 44. Data: 2012-08-07 21:49:28
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "t?" <t??_usenet@interia.pl> napisał w wiadomości
    > begin Kuba \(aka cita\)

    > Samochód nie ma zwykle osi, a nawet jak ma, to nie trą o siebie.

    a możesz jeszcze raz, po polsku?
    Jakiej trącej osi nie ma samochód i co to ma do tego co napisałem?

    Kuba (aka cita)
    gg 1461968
    Dwa ogony - Irma, Myszka.

    A4 B5, Megane MK I ph1, FJ1100N
    Sprzedam Volvo FL618 z zabudową śmieciarki 18m3

  • 45. Data: 2012-08-07 21:53:03
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    > begin Kuba \(aka cita\)

    > Przemyślałeś swoje pytanie?

    a Ty swoje gderanie w tym wątku?

    Ale powiem inaczej - wiesz co to jest kąt padania i kąt odbicia oraz jakie
    są między nimi relacje?

  • 46. Data: 2012-08-07 22:17:50
    Od: t? <tĐž_usenet@interia.pl>

    begin Kuba \(aka cita\)

    > a możesz jeszcze raz, po polsku?
    > Jakiej trącej osi nie ma samochód i co to ma do tego co napisałem?

    No właśnie o to chodzi, że nie ma żadnej (niektóre mają jedną, ale o
    drugą nie trze, choćby dlatego, że drugiej nie ma).

    --
    ignorance is bliss

  • 47. Data: 2012-08-07 22:21:39
    Od: t? <tĐž_usenet@interia.pl>

    begin Kuba \(aka cita\)

    > a Ty swoje gderanie w tym wątku?
    >
    > Ale powiem inaczej - wiesz co to jest kąt padania i kąt odbicia oraz
    > jakie są między nimi relacje?

    Człowieku, nie osłabiaj mnie, weź dwa pudełka, "zderz" jedno z drugim i
    zobacz w którą stronę je "zarzuci".

    --
    ignorance is bliss

  • 48. Data: 2012-08-08 00:26:53
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Tue, 07 Aug 2012 19:33:44 +0200, Artur Maśląg wrote:

    > Skąd taki wniosek?

    Bo popełnił błąd przed którego popełnieniem ABS skutecznie chroni.
    Mianowicie skręcił zablokowane koła.

    Gdyby miał ABS, to skręcając kierownicę, samochód zacząłby skręcać, co
    pewnie pozwoliłoby mu się zmieścić między osobówkę a ciężarówkę.

    > Pewnie miałeś na myśli EBD (pod różnymi nazwami) w różnych
    > kombinacjach.

    Nie, miałem na myśli ABS i głównie ESP.

    Samochody wyposażone w ABS, a później w ESP mają bardziej neutralny balans
    hamulców (po prostu mocniejsze tylne hamulce).

    A samochody projektowane dawniej miały tak, że żeby nie zaskoczyć kierowcy
    blokującym się tyłem przy hamowaniu np. na łuku, miały słabe hamulce z
    tyłu.

    W samochodach z ABS nie jest to aż tak dużym problemem, w samochodach z ESP
    jeszcze mniejszym i w takich samochodach stosuje się mocniejsze hamulce
    tylnej osi, co pozwala równiej hamować wszystkimi czterema kołami.

    Np. w Hondzie Civic gdzie samochody z włączonym VSA (takie hondziarskie
    ESP) szybciej zużywają tylne klocki hamulcowe.
    Kontroler hamulców ustawia inny balans w zależności czy samochód jedzie z
    włączonym czy wyłączonym VSC.

  • 49. Data: 2012-08-08 00:45:18
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-08-07 19:16, Tomasz Pyra pisze:

    > Pytanie jest tu trochę inne - ilu z tych mistrzów, co to zimą na parkingu
    > pod blokiem przećwiczyli "wszystkie" możliwe konfiguracje poślizgów, będzie
    > potrafiło zachować tą samą zimną krew, w sytuacji kiedy z prędkością jakiś
    > 200km/h zbliżają się do ciężarówki?

    Nie wielu, bo jak dobrze wiesz większość ludzi nie ma predyspozycji do
    prowadzenia auta.

    --
    anacron

  • 50. Data: 2012-08-08 00:54:23
    Od: t? <tĐž_usenet@interia.pl>

    begin anacron

    > Nie wielu, bo jak dobrze wiesz większość ludzi nie ma predyspozycji do
    > prowadzenia auta.

    Np. Ty. Zrobiłeś już psychotechnikę? Z naciskiem na "psycho"?

    --
    ignorance is bliss