  • 41. Data: 2012-11-24 14:32:03
    Temat: Re: Sku*****ństwo nie sądzicie?
    Od: R2r <b...@a...pl>

    W dniu 2012-11-24 13:03, Bydlę pisze:

    > Przed czym je przestrzegasz?

    Oj!
    Ale ja nigdy nie twierdziłem, że jestem nieomylny. ;-)

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 42. Data: 2012-11-24 14:37:07
    Od: R2r <b...@a...pl>

    W dniu 2012-11-24 12:27, Cavallino pisze:

    > Użytkownik "R2r" <b...@a...pl> napisał w wiadomości grup

    > Nie - trzeba go dokonać.
    >
    > Zabójstwo nie wykryte, też nie jest Twoim zdaniem przestępstwem?

    Zabójstwo, którego nie stwierdzono. Trup znaleziony gdziekolwiek
    niekoniecznie oznacza popełnienie zabójstwa. Nawet jeśli widziałeś jak
    ktoś tego znalezionego trupa dźgał nożem albo strzelał do niego.

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 43. Data: 2012-11-24 14:49:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 24 Nov 2012 14:04:54 +0100, R2r napisał(a):
    > To nadal nic nie znaczy.
    > Nie ma. Inaczej dawno straciłbyś nie tylko prawo jazdy ale i wiele
    > więcej. Wystarczyłoby, żeby nie lubił Cię sąsiad czy nawet przypadkowo
    > spotkany przechodzień.

    Znaczy sie jak cie zabije, to nie popelnilem przestepstwa dopoki policja
    zwlok nie znajdzie ?

    Owszem, mozemy wiec mowic o wykrywalnosci przestepstw i wykrywalnosci
    sprawcow wykrytych przestepstw. A nawet i wykrywawalnosci sprawcow
    niewykrytych przestepstw.
    Tak czy inaczej - wykrywalnosc wykroczen drogowych lezy.

    > Miliony much nie mogą się mylić! Jedz... wiesz co. ;-)
    > Cóż mogę powiedzieć... Może tylko powtórzę to co powyżej pozostawiłem.

    Ja tylko o tym co w naszym spoleczenstwie jest normalne, a co nie jest
    normalne.
    A jak co nie jest normalne, to jest nienormalne :-P

    J.

  • 44. Data: 2012-11-24 15:01:22
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-11-24 13:32:03 +0000, R2r <b...@a...pl> said:

    > Oj!
    > Ale ja nigdy nie twierdziłem, że jestem nieomylny. ;-)

    :-)))

    --
    Bydlę

  • 45. Data: 2012-11-24 15:35:19
    Od: R2r <b...@a...pl>

    W dniu 2012-11-24 14:49, J.F. pisze:
    > Znaczy sie jak cie zabije, to nie popelnilem przestepstwa dopoki policja
    > zwlok nie znajdzie ?

    Albo w inny sposób nie stwierdzi, że dokonałeś tego czynu. Tak to
    właśnie wygląda.

> [...]
    > niewykrytych przestepstw.
    > Tak czy inaczej - wykrywalnosc wykroczen drogowych lezy.

    Ale wskaźnik będący ilorazem przestępstw ujawnionych do ogółu (w tym
    przypuszczalnie tylko) popełnionych jest w ogóle pozbawiony sensu gdyż
    jest po prostu niemierzalny.

    > Ja tylko o tym co w naszym spoleczenstwie jest normalne, a co nie jest
    > normalne.
    > A jak co nie jest normalne, to jest nienormalne :-P

    Ale co jest nienormalne? Przestrzeganie norm prawnych?

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 46. Data: 2012-11-24 16:07:12
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2012-11-24 11:42, R2r wrote:

    > Twój błąd to uogólnianie wyników swoich obserwacji i przypisywanie ich
    > wszystkim (skoro widziałeś ileś tam zachowań to uznałeś, że można użyć
    > kwantyfikatora ogólnego, co jest nieuprawnione).

    Taa. Jasne - nieuprawnione jest stwierdzenie, że ludzie generalnie na
    zielonych strzałkach się nie zatrzymują (o ile fizycznie nie muszą),
    oraz jak ja jadę 80@50 i jestem wyprzedzany, to wyprzedzający przekracza
    prędkość?

    Ludzie nie potrafią chodzić po wodzie (nie mylić z lodem). Prawda czy nie?

    > Ponadto widzę, że skory jesteś do stwierdzania popełnienia wykroczenia,
    > choć również nie masz prawdopodobnie ku temu uprawnień. A dopóki nie
    > stwierdzono popełnienia wykroczenia nie sposób o tym wykroczeniu mówić...

    Poważnie. Znaczy jak przejadę na czerwonym świetle, ale akurat widziało
    to tylko 5 osób, ale żadnen z nich nie był policjantem to wykroczenia
    nie popełniam? A może jak zajdę cię od tyłu i pierdolnę bejzobolem w
    potylicę, to też nie przestępstwo, bo nikt nie widział?

    > Tak, a to coś trudnego?

    Niby nie, ale nikt się nie zatrzymuje.

    > Nie, po prostu staram się przestrzegać obowiązujące prawo. :-)

    Mam wrażeni, że sobie jaja robisz.

    Shrek.

  • 47. Data: 2012-11-24 16:23:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 24 Nov 2012 15:35:19 +0100, R2r napisał(a):
    > Albo w inny sposób nie stwierdzi, że dokonałeś tego czynu. Tak to
    > właśnie wygląda.

    Jestes prawnikiem czy policjantem ?
    Zabojstwo mialo miejsce. Ja to wiem, ty to wiesz, moze jacys moi wspolnicy
    wiedza, ale nie mowia.

    I nie wazne ze organy nic o tym nie wiedza, ani ze mnie nie mozna nic
    zarzucic.

    > Ale wskaźnik będący ilorazem przestępstw ujawnionych do ogółu (w tym
    > przypuszczalnie tylko) popełnionych jest w ogóle pozbawiony sensu gdyż
    > jest po prostu niemierzalny.

    Stawiasz fotoradar, po 8h zrobil 1000 zdjec, potem FR zabierasz ... i co -
    mylisz ze przez pozostale 364 dni roku ludzie zwolnili ?
    Owszem, mozna sie spierac ze w nocy tyle samochodow nie jezdzi, ze
    mierzylismy w sobote, w wakacje - ale twierdzic ze tylko 1000 wykraczen
    nastapilo to gruba przesada.

    Mozesz ustawic w trybie pomiaru ruchu, sie dowiesz ze polowa przekracza.
    I nadal bedziesz twierdzil ze gdzie tam, zadnych wykroczen dzis nie bylo,
    bo dzis akurat zadne FR nie pracowaly ?

    J.

  • 48. Data: 2012-11-24 16:59:40
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    > 70-100 krotny. Kalkulator masz popsuty.
    Masz rację! Teraz widzę, że taki wzrost z roku na rok nie chciał mi się
    jakoś "w pale pomieścić" i podświadomie pomyliłem się skromne 10 x
    Jacek

  • 49. Data: 2012-11-24 17:03:55
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2012-11-24 13:26, Marcin Jan pisze:

    > czyli państwu tak naprawdę nie zależy na edukacji kierowców aby jeździli
    > zgodnie z przepisami. Państwo w swoich założeniach budżetowych powinno
    > przewidywać zmniejszenie wpływów z mandatów, bo powinno prowadzić
    > szeroko pojęte programy uświadamiania kierowców oraz powinno poprawiać
    > bezpieczeństwo na drogach. Bo przecież i bardziej jazda zgodna z
    > przepisami i więcej lepszych dróg tym mniej wypadków, mniej zgonów,
    > rannych etc. a więc lepszy bilans dla gospodarki. I takie jest zadanie
    > państwa, jeśli tego nie robi (również w innych dziedzinach) to Państwo
> [...]

    Idąc dalej, jak już w tym wątku ktoś dawał przykład ze "służby zdrowia"
    odnoszę wrażenie, że państwu zależy, żeby jak najwięcej zarobić także na
    chorych, a jak ktoś wymaga kosztownego leczenia to powinien możliwie
    szybko zniknąć z listy beneficjentów ZUS i NFZ - 4 tys. zasiłek
    pogrzebowy i finito, a nie jakieś kosztowne chemioterapie, czy przeszczepy.
    Jacek

  • 50. Data: 2012-11-24 18:22:59
    Od: R2r <b...@a...pl>

    W dniu 2012-11-24 16:23, J.F. pisze:
    > Jestes prawnikiem czy policjantem ?
    Ani, ani... :-)

    > Zabojstwo mialo miejsce.
    Być może. I tylko być może. Jeszcze tego by brakowało, żebyś Ty czy
    ktokolwiek "z ulicy" o tym decydował. ;-)
    Dopóki nie ma stwierdzenia popartego np. opinią patologa, że śmierć
    spowodowana była przez zranienie nożem, nie ma mowy o dalszym
    postępowaniu i próby szukania sprawcy śmierci denata.

    > Ja to wiem,
    Nie wiesz. To tylko Twoje przypuszczenia.

    > ty to wiesz,
    Też nie wiem. Mogę przypuszczać. O tym, czy to było zabójstwo czy nie
    decyduje zupełnie co innego.

    > I nie wazne ze organy nic o tym nie wiedza, ani ze mnie nie mozna nic
    > zarzucic.
    Ale właśnie to jest ważne.

    > Stawiasz fotoradar, po 8h zrobil 1000 zdjec, potem FR zabierasz ... i co -
    > mylisz ze przez pozostale 364 dni roku ludzie zwolnili ?
    Nieistotne. Owszem, za ogólnikowe twierdzenia typu "wszyscy kradną"
    jeszcze chyba nikogo nie skazano, tym niemniej nie masz prawa nikomu
    stawiać zarzutów dopóki nie ma stwierdzenia, że popełniono czyn
    zabroniony. Zauważ, że prawo sankcjonuje niby ten sam czyn ale jednak
    inaczej w zależności od pewnych parametrów czy nawet okoliczności. Aby
    mówić o zaistnieniu wykroczenia musisz podać konkretnie gdzie, kiedy i
    przede wszystkim jakie konkretnie wykroczenie czy też przestępstwo
    popełniono. Kto je popełnił to już kwestia wykrycia sprawcy.

    > Mozesz ustawic w trybie pomiaru ruchu, sie dowiesz ze polowa przekracza.
    > I nadal bedziesz twierdzil ze gdzie tam, zadnych wykroczen dzis nie bylo,
    > bo dzis akurat zadne FR nie pracowaly ?

    Nie mogę stwierdzić, że były. I nikt nie może. Również Ty możesz
    najwyżej przypuszczać, że były. Rozumiesz?

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __