    From: "Scyzoryk" <g...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Skoda Roomster TSI czy lepiej bez-TSI?
    Date: Thu, 11 Nov 2010 11:00:48 +0100

    > Wraz z żoną myślimy o zakupie tego modelu Skody.
    > W salonie przekonują nas do silnika 1.2 TSI. Nie jestem specem od aut.
    > Słyszałem, że turbiny często się psują.
    > Znajomi polecają wersję silnika 1.4 - bez TSI. Podobno jednak ta wersja
    > jest bardziej mułowata od 1.2 TSI.
    > Jaka jest Wasza opinia?
    > Mile widziane komentarze od użytkowników.

    Generalnie kupuj najmocniejszy jaki mieści się w założonym budżecie. Z tych
    dwóch zdecydowanie TSI. Ewentualnie zwykłe 1,6, będzie bardziej elastyczny i
    nie będzie miał "turbo dziury" przy podobnym spalaniu. Mam w pracy Roomcajsa
    TDI 80 KM i zdecydowanie brakuje mu mocy. W miescie jeszcze jedzie ale na
    trasie jest kiepsko.

    Generalnie autko dosyć fajne. Tzn. szału nie ma ale jeździ się się dużo
    fajniej niż Kangoo, Doblo czy Berlingo. Roomster jest zdecydowanie bardziej
    osobowy.

    Fajnie i praktycznie zaprojektowane wnętrze, 3 osobne fotele, dowolnie
    ustawiane z tyłu, spory bagażnik, niska linia tylnych okiem (ważna dla
    dzieciaka w foteliku)

    > Kolejne pytanie dotyczy przeglądów i kosztów części serwisowych.
    > Jak się to kształtuje cenowo? Obecnie posiadamy Fiata Punto2.

    nie będziesz zawiedziony. Skoda i Fiat to chyba najtańsze auta w utrzymaniu
    pod względem kosztów serwisu. Zarówno ASO jak i późniejsych napraw. Roomster
    to Fabia kombi tyle że inaczej zabudowana więc dostępność i wybór części
    jest bardzo duży.

    Pozdr
    Scyzoryk