  • 121. Data: 2016-05-18 22:13:22
    Temat: Re: Składanie komputera od tyłu :-)
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-05-18 o 15:05, Chris pisze:

    > To w takim razie jest to niezgodne z regulaminem gry/producenta/serwisu
    > więc łamiesz prawo kolego ... a za takich cwaniaków co sprzedają
    > sloty/konta już zabrała się policja i pierwsi już zaczynają mieć procesy
    > ... powodzenia dalej paserze :) powiem więcej, ci co nabyli gry w taki
    > sposób też są obecnie wzywani na policję.

    Prawo w tym kraju nie tworzy producent gier ani jego licencje
    czy regulaminy. Ale jak ktoś ma braki w wiedzy to tak jak ty
    potrafi tylko zabłysnąć wyzywaniem oponenta.
    Ja pisałem o sprzedawaniu gry na oryginalnym nośniku a nie jak
    bredzisz slotów czy kont.

    Pozdrawiam

  • 122. Data: 2016-05-19 08:20:21
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2016-05-18 o 22:13, RadoslawF pisze:

    > Prawo w tym kraju nie tworzy producent gier ani jego licencje
    > czy regulaminy. Ale jak ktoś ma braki w wiedzy to tak jak ty
    > potrafi tylko zabłysnąć wyzywaniem oponenta.

    I oczywiście dla ciebie w tym kraju nie obowiązuje prawo autorskie, weź
    już się nie kompromituj człowieku.
    To zobacz ile w tym roku poszło wezwań na policję za odsprzedaż gier.

    > Ja pisałem o sprzedawaniu gry na oryginalnym nośniku a nie jak
    > bredzisz slotów czy kont.

    A jak udaje ci się przenieść licencję na inną osobę?

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 123. Data: 2016-05-19 09:24:09
    Od: kosmos <a...@u...pl>

> [...]

    > potrafi tylko zabłysnąć wyzywaniem oponenta.
    > Ja pisałem o sprzedawaniu gry na oryginalnym nośniku a nie jak

    Obawiam się, że coraz mniej jest gier na PC (z nowych i "głośnych"
    tytułów chyba wcale) , które przy instalacji z nośnika nie wymagają
    dodatkowo wklepania (i przypisania na stałe do jakiegoś konta, np.
    Steam, Uplay, Origin) jednorazowego kodu. I po takim przypisaniu jedyny
    sposób aby ktoś mógł grać w taką grę to zalogować się do takiego konta -
    nowego konta na ten sam klucz nie założysz...
    Teraz kupując grę w sklepie stacjonarnym w pudełku czasami nawet nie
    znajdziesz płyty - tylko kod do aktywacji na Steam, który umożliwia
    pobranie a potem granie. A żeby aktywować grę na Steam musisz się
    świadomie zrzec "praw własności".
    Co za tym idzie, handel używanymi grami na PC mocno się skurczył i
    ciągle się kurczy.
    Na szczęście na PC coraz łatwiej o różnego rodzaju promocje, zarówno na
    wersje pudełkowe jak i cyfrowe - organizują je różni sprzedawcy (zarówno
    z Polski jak i z zagranicy), i naprawdę fajne gry można kupić za
    rozsądne pieniądze (choć zazwyczaj trzeba odczekać jakiś czas po
    premierze). Niestety, z konsolami jest pod tym względem dużo gorzej,
    większość promocji cyfrowych jest organizowana bezpośrednio przez Sony,
    Microsoft albo Nintendo co mocno ogranicza ich atrakcyjność i częstotliwość.

  • 124. Data: 2016-05-19 10:15:23
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2016-05-19 o 09:24, kosmos pisze:
> [...]
    > większość promocji cyfrowych jest organizowana bezpośrednio przez Sony,
    > Microsoft albo Nintendo co mocno ogranicza ich atrakcyjność i

    Masz rację co do cyfrowych na szczęście wersje BOX można legalnie
    sprzedawać czy się wymieniać z kimś innym. I tu na szczęście rynek
    decyduje o cenie a nie producent czy wydawca i np. takiego battelfronta
    można kupić nie za 150 zł w promocji cyfrowej tylko za 80 zł na
    fizycznym nośniku a jak się znudzi po jakimś czasie to znowu sprzedać.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 125. Data: 2016-05-19 11:02:07
    Od: z <...@...pl>

> [...]

    > sposób aby ktoś mógł grać w taką grę to zalogować się do takiego konta -
    > nowego konta na ten sam klucz nie założysz...

    Tak się zastanawiam czy dałoby się do każdej gry tworzyć nowe konto na
    stimie i sprzedawać razem z kontem. Oprócz upierdliwości przy
    używaniu/graniu są jakieś inne problemy przy takim "postępowaniu"? :-)

  • 126. Data: 2016-05-19 11:16:10
    Od: kosmos <a...@u...pl>

    W dniu 2016-05-19 o 11:02, z pisze:

    > Tak się zastanawiam czy dałoby się do każdej gry tworzyć nowe konto na
    > stimie i sprzedawać razem z kontem. Oprócz upierdliwości przy
    > używaniu/graniu są jakieś inne problemy przy takim "postępowaniu"? :-)

    Jak najbardziej da się tak zrobić i niektórzy tak robią. Tyle, że jest
    to - jak sam zauważyłeś - upierdliwe, a poza tym niezgodne z regulaminem
    Steam i temu podobnych. Co nie oznacza, że z automatu jest niezgodne z
    prawem - ja pewności w tym zakresie nie mam.
    Ostatnio dowiedziałem się, że jest jeszcze "lepszy" patent - sprzedawca
    wystawia na aukcji dostęp do danego konta Steam (a na nim jedna lub
    kilka gier), ale nie daje kupującemu wyłączności. Czyli może taki dostęp
    dać nawet kilkudziesięciu osobom naraz. Ponieważ naraz zalogowana może
    być tylko jedna osoba, oczywiście rodzi to problem dla nabywców - po
    pierwsze szanse na grę multiplayer są prawie żadne, ale i ściągnięcie
    gry (do gry off-line) może być problematyczne. Nie mówiąc o tym, że - w
    teorii - takie współużytkowane konto może być permanentnie zablokowane
    przez Steam, i wtedy nikt już sobie na nim nie pogra ani nic nie
    ściągnie. Ale ponieważ cena takiego dostępu jest niska, to ludzie płacą
    i korzystają (lub próbują korzystać)...

  • 127. Data: 2016-05-19 11:22:48
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2016-05-19 o 11:16, kosmos pisze:

> [...]
    > Steam i temu podobnych. Co nie oznacza, że z automatu jest niezgodne z
    > prawem - ja pewności w tym zakresie nie mam.

    Nie tylko Steam

    Osoba która nielegalnie zamieszcza oferty na portalu aukcyjnym kupuje
    grę na nowo założone konto PSN i wystawia egzemplarze w swojej kolekcji
    gier widniejącej dla wszystkich użytkowników serwisu zaznaczając, że są
    to tytuły na sprzedaż. W opisie aukcji wpisuje informację, że jest to
    wersja cyfrowa, bądź tylko PSS, co dla wtajemniczonych oznacza jasność,
    że nie jest to wersja pudełkowa i fizyczny nośnik, tylko dane by
    "sklonować" grę.

    Regulamin usługi PSN zabrania udostępniania danych konta innym osobom.
    Aktywacja na dwóch systemach jest legalna, ale tylko przez jednego
    użytkownika. Konta nie wolno udostępniać nawet członkom najbliższej rodziny.

> [...]
    > przez Steam, i wtedy nikt już sobie na nim nie pogra ani nic nie
    > ściągnie. Ale ponieważ cena takiego dostępu jest niska, to ludzie płacą

    I właśnie jakiś miesiąc temu poszły wezwania z policji do tych co kupili
    takie gry, ciekawe jak się sprawa zakończy bo kupujący jest traktowany
    jak paser i też może być uznany za winnego.

    Policja działa jednak dalej. Niedawno jeden z czytelników serwisu
    bezprawnik.pl otrzymał wezwanie na policję w związku z kupnem na Allegro
    konta Steam z grą. Osobę tę wezwano w charakterze świadka, a cała sprawa
    dotyczy pewnego allegrowego sprzedawcy, na którym ciąży zarzut
    naruszenia prawa autorskich.

    Sprawa ma podobno ogólnopolski charakter i przesłuchiwanych jest spore
    grono osób kupujących takie konta. Jeśli więc braliście udział w tego
    typu transakcji i otrzymacie wezwanie na policję, to już chyba wiecie o
    co chodzi.

    Nasza policja jest jednak przekonana, że doszło tu do naruszenia prawa i
    jestem bardzo ciekaw, jak ostatecznie zakończy się ta sprawa. Jeśli jej
    finał sprowadzi się do skazania owego handlarza, to może być to bardzo
    duży cios w proceder handlu kontami Steama.

    Więcej pod linkiem.

    http://www.gamezilla.pl/newsy/2016/17/kupiliscie-na-
    allegro-konto-z-gra-na-steam-lub-psn-nie-zdziwcie-si
    e-jak-otrzymacie-wezwanie-na-policje

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 128. Data: 2016-05-19 15:04:27
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "Chris" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Sprawa ma podobno ogólnopolski charakter i przesłuchiwanych jest spore

    "Podobno" - dziwne, że tego typu akcja nie jest nagłaśniana...
    BTW: czy to jest prowadzone z urzędu czy z powództwa cywilnego?

    --
    marfi

  • 129. Data: 2016-05-19 15:55:02
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2016-05-19 o 15:04, marfi pisze:
    > Użytkownik "Chris" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

    > "Podobno" - dziwne, że tego typu akcja nie jest nagłaśniana...
    > BTW: czy to jest prowadzone z urzędu czy z powództwa cywilnego?

    A cholera go wie, możliwe że któryś dystrybutor/producent założył
    sprawę. Z ciekawości zastanawiam się jak to się skończy i czy ruszy się
    wreszcie coś z tym pseudo handlarzami co to sprzedają dostępy do konta
    po 1zł .. tak z ciekawości zobaczyłem to tysiące ludzi to kupuje, widać
    interes się opłaca.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 130. Data: 2016-05-19 18:14:43
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    owe/karty-graficzne-12/,,,,,,,p,0,,8143O662060/1/#pr
    oduct_list

    > Poszedłem tą drogą.
    > Kto zechce poświecić swój czas to tu jest link do koszyka. Może coś
    > podpowiecie.
    > https://www.morele.net/inventory/info/qFjoO/

    No i udało się. Komputer złożony.
    Dziękuję za podpowiedź z morele.net.