  • 11. Data: 2019-05-04 17:16:04
    Temat: Re: Skąd skrzynia biegów "wie", że auto jedzie z góry/pod górę?
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 04-05-2019 o 11:33, cef pisze:

    > Akurat oprogramowanie do obsługi tych zjazdów działa
    > dość umownie. Ja miałem wrażenie, że w górach za bardzo
    > pozwala mi się rozpędzać na zjeździe

    Asystent zjazdu działa Ci podczas normalnej jazdy?
    Zawsze mi się wydawało, że to funkcja działajaca tylko podczas zjazdu ze
    stromego zniesienia, na niskim biegu i po ręcznym włączeniu......

  • 12. Data: 2019-05-04 18:21:09
    Od: p...@g...com

    --Tylko wiesz - widze np ze swiatlo sie zmienilo na czewone, noga z gazu
    ... ale chcialbym jeszcze dojechac te 500m rozpedem

    W DSG możesz włączyć wolny bieg i wtedy się dotoczy minus że na zjazdach będzie się
    rozpędzać ale wtedy włączaj tempomat :-)

  • 13. Data: 2019-05-04 18:30:25
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.05.2019 o 18:21, p...@g...com pisze:
    > --Tylko wiesz - widze np ze swiatlo sie zmienilo na czewone, noga z gazu
    > ... ale chcialbym jeszcze dojechac te 500m rozpedem
    >
    > W DSG możesz włączyć wolny bieg i wtedy się dotoczy

    W klasycznej automatycznej też - jak nie operujesz specjalnie gazem to
    załącza się lockup i jedzie na sztywno.

    > minus że na zjazdach będzie się rozpędzać ale wtedy włączaj tempomat :-)

    W sumie dobre pytanie jak hamuje tempomat. Muszę sprawdzić.

    Shrek

  • 14. Data: 2019-05-04 18:37:14
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-05-04 o 17:16, Cavallino pisze:

    > Asystent zjazdu działa Ci podczas normalnej jazdy?
    > Zawsze mi się wydawało, że to funkcja działajaca tylko podczas zjazdu ze
    > stromego zniesienia, na niskim biegu i po ręcznym włączeniu......

    Nie uruchamiam żadnych asystentów.
    Jadę normalnie i przy zjazdach w górach samochód
    rozpędza mi się nadmiernie na zjazdach -
    normalnie wbiłbym nizszy bieg i hamował silnikiem
    a przy DSG musiałem mocno operować hamulcem.

  • 15. Data: 2019-05-04 19:23:21
    Od: p...@g...com

    Sprawdź czy nie masz włączonego wolnego biegu. Zasprzeglona DSG nie powinna zbytnio
    się rozpędzać.

  • 16. Data: 2019-05-04 22:58:28
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-05-04 o 19:23, p...@g...com pisze:
    > Sprawdź czy nie masz włączonego wolnego biegu. Zasprzeglona DSG nie powinna zbytnio
    się rozpędzać.

    Co to znaczy mieć włączony wolny bieg i jak to sprawdzić?
    Jadę na normalnym drajwie (żaden sport tryb czy inne selekcyjne wybieranie)
    Po prostu jak na moje poczucie bezpiecznej prędkości zjazdu, to DSG
    pozwalała się zbyt mocno rozpędzać i musiałem cały czas dohamowywać
    co mi się nie podobało i tyle.

  • 17. Data: 2019-05-04 23:03:47
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-05-04 o 18:30, Shrek pisze:

    > W sumie dobre pytanie jak hamuje tempomat. Muszę sprawdzić.

    Sprawdziłem to u siebie wiele razy. Na innym podjeździe jest odcinkowy
    pomiar i zawsze korzystam z tempomatu by nie kontrolować nieustannie
    prędkości. Włączam go w trybie prędkości minimalnej i noga z gazu.
    Zarówno z góry jak i pod górę trzyma wtedy ustawioną minimalną prędkość.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 18. Data: 2019-05-04 23:09:33
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-05-03 o 21:32, Tomasz Pyra pisze:

    > Sądzę że kontroler skrzyni wie to stąd, że jeśli hamowanie silnikiem na
    > danym biegu jest nieskuteczne (samochód zwalnia zbyt powoli, lub nadal
    > przyspiesza), to wtedy skrzynia zredukuje bieg.

    Ciekawe jest to, że gdy zjazd się kończy, to bardzo szybko odpuszcza ten
    tryb i skrzynia zaczyna pracować "normalnie". Czyli musi być jeszcze
    jeden element tejże logiki: auto zbyt mocno hamuje.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 19. Data: 2019-05-04 23:40:17
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 04-05-2019 o 18:37, cef pisze:

    > Nie uruchamiam żadnych asystentów.

    A odpowiadałeś o oprogramowaniu do obsługi zjazdów.....
    Skąd pomysł, że skrzynia automatyczna w ogóle bierze zjazdy pod uwagę?

  • 20. Data: 2019-05-04 23:56:44

    Fri, 3 May 2019 21:24:35 +0200, w <qai4hk$255$1@node2.news.atman.pl>, Marek S

> [...]
    > górę - biegi się redukują. Wydaje mi się to do ogarnięcia gdyż muszę
    > mocniej przycisnąć gaz, więc daję jakieś informacje logice auta. No ale

    Nie wiem jak w innych autach, ale Selespeedy Alfy miały czujnik nachylenia auta
    (przynajmniej tak twierdzono gdzieś).