eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySilnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 369

  • 301. Data: 2010-12-16 19:50:59
    Temat: Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    W dniu 09.12.2010 19:34, DoQ pisze:
    > W dniu 2010-12-09 19:25, Kuba (aka cita) pisze:
    >
    >>> Mógłbyś mnie jakoś uświadomić, na czym konkretnie polega ta tajemna
    >>> umiejętność odkopywania się RWD w miejscu gdzie FWD wyjeżdża bez
    >>> zająknięcia?
    >> W tym wątku nie ma sensu w ogole sie wypowiadać, bo on sie niczym nie
    >> rózni od komentarzy na onecie.
    >
    > To mniej wiecej tak wygląda. Co wątek pojawiają się specjaliści od RWD
    > ze swoją straszliwą tajemnicą okiełznania, ale jeszcze żaden nie napisał
    > konkretnie, co zrobić jak utknę jakąś E39 530d z automatem. Mam coś
    > wcisnąć, przekręcić, pomasować hamulec czy co?

    Moze byc na przykladzie Volvo 760 z automatem? ;)
    Na male zakopanie a szczegolnie lod - wlaczasz "D" i puszczasz hamulec.
    Czasami trzeba musnac gaz, ale na tyle, zeby nie stracic przyczepnosci.
    Auto pooooowoli rusza.
    Na duze zakopanie - szkodliwe ponoc dla skrzyni, ale najzwyklejsze
    rozbujanie auta, o tyle latwiejsze, ze szybciej przekladasz biegi niz
    manualem.
    Czy kilkanascie zim bez wypychania auta to dobre rekomendacje? ;)
    Obiektywnie - tam gdzie Volvo wyjezdzalo bez odsniezania Nexia musiala
    byc odkopywana.
    Subiektywnie - mam mocne wrazenie, ze Sharanem nie wjezdzam pod gorki,
    pod ktore Volvo wjezdzalem.

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com


  • 302. Data: 2010-12-17 11:03:47
    Temat: Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
    Od: "Rafał VFR" <r...@t...pl>

    > Bo ten "test" był robiony przez debila ;-), który nie potrafi się posłużyć
    > góglem, żeby doczytać, że "zwykły" Torsen przenosi płynnie moment z jednej
    > strony na drugą w maksymalnym stosunku 3:1 - 1:3 (25%/75% - 75%/25%). A
    > 3*0Nm = 0Nm. Torsen z podniesioną jedną osią działa jak otwarta
    > róznicówka. Takie warunki nie występują na drodze/torze/w przyrodzie
    > nigdy. Na filmie - starczyłoby o ząbek podciągnąć hamulec ręczny (w
    > nowszym zrobiłoby to esp) - koła z trakcją dostałyby... taak, zgadłeś!
    > (nie zgadłeś?) trzykrotność momentu wytworzonego przez hamulec. Po
    > prostu - jakże jaskrawy przykład ignorancji i nieumiejętności używania
    > mózgu) - w konsekwencji nieumiejętność używania pojazdu :)

    Taaak świat składa się różnej maści ludzi. W filmie tym nie w sumie słowa i
    nikt nie wie jakie były intencje jego nakręcenia.
    Czytając to czułem się jakbym siedział na sali rządowej .... smutne to.



    >
    > Mam lepszy filmik: http://www.youtube.com/watch?v=vAHPMUkhj5Q
    > VW nikt nawet nie brał pod uwagę ;)(a ma zapewne napęd jak volvo z
    > filmiku)
    >
    > Szukasz autorytetów? linków? mam za ciebie szukać?
    > http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=68953
    &postdays=0&postorder=asc&start=0
    > Na tymże samym forum kilka moich wcześniejszych wyjaśnień dla innych -
    > czym jest quattro - w czasie, kiedy powstawał wskazany wątek nie chciało
    > mi się już kolejny raz tłumaczyć :P )
    > A później:
    > wiki: syncro
    > wiki: haldex
    > wiki: torsen
    > Jak już poczytasz sobie wikipedię i pomyslisz (tylko odrobinę!),
    > zrozumiesz, że i "syncro" i "haldex" objawaiją swoje działanie dopiero w
    > momencie uślizgu (a bez niego napędzana jest JEDNA oś ;), a układy oparte
    > na Torsenie mają permamentnie napędzane cztery koła - w dodatku z płynnym
    > i proporcjonalnym przenoszeniem większości momentu tam, gdzie trakcja jest
    > lepsza.
    > Jaśniej nie potrafię - bo jaśniej się nie da.
    > --

    Tak u mnie tył działa tylko kiedy wystąpi uślizg przodu.
    Ponieważ miałem odwołać sie do subaru to i sie odwolam. Dokladnie w zeszla
    srode obieralem auto z kocar subaru. Robia tam tylko subaru i od czasu do
    czasu mojego golfa. Ten stan trwa juz nascie lat chyba. Dlaczego - z powodu
    rodzicow ktorzy sie znaja. Pytalem szefa serwisu co powoduje o fakcie ze
    auto jest 4 lub 2 napedowe.
    Dowiedzialem sie, ze stanowi o tym fakt przeniesienia napedu - ktore to w
    golfie jest stale. I tak opisuje to wszystkie storny - oficjalne a nie
    ludzie ktorzy pisza na grupach.
    Naped w golfie jest przenoszony na stale do tylu. Gdzies tam przed tyla osia
    jest wiskoza i to ona sobie zalacza lub nie - robi to bez mojej wiedzy i
    taka jest tego idea. Kobieta ktora mieszka w gorach nie musi wiec nic
    googlowac i na pewno nie jest debilem jak mialem okazje wlasnie sie
    dowiedziec.
    Tarpan Honker rowniez ma taki naped ale Uaz juz nie. W obu tych autach naped
    trafia najpierw do skrzynki rozdzialczej a stamtad dopiero do mostow. Uaz ma
    dzwignie ktora potrafi przednia os rozłączyć tarpan juz nie.
    Takich aut z dolaczanym napedem jest cala masa ale maja wspolna ceche -
    wszystkie okreslane sa mianem 4x4. A to czy jest on permanenty czy tez NIE
    to zupelnie inna historia.
    W duzych autach z rozlaczanyn napedem jest to robione celowo. Majac
    dodatkowo sprzegielka na piastach kol przednich mozna spowodowac ze wal
    podczas jazdy zwyczajnie stoi - obnizazjac zuzycie etc.
    Golf syncro wg producenta powstal dla terenow gorzystych, osniezonych aby
    pomoc w codziennej eksploatacji a nie wyznacznianiu granic pokonywania lukow
    o 2 lub 3 km szybciej . Nie mialo wiec wiekszego znaczenia, ze kola
    potrzebuja milisekundy czy kilku wiecej na załaczenie sie. Wazne bylo, ze
    kiedy w Szklarskiej podjezdzalem pod stroma gore (gdzie byl wyrazny znak ze
    w czasie zimy nie zaleca sie ani wjazdu ani zjazdu) auto po prostu tam
    wjechalo. Nie czulem nic. Oczy otworzyly mi sie dzien pozniej kiedy kolega
    usilowal zrobic to samo sharanem z lancuchami .... Wniosek - auto napedzaly
    4 kola. A to ze sie rozlaczyly na szczycie nie zmienia faktu ze kiedy trzeba
    dzialaja 4. Dlaltego np VW na swojej stronie okresla ten naped wlasnie w
    taki sposob.
    Powtorze sie wiekszosc terenowek jest okreslanych mianem aut
    czteronapedowcyh. Pytam wiec jak to mozliwe skoro na drogach poruszaja sie
    tylko z napedzana osia tylna ?
    Star 266 - normalnie napedzaja kola tylne. Okreslanem jest mianem 6x6 - to
    pomylka ? A nazwa nazwa 266 - tez nie przypadek..
    Pzdr
    Rafal
    Mamy odmienne zdanie i tak juz zostanie.




  • 303. Data: 2010-12-17 15:19:11
    Temat: Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Bo to był tylny napęd :-)


    -----


    | Moze byc na przykladzie Volvo 760 z automatem?
    | Subiektywnie - mam mocne wrazenie, ze Sharanem nie wjezdzam pod gorki, pod ktore
    Volvo wjezdzalem.


  • 304. Data: 2010-12-17 22:27:06
    Temat: Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
    Od: scob <9...@t...pl>

    W dniu 2010-12-17 11:03, Rafa? VFR pisze:
    > Mamy odmienne zdanie i tak juz zostanie.

    Tak już zostanie. Ależ sam to wyżej napisałem: "masz prawo tak uważać".
    Tak samo syncro _pozostanie_ gorsze/bardziej nerwowe na śliskim od
    torsenowych aut. Mówisz że masz subaru - więc wiesz ;) po-ki-ch** ta
    dyskusja więc?
    A w torsenie nie chodzi o kilka km/h na łuku (i tak całe tałatajstwo
    jeździ 25km/h teraz, aż szlag trafia :P) a o to, że ja mogę zaparkować w
    zaspie, a ślubna po powrocie z pracy mi mówi, że nie rozumie, dlaczego
    ludzie pod wiadukt nie mogli podjechać, a w opisie gg ma "quattro time"...
    ;-)

    Robert R. : rozwiniesz tę teorię o sprzęgłach?
    --
    ja się z zasady nie podpisuję


  • 305. Data: 2010-12-18 10:07:39
    Temat: Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 9 Dec 2010 11:52:40 -0000, Jan-xx napisał(a):

    > Jezdze ostatnio mercem W124. Generalnie bardzo podobalo mi sie to auto, ale
    > czar prysnal na sliskiej nawierzchni. I nie chodzi o to, ze jak to RWD,
    > zarzuca dupa w poslizgu, ale o to, ze ten naped nie ma w ogole
    > przyczepnosci. Nie ma zadnych szans wyjechac tam, gdzie wyjezdzam ciezkim
    > Mondeo z przednim napedem. Ba - zablokowac sie mozna nawet na plaskiej
    > ulicy, w malutkim oblodzonym dolku. Mam plyte chodnikowa wozic w bagazniku?
    > Serio pytam. BTW lepsze opony mam w mercu niz w Mondeo.

    Nie, nauczyć się jeździć.

    --
    ___________ (R)
    /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
    ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
    _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
    ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++


  • 306. Data: 2010-12-18 10:08:08
    Temat: Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 9 Dec 2010 12:57:37 +0100, Cavallino napisał(a):

    > Dokladnie tak.
    > Wszyscy który zaprzeczaja, ze to najgorszy rodzaj napedu na zime, po prostu
    > bredza.

    Twoja KIA ma 7 lat gwarancji. A Twój mózg?

    --
    ___________ (R)
    /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
    ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
    _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
    ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++


  • 307. Data: 2010-12-18 10:10:04
    Temat: Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 09 Dec 2010 13:46:17 +0100, Filip KK napisał(a):

    > A co ma bieg do jazdy tylnym napędem? Według mnie nic. Bo z jedynki czy
    > dwójki tak samo można wyjechać. Potrzebny tylko jest dobry moduł sterowania.

    Ano ma - jak kierowca kiepski i nie potrafi dozować gazu i sprzęgła, to
    dwójka obniżając moment na kołach trochę pomoże.

    --
    ___________ (R)
    /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
    ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
    _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
    ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++


  • 308. Data: 2010-12-18 10:11:31
    Temat: Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 10 Dec 2010 12:57:20 +0100, DoQ napisał(a):

    > No tak, machanie saperką to pewnie taki dodatkowy ficzer dla wyznawców RWD.

    Istotnie, już kilka FWD swoją saperką wykopywałem.


    --
    ___________ (R)
    /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
    ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
    _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
    ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++


  • 309. Data: 2010-12-18 10:11:54
    Temat: Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 10 Dec 2010 21:36:39 +0100, Kuba (aka cita) napisał(a):

    > to przyjmij do wiadomosci, ze z dużym prawdopodobieństwem można stwierdzic,
    > ze w tej samej sytuacji z FWD nie musiałbyś machnąć szpadlem ani raz.

    Gdyz byłoby to i tak bezcelowe.

    --
    ___________ (R)
    /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
    ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
    _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
    ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++


  • 310. Data: 2010-12-18 10:14:12
    Temat: Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 9 Dec 2010 13:51:09 +0100, P.B. napisał(a):

    > A nie prościej jeździć autem, które nie jest tak szalenie wymagające dla
    > kierowcy?

    Tak! Zdecydowanie! DO AUTOBUSÓW, ŁAJZY!!!!


    --
    ___________ (R)
    /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
    ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
    _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
    ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

strony : 1 ... 10 ... 20 ... 30 . [ 31 ] . 32 ... 37


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: