-
301. Data: 2010-12-16 19:50:59
Temat: Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
Od: RadekNet <r...@r...com>
W dniu 09.12.2010 19:34, DoQ pisze:
> W dniu 2010-12-09 19:25, Kuba (aka cita) pisze:
>
>>> Mógłbyś mnie jakoś uświadomić, na czym konkretnie polega ta tajemna
>>> umiejętność odkopywania się RWD w miejscu gdzie FWD wyjeżdża bez
>>> zająknięcia?
>> W tym wątku nie ma sensu w ogole sie wypowiadać, bo on sie niczym nie
>> rózni od komentarzy na onecie.
>
> To mniej wiecej tak wygląda. Co wątek pojawiają się specjaliści od RWD
> ze swoją straszliwą tajemnicą okiełznania, ale jeszcze żaden nie napisał
> konkretnie, co zrobić jak utknę jakąś E39 530d z automatem. Mam coś
> wcisnąć, przekręcić, pomasować hamulec czy co?
Moze byc na przykladzie Volvo 760 z automatem? ;)
Na male zakopanie a szczegolnie lod - wlaczasz "D" i puszczasz hamulec.
Czasami trzeba musnac gaz, ale na tyle, zeby nie stracic przyczepnosci.
Auto pooooowoli rusza.
Na duze zakopanie - szkodliwe ponoc dla skrzyni, ale najzwyklejsze
rozbujanie auta, o tyle latwiejsze, ze szybciej przekladasz biegi niz
manualem.
Czy kilkanascie zim bez wypychania auta to dobre rekomendacje? ;)
Obiektywnie - tam gdzie Volvo wyjezdzalo bez odsniezania Nexia musiala
byc odkopywana.
Subiektywnie - mam mocne wrazenie, ze Sharanem nie wjezdzam pod gorki,
pod ktore Volvo wjezdzalem.
Pozdr.
--
Radek Wrodarczyk
www.rejsy-czartery.com
-
302. Data: 2010-12-17 11:03:47
Temat: Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
Od: "Rafał VFR" <r...@t...pl>
> Bo ten "test" był robiony przez debila ;-), który nie potrafi się posłużyć
> góglem, żeby doczytać, że "zwykły" Torsen przenosi płynnie moment z jednej
> strony na drugą w maksymalnym stosunku 3:1 - 1:3 (25%/75% - 75%/25%). A
> 3*0Nm = 0Nm. Torsen z podniesioną jedną osią działa jak otwarta
> róznicówka. Takie warunki nie występują na drodze/torze/w przyrodzie
> nigdy. Na filmie - starczyłoby o ząbek podciągnąć hamulec ręczny (w
> nowszym zrobiłoby to esp) - koła z trakcją dostałyby... taak, zgadłeś!
> (nie zgadłeś?) trzykrotność momentu wytworzonego przez hamulec. Po
> prostu - jakże jaskrawy przykład ignorancji i nieumiejętności używania
> mózgu) - w konsekwencji nieumiejętność używania pojazdu :)
Taaak świat składa się różnej maści ludzi. W filmie tym nie w sumie słowa i
nikt nie wie jakie były intencje jego nakręcenia.
Czytając to czułem się jakbym siedział na sali rządowej .... smutne to.
>
> Mam lepszy filmik: http://www.youtube.com/watch?v=vAHPMUkhj5Q
> VW nikt nawet nie brał pod uwagę ;)(a ma zapewne napęd jak volvo z
> filmiku)
>
> Szukasz autorytetów? linków? mam za ciebie szukać?
> http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=68953
&postdays=0&postorder=asc&start=0
> Na tymże samym forum kilka moich wcześniejszych wyjaśnień dla innych -
> czym jest quattro - w czasie, kiedy powstawał wskazany wątek nie chciało
> mi się już kolejny raz tłumaczyć :P )
> A później:
> wiki: syncro
> wiki: haldex
> wiki: torsen
> Jak już poczytasz sobie wikipedię i pomyslisz (tylko odrobinę!),
> zrozumiesz, że i "syncro" i "haldex" objawaiją swoje działanie dopiero w
> momencie uślizgu (a bez niego napędzana jest JEDNA oś ;), a układy oparte
> na Torsenie mają permamentnie napędzane cztery koła - w dodatku z płynnym
> i proporcjonalnym przenoszeniem większości momentu tam, gdzie trakcja jest
> lepsza.
> Jaśniej nie potrafię - bo jaśniej się nie da.
> --
Tak u mnie tył działa tylko kiedy wystąpi uślizg przodu.
Ponieważ miałem odwołać sie do subaru to i sie odwolam. Dokladnie w zeszla
srode obieralem auto z kocar subaru. Robia tam tylko subaru i od czasu do
czasu mojego golfa. Ten stan trwa juz nascie lat chyba. Dlaczego - z powodu
rodzicow ktorzy sie znaja. Pytalem szefa serwisu co powoduje o fakcie ze
auto jest 4 lub 2 napedowe.
Dowiedzialem sie, ze stanowi o tym fakt przeniesienia napedu - ktore to w
golfie jest stale. I tak opisuje to wszystkie storny - oficjalne a nie
ludzie ktorzy pisza na grupach.
Naped w golfie jest przenoszony na stale do tylu. Gdzies tam przed tyla osia
jest wiskoza i to ona sobie zalacza lub nie - robi to bez mojej wiedzy i
taka jest tego idea. Kobieta ktora mieszka w gorach nie musi wiec nic
googlowac i na pewno nie jest debilem jak mialem okazje wlasnie sie
dowiedziec.
Tarpan Honker rowniez ma taki naped ale Uaz juz nie. W obu tych autach naped
trafia najpierw do skrzynki rozdzialczej a stamtad dopiero do mostow. Uaz ma
dzwignie ktora potrafi przednia os rozłączyć tarpan juz nie.
Takich aut z dolaczanym napedem jest cala masa ale maja wspolna ceche -
wszystkie okreslane sa mianem 4x4. A to czy jest on permanenty czy tez NIE
to zupelnie inna historia.
W duzych autach z rozlaczanyn napedem jest to robione celowo. Majac
dodatkowo sprzegielka na piastach kol przednich mozna spowodowac ze wal
podczas jazdy zwyczajnie stoi - obnizazjac zuzycie etc.
Golf syncro wg producenta powstal dla terenow gorzystych, osniezonych aby
pomoc w codziennej eksploatacji a nie wyznacznianiu granic pokonywania lukow
o 2 lub 3 km szybciej . Nie mialo wiec wiekszego znaczenia, ze kola
potrzebuja milisekundy czy kilku wiecej na załaczenie sie. Wazne bylo, ze
kiedy w Szklarskiej podjezdzalem pod stroma gore (gdzie byl wyrazny znak ze
w czasie zimy nie zaleca sie ani wjazdu ani zjazdu) auto po prostu tam
wjechalo. Nie czulem nic. Oczy otworzyly mi sie dzien pozniej kiedy kolega
usilowal zrobic to samo sharanem z lancuchami .... Wniosek - auto napedzaly
4 kola. A to ze sie rozlaczyly na szczycie nie zmienia faktu ze kiedy trzeba
dzialaja 4. Dlaltego np VW na swojej stronie okresla ten naped wlasnie w
taki sposob.
Powtorze sie wiekszosc terenowek jest okreslanych mianem aut
czteronapedowcyh. Pytam wiec jak to mozliwe skoro na drogach poruszaja sie
tylko z napedzana osia tylna ?
Star 266 - normalnie napedzaja kola tylne. Okreslanem jest mianem 6x6 - to
pomylka ? A nazwa nazwa 266 - tez nie przypadek..
Pzdr
Rafal
Mamy odmienne zdanie i tak juz zostanie.
-
303. Data: 2010-12-17 15:19:11
Temat: Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>
Bo to był tylny napęd :-)
-----
| Moze byc na przykladzie Volvo 760 z automatem?
| Subiektywnie - mam mocne wrazenie, ze Sharanem nie wjezdzam pod gorki, pod ktore
Volvo wjezdzalem.
-
304. Data: 2010-12-17 22:27:06
Temat: Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
Od: scob <9...@t...pl>
W dniu 2010-12-17 11:03, Rafa? VFR pisze:
> Mamy odmienne zdanie i tak juz zostanie.
Tak już zostanie. Ależ sam to wyżej napisałem: "masz prawo tak uważać".
Tak samo syncro _pozostanie_ gorsze/bardziej nerwowe na śliskim od
torsenowych aut. Mówisz że masz subaru - więc wiesz ;) po-ki-ch** ta
dyskusja więc?
A w torsenie nie chodzi o kilka km/h na łuku (i tak całe tałatajstwo
jeździ 25km/h teraz, aż szlag trafia :P) a o to, że ja mogę zaparkować w
zaspie, a ślubna po powrocie z pracy mi mówi, że nie rozumie, dlaczego
ludzie pod wiadukt nie mogli podjechać, a w opisie gg ma "quattro time"...
;-)
Robert R. : rozwiniesz tę teorię o sprzęgłach?
--
ja się z zasady nie podpisuję
-
305. Data: 2010-12-18 10:07:39
Temat: Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Thu, 9 Dec 2010 11:52:40 -0000, Jan-xx napisał(a):
> Jezdze ostatnio mercem W124. Generalnie bardzo podobalo mi sie to auto, ale
> czar prysnal na sliskiej nawierzchni. I nie chodzi o to, ze jak to RWD,
> zarzuca dupa w poslizgu, ale o to, ze ten naped nie ma w ogole
> przyczepnosci. Nie ma zadnych szans wyjechac tam, gdzie wyjezdzam ciezkim
> Mondeo z przednim napedem. Ba - zablokowac sie mozna nawet na plaskiej
> ulicy, w malutkim oblodzonym dolku. Mam plyte chodnikowa wozic w bagazniku?
> Serio pytam. BTW lepsze opony mam w mercu niz w Mondeo.
Nie, nauczyć się jeździć.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
306. Data: 2010-12-18 10:08:08
Temat: Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Thu, 9 Dec 2010 12:57:37 +0100, Cavallino napisał(a):
> Dokladnie tak.
> Wszyscy który zaprzeczaja, ze to najgorszy rodzaj napedu na zime, po prostu
> bredza.
Twoja KIA ma 7 lat gwarancji. A Twój mózg?
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
307. Data: 2010-12-18 10:10:04
Temat: Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Thu, 09 Dec 2010 13:46:17 +0100, Filip KK napisał(a):
> A co ma bieg do jazdy tylnym napędem? Według mnie nic. Bo z jedynki czy
> dwójki tak samo można wyjechać. Potrzebny tylko jest dobry moduł sterowania.
Ano ma - jak kierowca kiepski i nie potrafi dozować gazu i sprzęgła, to
dwójka obniżając moment na kołach trochę pomoże.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
308. Data: 2010-12-18 10:11:31
Temat: Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Fri, 10 Dec 2010 12:57:20 +0100, DoQ napisał(a):
> No tak, machanie saperką to pewnie taki dodatkowy ficzer dla wyznawców RWD.
Istotnie, już kilka FWD swoją saperką wykopywałem.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
309. Data: 2010-12-18 10:11:54
Temat: Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Fri, 10 Dec 2010 21:36:39 +0100, Kuba (aka cita) napisał(a):
> to przyjmij do wiadomosci, ze z dużym prawdopodobieństwem można stwierdzic,
> ze w tej samej sytuacji z FWD nie musiałbyś machnąć szpadlem ani raz.
Gdyz byłoby to i tak bezcelowe.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
310. Data: 2010-12-18 10:14:12
Temat: Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Thu, 9 Dec 2010 13:51:09 +0100, P.B. napisał(a):
> A nie prościej jeździć autem, które nie jest tak szalenie wymagające dla
> kierowcy?
Tak! Zdecydowanie! DO AUTOBUSÓW, ŁAJZY!!!!
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++