-
291. Data: 2010-12-14 17:40:56
Temat: Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Yans van Horn" <y...@n...spam> napisał w wiadomości news:
> Cień prawdopodobieństwa, że RWD będzie Ci się jechać gorzej ?
Nie, że będzie się mniej ślizgał niż FWD.
> Teraz myślę, że sytuacja wygląda jednak inaczej. Jakie RWD z ostatnich
> powiedzmy 5-lat testowałeś ?
Jestem wyleczony z RWD na dobre i nie zamierzam tego zmieniać.
Coś co na prostej drodze chce samo skręcać jest nie dla mnie.
>> Czyli zgadzasz się, że test jest zbędny? ;-)
>
> Jeśli chcesz pozostać przy poglądach z 197X-198X :-)
Od tego czasu fizyka się zmieniła?
Nad RWD się zastanowię gdy będę potrzebował tak mocne auto, że FWD nie
będzie w stanie przenieść tego na drogę.
Czyli pewnie nigdy.
>>> miał LSD?),
>>
>> Nie, wtedy o prochy było ciężko. ;-)
>
> W 197X ? Chyba łatwiej - choć to zależnie od regionu :-)
W Polsce się to działo.
> Nie napisałem, że nie użyczę, lecz to że nie znam Twoich umiejętności -
> zatem nie mogę mieć do Ciebie zaufania :-)
No to załóż że są zerowe przy wychodzeniu z poślizgu nadsterownym autem.
>
>> A już pisałem, że czyjeś wrażenia i odczucia na mnie wrażenia nie robią
>> zbyt dużego.
>
> Może ten test? :-)
Nie, bo nie ja kierowałem.
> - "FWD is easier to control for average driver
I wszystko na temat.
O niczym innym nie pisałem i nic innego mnie nie interesuje.
Nie lubię zaskoków i już.
A samochód nie jest do zabawy.
>- opanowanie poślizgu podsterownego jest nieco bardziej naturalne dla
>przeciętnego kierowcy niż opanowanie nadsterownego.
Zupełnie nie o to chodzi.
Mnie chodzi o to, żeby samochód w ogóle w poślizg nie wpadał, gdy driver nie
ma takiego zamiaru.
Przed zakrętem można zwolnić zimą, więc tego nie dotyczy.
>> Nikt normalny nie będzie szalał zimą w żadnym aucie.
>
> Nie chodzi o "szalenie". W mocniejszym FWD przyciśniesz/odpuścisz na
> ślieskiej nawierzchni i lecisz podsterem w krajobraz.
Nie - jedziesz nadal prosto, nic się nie obraca, tył nie wyprzedza przodu
itd.
Mowa cały czas o normalnej jeździe, a nie zabawach dla smarkaczy.
> Gdzieś pisałem, że mam wysokie umiejętności ? :-) Nie przypominam sobie...
> Jeśli cokolwiek pisałem, to jedynie to, że chętnie porównam :-)
Ale mnie żadne porównywanie umiejętności nie interesuje.
Gdyby tak było, to bym się bawił w sport samochodowy.
>
>> Mogę wsadzić swojego syna za kółko, jeśli boisz się przyzwyczajeń - on
>> ma tylko przyzwyczajenia ze skuterka. ;-)
>
> To w takim razie pewnie nie ma prawa jazdy ;-)
Oczywiście że nie ma.
>>> Popatrz: Większośc samochodów popularnych to FWD w związku z czym
>>> większość samochodów posiadających homologację rajdową to FWD.
>>
>> Większość czy wszystkie?
>
> Większość.
Przykład bywający na poważnych rajdach (czyli nie dla amatorów)?
>
>>> To teraz zobacz ile startuje samochodów RWD w touring car, rally cross.
>>
>> Po śniegu?
> > Bo chyba zapomniałeś że mówimy o śliskim.
>
> Oczywiście. Rallycross jest na szutrze i na śniegu/lodzie.
To zimą się to też odbywa?
Patrz, a ja myślałem że tylko żużel na kolcach.
>> Ja już taki test zaliczam od lat 20, więc więcej nie muszę.
>
> Nie zrozumiałeś. Nie chodzi o typowe zimowe turlanie się - czyli jazdę po
> drogach publicznych.
Nie zrozumiałeś.
Właśnie o nie mi chodzi.
Całą resztę mam w głębokim poważaniu.
-
292. Data: 2010-12-14 19:14:49
Temat: Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
Od: scob <9...@t...pl>
W dniu 2010-12-14 08:26, Rafa? VFR pisze:
> http://www.vwuzytkowe.pl/dla_milosnikow/4motion/20_l
at_napedu_na_4_kola/
> Rafal
http://www.autofun.pl/roznosci/naped-quattro-ma-30-l
at-ja-mam-fajne-fotki-z-tej-okazji/news
--
też Rafał
-
293. Data: 2010-12-14 20:08:23
Temat: Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
Od: Yans van Horn <y...@n...spam>
On 2010-12-14 17:40, Cavallino wrote:
> Użytkownik "Yans van Horn" <y...@n...spam> napisał w wiadomości news:
>
>> Cień prawdopodobieństwa, że RWD będzie Ci się jechać gorzej ?
>
> Nie, że będzie się mniej ślizgał niż FWD.
Wezmę zatem numer 2 - o dziwo możesz być zaskoczony. Ślizgać się nie będzie.
>>> Czyli zgadzasz się, że test jest zbędny? ;-)
>>
>> Jeśli chcesz pozostać przy poglądach z 197X-198X :-)
>
> Od tego czasu fizyka się zmieniła?
Nie musiała :-) Tak, jest to możliwe...
> Nad RWD się zastanowię gdy będę potrzebował tak mocne auto, że FWD nie
> będzie w stanie przenieść tego na drogę.
> Czyli pewnie nigdy.
Twój wybór.
>> Nie napisałem, że nie użyczę, lecz to że nie znam Twoich umiejętności
>> - zatem nie mogę mieć do Ciebie zaufania :-)
>
> No to załóż że są zerowe przy wychodzeniu z poślizgu nadsterownym autem.
To numer 1 odpada.
PS: A umiejętność tą warto posiadać... może się przydać na zwykłej
publicznej drodze.
>> - "FWD is easier to control for average driver
>
> I wszystko na temat.
> O niczym innym nie pisałem i nic innego mnie nie interesuje.
> Nie lubię zaskoków i już.
> A samochód nie jest do zabawy.
Ok, teraz wiem czego szukasz.
>> - opanowanie poślizgu podsterownego jest nieco bardziej naturalne dla
>> przeciętnego kierowcy niż opanowanie nadsterownego.
>
> Zupełnie nie o to chodzi.
> Mnie chodzi o to, żeby samochód w ogóle w poślizg nie wpadał, gdy driver
> nie ma takiego zamiaru.
Ale tego nie da Ci ani RWD ani FWD. To wszystko, to dobranie prędkości
do możliwości samochodu w danych warunkach. Małe znaczenie - FWD, RWD.
Jeden samochód pokona dany zakręt (nie wpadając w poślizg) szybciej,
drugi wolniej.
Tak naprawdę, to potrzebujesz samochodu z kontrolą trakcji.
> Przed zakrętem można zwolnić zimą, więc tego nie dotyczy.
>
>>> Nikt normalny nie będzie szalał zimą w żadnym aucie.
>>
>> Nie chodzi o "szalenie". W mocniejszym FWD przyciśniesz/odpuścisz na
>> ślieskiej nawierzchni i lecisz podsterem w krajobraz.
>
> Nie - jedziesz nadal prosto, nic się nie obraca, tył nie wyprzedza
> przodu itd.
Miałem na myśli zakręt. Jechanie prosto nie jest wskazane.
>> Gdzieś pisałem, że mam wysokie umiejętności ? :-) Nie przypominam
>> sobie... Jeśli cokolwiek pisałem, to jedynie to, że chętnie porównam :-)
>
> Ale mnie żadne porównywanie umiejętności nie interesuje.
> Gdyby tak było, to bym się bawił w sport samochodowy.
Nikt Cię nie zmusza.
>>>> Popatrz: Większośc samochodów popularnych to FWD w związku z czym
>>>> większość samochodów posiadających homologację rajdową to FWD.
>>>
>>> Większość czy wszystkie?
>>
>> Większość.
>
> Przykład bywający na poważnych rajdach (czyli nie dla amatorów)?
Np. Klementowicz w BMW 318is pierwszy w klasyfikacji generalnej w 24
Rajdzie Karkonoskim
http://www.youtube.com/watch?v=xUG1s2jovGw
A tu masz homologacje:
http://argent.fia.com/web/fia-public.nsf/27268CE0441
B8153C12576BA003366D5/$FILE/VoituresPays_2010.pdf
>>>> To teraz zobacz ile startuje samochodów RWD w touring car, rally
cross.
>>>
>>> Po śniegu?
>> > Bo chyba zapomniałeś że mówimy o śliskim.
>>
>> Oczywiście. Rallycross jest na szutrze i na śniegu/lodzie.
>
> To zimą się to też odbywa?
Oczywiście.
> Patrz, a ja myślałem że tylko żużel na kolcach.
A zimowe WRC ?
>>> Ja już taki test zaliczam od lat 20, więc więcej nie muszę.
>>
>> Nie zrozumiałeś. Nie chodzi o typowe zimowe turlanie się - czyli jazdę
>> po drogach publicznych.
>
> Nie zrozumiałeś.
> Właśnie o nie mi chodzi.
> Całą resztę mam w głębokim poważaniu.
To kryterium spełni prawie każdy samochód z ostatniej dekady. Im słabszy
tym lepiej. I słabszy nie oznacza wcale, że musi jechać powoli.
Dla mnie EOT.
--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik
-
294. Data: 2010-12-14 20:46:18
Temat: Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Yans van Horn" <y...@n...spam> napisał w wiadomości news:
> >> Nie napisałem, że nie użyczę, lecz to że nie znam Twoich umiejętności
> >> - zatem nie mogę mieć do Ciebie zaufania :-)
> >
> > No to załóż że są zerowe przy wychodzeniu z poślizgu nadsterownym autem.
>
> To numer 1 odpada.
>
> PS: A umiejętność tą warto posiadać... może się przydać na zwykłej
> publicznej drodze.
Nie, jeśli pojedziesz podsterownym. ;-)
> > Mnie chodzi o to, żeby samochód w ogóle w poślizg nie wpadał, gdy driver
> > nie ma takiego zamiaru.
>
> Ale tego nie da Ci ani RWD ani FWD.
Oczywiście że da, w FWD o ile nie przegniesz we wchodzeniu w zakręt z
prędkością, nic się nie dzieje.
>To wszystko, to dobranie prędkości do możliwości samochodu w danych
>warunkach. Małe znaczenie - FWD, RWD. Jeden samochód pokona dany zakręt
Daj sobie siana z tymi zakrętami, ja mówię że ten tylnonapędowy badziew
nawet do zakrętu nie dojeżdża.
> Tak naprawdę, to potrzebujesz samochodu z kontrolą trakcji.
Nie potrzebuję samochodu, mam dwa i wystarczy.
> > Nie - jedziesz nadal prosto, nic się nie obraca, tył nie wyprzedza
> > przodu itd.
>
> Miałem na myśli zakręt.
A ja prostą.
Skoro auto na prostej zachowuje się źle, to po co nawijka o zakrętach?
> > Przykład bywający na poważnych rajdach (czyli nie dla amatorów)?
>
> Np. Klementowicz w BMW 318is pierwszy w klasyfikacji generalnej w 24
> Rajdzie Karkonoskim
Teraz jakoś?
(Youtube sobie odpuść, nie mam czasu na takie zabawy w ściągnie niewiadomo
czego).
> > Patrz, a ja myślałem że tylko żużel na kolcach.
>
> A zimowe WRC ?
Co z nim?
> To kryterium spełni prawie każdy samochód z ostatniej dekady.
Jasne, bo dekada zmienia fizykę.
Ja wiem, że ESP jest w stanie poprawić błędy i kierowcy i projektanta, który
nawalił do auta napęd na lekki tył.
Ale chodzi o to, żeby nie trzeba naprawiać, a zamiast tego kupić niezepsute,
co jeździ i bez ESP.
> Dla mnie EOT.
Dla mnie również.
Najwyższy czas.
-
295. Data: 2010-12-15 10:46:49
Temat: Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
Od: "Rafał VFR" <r...@t...pl>
> http://www.autofun.pl/roznosci/naped-quattro-ma-30-l
at-ja-mam-fajne-fotki-z-tej-okazji/news
Nie znalazłem pod tym linkiem ani słowa jakoby Syncro nie było napędem 4x4.
Pewnie coś przeoczyłem - możesz podać ?
Pzdr
Rafał
-
296. Data: 2010-12-15 23:40:28
Temat: Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
Od: scob <9...@t...pl>
W dniu 2010-12-15 10:46, Rafa? VFR pisze:
>> http://www.autofun.pl/roznosci/naped-quattro-ma-30-l
at-ja-mam-fajne-fotki-z-tej-okazji/news
>
> Nie znalaz?em pod tym linkiem ani s?owa jakoby Syncro nie by?o nap?dem 4x4.
> Pewnie co? przeoczy?em - mo?esz poda? ?
> Pzdr
> Rafa?
>
Sorki. Codziennie przeznaczam sbie 15 minut na trollowanie i kolejne
tyle - na dokarmianie. Dzisiejszy limit już niestety niemal zużyłem -
gdzieś indziej. Dlatego krótko.
Jeśli dalej uważasz, że VWeje z poprzecznym silnikiem i
wiskozą/haldexem to samochody czteronapędowe - spoko, masz do tego prawo.
Odrębną kwestią jest, że nie odróżniasz nazwy handlowej produktu od
technologii - wszak są i prawdziwie czteropędne syncro/4motiony - vide
passat B5 V6 - silnik wzdłużnie i torsen między osiami. Nie wydaje mi
się, żeby twój golfik miał taką właśnie konfigurację?
Jeśli dalej będziesz miał wątpliwości - nie pozostaje mi nic innego, jak
zaproponować: poproś jakiegoś znajomego właściciela subaru albo quattro
o możliwość spróbowania w warunkach, jakie teraz panują - sam
zweryfikujesz poglądy na to, co jest czteronapędowe. Nie musisz
informować o efektach.
PS. Myślałeś, co z tymi PLznaczkami? ;-)
--
Scob
-
297. Data: 2010-12-16 13:02:18
Temat: Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
Od: "Rafał VFR" <r...@t...pl>
Użytkownik "scob" <9...@t...pl> napisał w wiadomości
news:iebgfp$ast$1@mx1.internetia.pl...
>W dniu 2010-12-15 10:46, Rafa? VFR pisze:
>>> http://www.autofun.pl/roznosci/naped-quattro-ma-30-l
at-ja-mam-fajne-fotki-z-tej-okazji/news
>>
>> Nie znalaz?em pod tym linkiem ani s?owa jakoby Syncro nie by?o nap?dem
>> 4x4.
>> Pewnie co? przeoczy?em - mo?esz poda? ?
>> Pzdr
>> Rafa?
>>
> Sorki. Codziennie przeznaczam sbie 15 minut na trollowanie i kolejne
> tyle - na dokarmianie. Dzisiejszy limit już niestety niemal zużyłem -
> gdzieś indziej. Dlatego krótko.
Czesc
Wogole nie jestem zainteresowany jak uzytkownicy tej i innych grup spedzaja
czas. Tak juz mam.
> Jeśli dalej uważasz, że VWeje z poprzecznym silnikiem i wiskozą/haldexem
> to samochody czteronapędowe - spoko, masz do tego prawo.
Owszem mam, malo tego uwazam, ze nawet z silnikiem z tylu (np Steyr Puch
Haflinger) nie zmienia to faktu dot. napedu kol
> Odrębną kwestią jest, że nie odróżniasz nazwy handlowej produktu od
> technologii - wszak są i prawdziwie czteropędne syncro/4motiony - vide
> passat B5 V6 - silnik wzdłużnie i torsen między osiami. Nie wydaje mi się,
> żeby twój golfik miał taką właśnie konfigurację?
No silnik jest inaczej. To chyba wlasnie to powoduje ze to auto nie
predentuje to miana auto czteronepedowego ?
> Jeśli dalej będziesz miał wątpliwości - nie pozostaje mi nic innego, jak
> zaproponować: poproś jakiegoś znajomego właściciela subaru albo quattro o
> możliwość spróbowania w warunkach, jakie teraz panują - sam zweryfikujesz
> poglądy na to, co jest czteronapędowe. Nie musisz informować o efektach.
Nie musisz nic proponowac. Wystarczy ze odpowiesz na moja prosbe
wczesniejsza: podaj link do artykulu gdzie jest to przejrzyscie wytlumaczone
/ uzasadnbione.
Prywatne teorie sie nie licza - bo mamy odmienne. Potrzeba jakiegos
autorytetu.
> PS. Myślałeś, co z tymi PLznaczkami? ;-)
Nie, zapomnialem i nadal nie wiem co z tym zrobic.
Pzdr
Rafał
Ps aa tu mi sie rzucil link: wszystko jak w schemacie: silnik wzdluz, miedzy
osiami (...) a nie jedzie ;-)
http://www.youtube.com/watch?v=Oo9GV4mSnRQ&feature=r
elated
-
298. Data: 2010-12-16 13:03:16
Temat: Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
Od: "Rafal VFR" <r...@t...pl>
http://www.youtube.com/watch?v=s6u_ZPCOj6E&NR=1&feat
ure=fvwp
Pzdr
Rafal
-
299. Data: 2010-12-16 17:59:24
Temat: Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
Od: scob <9...@t...pl>
W dniu 2010-12-16 13:02, Rafa? VFR pisze:
> http://www.youtube.com/watch?v=Oo9GV4mSnRQ&feature=r
elated
Bo ten "test" był robiony przez debila ;-), który nie potrafi się
posłużyć góglem, żeby doczytać, że "zwykły" Torsen przenosi płynnie
moment z jednej strony na drugą w maksymalnym stosunku 3:1 - 1:3
(25%/75% - 75%/25%). A 3*0Nm = 0Nm. Torsen z podniesioną jedną osią
działa jak otwarta róznicówka. Takie warunki nie występują na
drodze/torze/w przyrodzie nigdy. Na filmie - starczyłoby o ząbek
podciągnąć hamulec ręczny (w nowszym zrobiłoby to esp) - koła z trakcją
dostałyby... taak, zgadłeś! (nie zgadłeś?) trzykrotność momentu
wytworzonego przez hamulec. Po prostu - jakże jaskrawy przykład
ignorancji i nieumiejętności używania mózgu) - w konsekwencji
nieumiejętność używania pojazdu :)
Mam lepszy filmik: http://www.youtube.com/watch?v=vAHPMUkhj5Q
VW nikt nawet nie brał pod uwagę ;)(a ma zapewne napęd jak volvo z filmiku)
Szukasz autorytetów? linków? mam za ciebie szukać?
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=68953
&postdays=0&postorder=asc&start=0
Na tymże samym forum kilka moich wcześniejszych wyjaśnień dla innych -
czym jest quattro - w czasie, kiedy powstawał wskazany wątek nie chciało
mi się już kolejny raz tłumaczyć :P )
A później:
wiki: syncro
wiki: haldex
wiki: torsen
Jak już poczytasz sobie wikipedię i pomyslisz (tylko odrobinę!),
zrozumiesz, że i "syncro" i "haldex" objawaiją swoje działanie dopiero w
momencie uślizgu (a bez niego napędzana jest JEDNA oś ;), a układy
oparte na Torsenie mają permamentnie napędzane cztery koła - w dodatku z
płynnym i proporcjonalnym przenoszeniem większości momentu tam, gdzie
trakcja jest lepsza.
Jaśniej nie potrafię - bo jaśniej się nie da.
--
Scob
-
300. Data: 2010-12-16 18:37:57
Temat: Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>
On Thu, 16 Dec 2010 17:59:24 +0100, scob <9...@t...pl>
wrote:
> Takie warunki nie występują na
> drodze/torze/w przyrodzie nigdy.
I dlatego Audi dodało do centralnych torsenów sprzęgło.
r.
--
____________________________________________________
_____________
robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.