-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.man.poznan.
pl!not-for-mail
From: "Rafał VFR" <r...@t...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
Date: Fri, 17 Dec 2010 11:03:47 +0100
Organization: POZMAN - http://www.man.poznan.pl/
Lines: 85
Message-ID: <iefcia$d3u$1@sunflower.man.poznan.pl>
References: <idqfu4$c2c$1@inews.gazeta.pl> <idqgv8$8s9$8@news.net.icm.edu.pl>
<op.vnf5bwcva6rut4@koder> <idqj3k$8s9$11@news.net.icm.edu.pl>
<op.vnf52qa7a6rut4@koder> <idqk1e$8sa$7@news.net.icm.edu.pl>
<idqki1$h6r$1@sunflower.man.poznan.pl> <ie5lq0$3e5$1@mx1.internetia.pl>
<ie766l$k0s$1@sunflower.man.poznan.pl> <ie8chi$vbv$1@mx1.internetia.pl>
<iea2qf$199$1@sunflower.man.poznan.pl> <iebgfp$ast$1@mx1.internetia.pl>
<iecv4g$r23$1@sunflower.man.poznan.pl> <iedgsb$3uu$1@mx1.internetia.pl>
NNTP-Posting-Host: builda3man2.adm.put.poznan.pl
X-Trace: sunflower.man.poznan.pl 1292580234 13438 150.254.12.227 (17 Dec 2010
10:03:54 GMT)
X-Complaints-To: t...@m...poznan.pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 17 Dec 2010 10:03:54 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5994
X-RFC2646: Format=Flowed; Response
X-EsetScannerBuild: 8370
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2335412
[ ukryj nagłówki ]> Bo ten "test" był robiony przez debila ;-), który nie potrafi się posłużyć
> góglem, żeby doczytać, że "zwykły" Torsen przenosi płynnie moment z jednej
> strony na drugą w maksymalnym stosunku 3:1 - 1:3 (25%/75% - 75%/25%). A
> 3*0Nm = 0Nm. Torsen z podniesioną jedną osią działa jak otwarta
> róznicówka. Takie warunki nie występują na drodze/torze/w przyrodzie
> nigdy. Na filmie - starczyłoby o ząbek podciągnąć hamulec ręczny (w
> nowszym zrobiłoby to esp) - koła z trakcją dostałyby... taak, zgadłeś!
> (nie zgadłeś?) trzykrotność momentu wytworzonego przez hamulec. Po
> prostu - jakże jaskrawy przykład ignorancji i nieumiejętności używania
> mózgu) - w konsekwencji nieumiejętność używania pojazdu :)
Taaak świat składa się różnej maści ludzi. W filmie tym nie w sumie słowa i
nikt nie wie jakie były intencje jego nakręcenia.
Czytając to czułem się jakbym siedział na sali rządowej .... smutne to.
>
> Mam lepszy filmik: http://www.youtube.com/watch?v=vAHPMUkhj5Q
> VW nikt nawet nie brał pod uwagę ;)(a ma zapewne napęd jak volvo z
> filmiku)
>
> Szukasz autorytetów? linków? mam za ciebie szukać?
> http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=68953
&postdays=0&postorder=asc&start=0
> Na tymże samym forum kilka moich wcześniejszych wyjaśnień dla innych -
> czym jest quattro - w czasie, kiedy powstawał wskazany wątek nie chciało
> mi się już kolejny raz tłumaczyć :P )
> A później:
> wiki: syncro
> wiki: haldex
> wiki: torsen
> Jak już poczytasz sobie wikipedię i pomyslisz (tylko odrobinę!),
> zrozumiesz, że i "syncro" i "haldex" objawaiją swoje działanie dopiero w
> momencie uślizgu (a bez niego napędzana jest JEDNA oś ;), a układy oparte
> na Torsenie mają permamentnie napędzane cztery koła - w dodatku z płynnym
> i proporcjonalnym przenoszeniem większości momentu tam, gdzie trakcja jest
> lepsza.
> Jaśniej nie potrafię - bo jaśniej się nie da.
> --
Tak u mnie tył działa tylko kiedy wystąpi uślizg przodu.
Ponieważ miałem odwołać sie do subaru to i sie odwolam. Dokladnie w zeszla
srode obieralem auto z kocar subaru. Robia tam tylko subaru i od czasu do
czasu mojego golfa. Ten stan trwa juz nascie lat chyba. Dlaczego - z powodu
rodzicow ktorzy sie znaja. Pytalem szefa serwisu co powoduje o fakcie ze
auto jest 4 lub 2 napedowe.
Dowiedzialem sie, ze stanowi o tym fakt przeniesienia napedu - ktore to w
golfie jest stale. I tak opisuje to wszystkie storny - oficjalne a nie
ludzie ktorzy pisza na grupach.
Naped w golfie jest przenoszony na stale do tylu. Gdzies tam przed tyla osia
jest wiskoza i to ona sobie zalacza lub nie - robi to bez mojej wiedzy i
taka jest tego idea. Kobieta ktora mieszka w gorach nie musi wiec nic
googlowac i na pewno nie jest debilem jak mialem okazje wlasnie sie
dowiedziec.
Tarpan Honker rowniez ma taki naped ale Uaz juz nie. W obu tych autach naped
trafia najpierw do skrzynki rozdzialczej a stamtad dopiero do mostow. Uaz ma
dzwignie ktora potrafi przednia os rozłączyć tarpan juz nie.
Takich aut z dolaczanym napedem jest cala masa ale maja wspolna ceche -
wszystkie okreslane sa mianem 4x4. A to czy jest on permanenty czy tez NIE
to zupelnie inna historia.
W duzych autach z rozlaczanyn napedem jest to robione celowo. Majac
dodatkowo sprzegielka na piastach kol przednich mozna spowodowac ze wal
podczas jazdy zwyczajnie stoi - obnizazjac zuzycie etc.
Golf syncro wg producenta powstal dla terenow gorzystych, osniezonych aby
pomoc w codziennej eksploatacji a nie wyznacznianiu granic pokonywania lukow
o 2 lub 3 km szybciej . Nie mialo wiec wiekszego znaczenia, ze kola
potrzebuja milisekundy czy kilku wiecej na załaczenie sie. Wazne bylo, ze
kiedy w Szklarskiej podjezdzalem pod stroma gore (gdzie byl wyrazny znak ze
w czasie zimy nie zaleca sie ani wjazdu ani zjazdu) auto po prostu tam
wjechalo. Nie czulem nic. Oczy otworzyly mi sie dzien pozniej kiedy kolega
usilowal zrobic to samo sharanem z lancuchami .... Wniosek - auto napedzaly
4 kola. A to ze sie rozlaczyly na szczycie nie zmienia faktu ze kiedy trzeba
dzialaja 4. Dlaltego np VW na swojej stronie okresla ten naped wlasnie w
taki sposob.
Powtorze sie wiekszosc terenowek jest okreslanych mianem aut
czteronapedowcyh. Pytam wiec jak to mozliwe skoro na drogach poruszaja sie
tylko z napedzana osia tylna ?
Star 266 - normalnie napedzaja kola tylne. Okreslanem jest mianem 6x6 - to
pomylka ? A nazwa nazwa 266 - tez nie przypadek..
Pzdr
Rafal
Mamy odmienne zdanie i tak juz zostanie.
Następne wpisy z tego wątku
- 17.12.10 15:19 ąćęłńóśźż
- 17.12.10 22:27 scob
- 18.12.10 10:07 Adam Płaszczyca
- 18.12.10 10:08 Adam Płaszczyca
- 18.12.10 10:10 Adam Płaszczyca
- 18.12.10 10:11 Adam Płaszczyca
- 18.12.10 10:11 Adam Płaszczyca
- 18.12.10 10:14 Adam Płaszczyca
- 18.12.10 10:14 Adam Płaszczyca
- 18.12.10 10:15 Adam Płaszczyca
- 18.12.10 10:16 Adam Płaszczyca
- 18.12.10 10:43 J.F.
- 19.12.10 00:31 Adam Płaszczyca
- 19.12.10 00:33 Adam Płaszczyca
- 19.12.10 00:33 Adam Płaszczyca
Najnowsze wątki z tej grupy
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
Najnowsze wątki
- 2025-02-10 Spalił się spaliniak
- 2025-02-10 zarowka wifi - z sensowna apka lub lepiej albo lokalnie lub przez web. I zeby harmonogram miala
- 2025-02-10 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-10 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2025-02-10 Dlaczego takie preferencje banków?
- 2025-02-10 Białystok => iOS Developer (Swift) <=
- 2025-02-10 Mińsk Mazowiecki => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-02-10 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-10 Współczesne mierniki zniekształceń nieliniowych THD audio, produkują jakieś?
- 2025-02-10 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-10 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-02-10 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-02-10 Chrzanów => NodeJS Developer <=
- 2025-02-10 Warszawa => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-10 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=