-
11. Data: 2014-07-09 14:47:48
Temat: Re: Silnik 1kr-fe 1.0 duże spalanie
Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>
W dniu 2014-07-08 19:59, Trybun pisze:
> W dniu 2014-06-28 15:16, u...@w...pl pisze:
>> Witam
>>
>> Samochod Daihatsu Sirion 2005 r. Silnik 1kr-fe 1.0 69KM 3cyl, uzywany
>> tez np w C1, P107, Yariskach, Aygo. Spalanie prawie 8l/100 km.
>>
>>
>
> No i co? - 1.5l diesel, 90KM, 3 cylindry. Trasa do Niemiec, średnia
> prędkość 110km/h, spalił 7.5 litra ON na 100, to jest dopiero spalanie..
> Zaledwie litr mniej niż auto którym jeździłam wcześniej - 2litrowa
> Vectra, z tym że Vectrą to była jazda mieszana.. Jedyne co może
> usprawiedliwić tą żarłoczność obecnego auta to waga auta - prawie 1.5 tony.
Ale chyba non stop pełen but w podłodze...
-
12. Data: 2014-07-10 14:46:04
Temat: Re: Silnik 1kr-fe 1.0 duże spalanie
Od: Trybun <I...@j...com>
W dniu 2014-07-09 14:47, Kamil 'Model' pisze:
> W dniu 2014-07-08 19:59, Trybun pisze:
>> W dniu 2014-06-28 15:16, u...@w...pl pisze:
>>> Witam
>>>
>>> Samochod Daihatsu Sirion 2005 r. Silnik 1kr-fe 1.0 69KM 3cyl, uzywany
>>> tez np w C1, P107, Yariskach, Aygo. Spalanie prawie 8l/100 km.
>>>
>>>
>>
>> No i co? - 1.5l diesel, 90KM, 3 cylindry. Trasa do Niemiec, średnia
>> prędkość 110km/h, spalił 7.5 litra ON na 100, to jest dopiero spalanie..
>> Zaledwie litr mniej niż auto którym jeździłam wcześniej - 2litrowa
>> Vectra, z tym że Vectrą to była jazda mieszana.. Jedyne co może
>> usprawiedliwić tą żarłoczność obecnego auta to waga auta - prawie 1.5
>> tony.
>
> Ale chyba non stop pełen but w podłodze...
Nic z tych rzeczy, jazda bardzo delikatna, raczej bez przekraczania
3000/obrotów.
-
13. Data: 2014-07-15 14:47:28
Temat: Re: Silnik 1kr-fe 1.0 duże spalanie
Od: b...@g...com
W dniu wtorek, 8 lipca 2014 19:39:06 UTC+2 użytkownik nom napisał:
> U�ytkownik <u...@w...pl> napisa� w wiadomo�ci
>
> news:62f5dbf9-fe97-4595-9b6d-708255c50813@googlegrou
ps.com...
>
>
>
>
>
> >Sonda 1 (regulacyjna) ma jakies tam oscylacje, ale jak piszesz cos z nia
>
> >nie halo?
>
> >Sondďż˝ 2 (diagnostyczna) za katem przestalem sie przejmowac, bo wyczytalem,
>
> >ze ma minimalny wplyw na sklad >mieszanki?
>
>
>
> Sonda 1 powinna oscylowa� wok� 0,5V mniej wi�cej, do�� szybko.
> W Twoim przypadku wida� wyra�nie za bogat� mieszank� na wy�szych > >
obrotach,
Nie.
Zależey to od próbkowania syganłu. Jeśli sygnał (wykres) byłyby co 0.001 sec to
owszem podczas przyszpieszania należałoby się spodziewać oscylacji - jednakże nie w
przypadku jego oprogramowania diagnostycznego.
Sonda podczas jazdy z obciążeniem (przyspieszanie) powinna cały czas pokazywać
mieszankę bogatą. Gdyby sonda podczas przyspieszania oscylowała (tak jak twierdzisz)
to autko by się dławiło, szarpało.
Tutaj wykres pracy prawidłowy:
https://www.youtube.com/watch?v=XudPa3WpmQQ
na filmiku można się dopatrzeć że podczas zwiększania obrotów sonda nie oscyluje
tylko "trzyma się" na górnych wartościach.
>na
>
> ja�owym jest OK.
bo na jałowym jest mniejsza liczba cykli spalania niż podczas przyspieszania.
> Druga sonda jest szerokopasmowa i ma innďż˝ chcarakterystykďż˝ od pierwszej i
>
> nie b�dzie oscylowa�, ona tylko sprawdza starzenie si� katalizatora i sondy
>
> 1 i odpowiednio koryguje mapďż˝ wtrysku.
Druga sonda jest sondą diagnostyczną dla katalizatora i nie ma wpływu na mapę
wtrysku.
Pozdrawiam,
Bugatti