    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Sun, 6 Jul 2014 07:57:05 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Silnik 1kr-fe 1.0 duże spalanie
    From: Bugatti <b...@g...com>

    W dniu sobota, 5 lipca 2014 00:32:30 UTC+2 użytkownik u...@w...pl napisał:
    > wrzucam screeny zrobione wg Twoich wytycznych, but w podloge na odcinku 2-3 km (3 i
    4 bieg):

    Dzięki. Teraz logi są w porządku.

    > 2. http://s7.postimg.org/h2xa8xf7f/Screen_Shot007.png

    Sonda nr 1 (przed katalizatorem) ma duże opóźnienie. Dopiero od 22 sec. (4500
    obr.min) wskazuje na bogatą mieszankę...a powinna od początku pełnego otwarcia
    przepustnicy.
    W zw. z tym czy ta sonda jest dedykowana do tego silnika ? Czy była wcześniej
    wymieniana ? Jeśli nie (czyli jest z pierwszego fabrycznego montażu), to wydaje się
    że jest już u schyłku życia...ale jeszcze działa

    > 3. http://s13.postimg.org/gblutt7dj/Screen_Shot008.png

    jw.

    > 4. http://s14.postimg.org/4hmqt1hwh/Screen_Shot009.png

    ten wykres nic nie wnosi do oceny stanu.

    > obroty na jalowym wydaja sie byc ok:
    >
    > 5. jalowy http://s11.postimg.org/prmj78idv/Screen_Shot013_idle
    .png

    Obroty są ok.
    Po uruchomieniu silnika obroty spadają ponieważ ECU i standard OBDII wymusza szybie
    nagrzanie katalizator aby redukował HC (których jest najwięcej na zimnym silniku).

    > 6. http://s2.postimg.org/dizrg5al5/Screen_Shot001.png
    >
    > 7. http://s8.postimg.org/l11onyghx/Screen_Shot003.png
    >
    > 8. http://s30.postimg.org/4c4tzyfg1/Screen_Shot006.png

    Wnioski takie same jak do wykresu z pkt nr 2.

    Natomiast nie wiem czemu nie podałeś wykresów dla Sondy za katem (Bank 2 Sensor 2)?
    Twój silnik ma dwie Sondy O2.

    Znalazłem twoje inne posty na:
    http://forum.autokacik.pl/showflat.php?Cat=0&Number=
    286984698&Main=286983777

    Tutaj piszesz że:
    "O2 Sensor 2 (sonda nr 2?) praktycznie brak oscylacji, na rozgrzanym 0.8-0.9V"

    Jeśli nie ma oscylacji, to sonda nr 2 jest padnięta lub katalizator jest zapchany.
    Należy wówczas sprawdzić temp. katalizatora (jeśli ma on czujnik to powinieneś
    odczytać w swoim interfejsie. Temp. kata to ok. 310-390 na jałowym po rozgrzaniu.

    Sprawna Sonda O2 za katem powinna wskazywać oscylacje lecz o troszkę mniejszej
    (idealnie byłoby o tej samej) amplitudzie:
    http://www.automotive-emissions-troubleshooting.com/
    Advance-Converter-Testing.html
    http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=52
    5721
    http://autoforums.carjunky.com/Automotive_Repair_C1/
    General_Discussions_F5/Downstream_O2_sensors_work_P1
    06547/

    to też do przejrzenia:
    http://www.forum.alfaholicy.org/156/11762-wykresy_so
    nd_lambda_ktore_z_nich_sa_ok.html

    > do nom:
    >
    > uwazalem sondy za sprawne, bo wskazania z nich sa zmienne (oscylacyjne), oczywiscie
    moge sie mylic.

    To w końcu są oscylacyjne czy nie ? Bo na autokącik.pl pisałeś że nie.

    Pilnuj też poziom oleju, bo jeśli przybywa znacznie benzyny (pisałeś że czujesz jej
    swąd) to panewką nie będzie się to podobać po dłuższym czasie.

    Pozdrawiam,

    Bugatti