    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Mon, 7 Jul 2014 09:30:48 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Silnik 1kr-fe 1.0 duże spalanie
    From: u...@w...pl

    Użytkownik Bugatti napisał:

    > Sonda nr 1 (przed katalizatorem) ma duże opóźnienie. Dopiero od 22 sec. (4500
    obr.min) wskazuje na bogatą mieszankę...a powinna od początku pełnego otwarcia
    przepustnicy.
    > W zw. z tym czy ta sonda jest dedykowana do tego silnika ? Czy była wcześniej
    wymieniana ? Jeśli nie (czyli jest z pierwszego fabrycznego montażu), to wydaje się
    że jest już u schyłku życia...ale jeszcze działa

    Trudno mi powiedziec czy sonda 1 jest oryg. Autko z wloch, kupione w komisie.
    Sonda wyglada b podobnie do tej
    http://allegro.pl/sonda-lambda-toyota-yaris-aygo-1kr
    -fe-0258006720-i4400169162.html
    ale nie identyczna.

    > Natomiast nie wiem czemu nie podałeś wykresów dla Sondy za katem (Bank 2 Sensor 2)?
    Twój silnik ma dwie Sondy O2.

    > Znalazłem twoje inne posty na:
    > http://forum.autokacik.pl/showflat.php?Cat=0&Number=
    286984698&Main=286983777

    > Tutaj piszesz że:
    > "O2 Sensor 2 (sonda nr 2?) praktycznie brak oscylacji, na rozgrzanym 0.8-0.9V"

    > Jeśli nie ma oscylacji, to sonda nr 2 jest padnięta lub katalizator jest zapchany.

    > Sprawna Sonda O2 za katem powinna wskazywać oscylacje lecz o troszkę mniejszej
    (idealnie byłoby o tej samej) amplitudzie

    tu powstaje pewne zamieszanie. zobacz tu, sam dol
    http://www.picoauto.com/tutorials/cat-efficiency.htm
    Sonda 2 za katem ma miec 'stan wysoki' caly czas, wtedy jest ok. Za katem ma byc duzo
    tlenu.

    > To w końcu są oscylacyjne czy nie ? Bo na autokącik.pl pisałeś że nie.
    Sonda 1 (regulacyjna) ma jakies tam oscylacje, ale jak piszesz cos z nia nie halo?
    Sondą 2 (diagnostyczna) za katem przestalem sie przejmowac, bo wyczytalem, ze ma
    minimalny wplyw na sklad mieszanki?

    > Pilnuj też poziom oleju, bo jeśli przybywa znacznie benzyny (pisałeś że czujesz jej
    swąd) to panewką nie będzie się to podobać po dłuższym czasie.
    oleju nie przybywa, tylko ten swad Pb.

    Dzieki za pomoc, jestem pod wrazeniem Twej wiedzy.

    --
    pozdr Z.