  • 1. Data: 2013-08-08 12:19:33
    Temat: Sigma 17-50 f/2.8 czy Tamron 17-50 f/2.8 do nikona entry level?
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    Mam D5100. Od razu mówię ża na nikkora 17-55 mnie nie stać :)

    W podobnych granicach ceny, jasności i zakresu zooma chyba nie ma więcej kandydatów

    Na dxo mark sigma wypada trochę lepiej od tamrona (jest tez nieco droższa).
    A w praktyce, jakie są doświadczenia z tymi szkłami na montażu nikkona?
    Kłopoty z BF/FF, szybkością, trwałością, serwisem, inne?

  • 2. Data: 2013-08-08 13:34:08
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> wrote:

> [...]
    > droższa). A w praktyce, jakie są doświadczenia z tymi szkłami na
    > montażu nikkona? Kłopoty z BF/FF, szybkością, trwałością, serwisem,

    Ogólnie Sigmy były bardziej awaryjne. Twardych danych szukaj tutaj:
    http://www.lensrentals.com/blog/2012/09/lensrentals-
    repair-data-january-july-2012

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 3. Data: 2013-08-08 16:58:03
    Od: "Krzys'" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl> napisał w
    wiadomości news:ktvvnu$kcb$1@news.task.gda.pl...

    > Ogólnie Sigmy były bardziej awaryjne. Twardych danych szukaj tutaj:
> [...]

    Szkło Sigmy jest zacne, ale trzeba starannie przetestować przed zakupem, bo
    są nierówne egzemplarze. Miałem z Pentax K-5 i było z nim super - bardzo
    ostre od pełnej dziury. Jednak podobno źle współpracuje z puszkami Nikona.
    Tamrona nie znam.
    Pzdr.
    Krzys'

  • 4. Data: 2013-08-08 17:28:49
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2013-08-08 16:58, Krzys' pisze:
> [...]
    > ostre od pełnej dziury. Jednak podobno źle współpracuje z puszkami Nikona.

    Mam Tamrona, też do Pentaxa. Świetny obiektyw, mogę długo wyrażać
    zachwyty :-)

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 5. Data: 2013-08-08 18:20:22
    Od: Jan45 <j...@g...pl>

> [...]
    > A w praktyce, jakie są doświadczenia z tymi szkłami na montażu nikkona?
    > Kłopoty z BF/FF, szybkością, trwałością, serwisem, inne?

    Sigma jest lepiej wyposażona, jak wynika z opisów.
    Ale też jest nieco inaczej pomyślana niż ten tamron.
    Sigma ma lepsze parametry dla najdłuższej ogniskowej,
    a tamron dla najkrótszej. Oczywiście ten starszy tamron,
    bo ten nowszy ma tak jak sigma z rozdzielczością. Lepszą
    ma dla 50 mm.

    Ja wyżej cenię sobie dobre parametry dla ogniskowej 17 mm,
    więc mam tego starszego tamrona. I dobrze mi z tym.

    Tak przy okazji - warto sobie określić potrzeby przed
    kupnem, i to tak dokładniej. A potem do nich dopasować
    sprzęt.

    Ten mój tamron jest słabiej uszczelniony niż sigma
    i ten droższy tamron. Ale to akurat mi nie przeszkadza.
    A jak tam u kolegi z potrzebami pod tym względem, nie wiem.

    Jan