  • 1. Data: 2013-08-06 21:36:22
    Temat: Porównanie zdjęć tego samego przedmiotu różnymi aparatami
    Od: Netx <n...@c...pl>

    Rozważam zakup Nikon d5200 18-55 i dokupienie szkła sigma 18-250/makro.
    Chcę robić zdjęcia przyrody (w tym "makro" oraz "tele"), architektury i
    rodzinne przy różnych okazjach. Chciałbym aby przynajmniej niektóre
    zdjęcia wychodziły ponadprzeciętnie (w zakresie amatorskim).
    Jednak na http://www.dpreview.com/ porównałem zdjęcie tej samej makiety
    z różnymi kolorowymi obiektami i wychodz że "stary" Canon Eos 600D
    miejscami znacznie ostrzej odwzorował makietę (np. na obszarze karty do
    gry). W związku z tym zacząłem się zastanawiać czy Canon nie jest lepszy
    (przy okazji oszczędziłbym trochę). Tą sigmę 18-250 też można do niego
    dokupić.
    Przechodząc do sedna: czy istnieją inne strony WWW na których mógłbym
    porównać w.w. aparaty jak zrobiły zdjęcie tego samego obiektu? Prosiłbym
    o linki. Ewentualnie nieźle by było jakby się dało ściągnąć takie
    zdjęcie na dysk ale to nie jest niezbędne. Chyba kiedyś widziałem taką
    stronę na której ktoś fotografował figurkę myszki Miki ale teraz nie
    mogę jej znaleźć.

  • 2. Data: 2013-08-06 22:02:51
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Netx" <n...@c...pl> wrote:

> [...]
    > obszarze karty do gry). W związku z tym zacząłem się zastanawiać czy
    > Canon nie jest lepszy (przy okazji oszczędziłbym trochę). Tą sigmę

    Odnoszę wrażenie, że ciut błądzisz, w efekcie możesz się mniej lub
    bardziej rozczarować swoimi zakupami. ;-)

    Z takim podejściem to można podchodzić do kompaktów i tu jak
    najbardziej - wszystko się zgadza. No ale przy wymiennej optyce???
    Tu lepiej przyjąć złotą zasadę ostrości:

    - Aparat niczym, szkło wszystkim! :)

    A szkła wybrałeś raczej niespecjalne do maksymalizowania ostrości...

    > Przechodząc do sedna: czy istnieją inne strony WWW na których mógłbym
    > porównać w.w. aparaty jak zrobiły zdjęcie tego samego obiektu?
    > Prosiłbym o linki.

    Jak już wspomniałem - lepiej zajmij się porównaniem obiektywów. Oto
    zdrowe podejście, oto linki:

    http://www.photozone.de/all-tests
    http://slrlensreview.com/web/reviews
    http://www.the-digital-picture.com/Reviews/ISO-12233
    -Sample-Crops.aspx?Lens=837&Go.x=7&Go.y=9&FLI=0&API=
    0&LensComp=837&CameraComp=736&SampleComp=0&FLIComp=0
    &APIComp=0
    http://pl.pixel-peeper.com/lenses/

    > Ewentualnie nieźle by było jakby się dało ściągnąć takie zdjęcie na
    > dysk ale to nie jest niezbędne.

    Jeśli widzisz je u siebie na ekranie, to już jest ściągnięte! ;-)

    BTW: Jak ostatnio tu pisałem, przy porównywaniu sampli na Hi-ISO
    zwracam jednak uwagę na coś więcej, niż tylko goła ostrość (tym
    bardziej, że ta bardziej przynależy do szkła, niż aparatu). Rutynowo
    zwracam uwagę na:
    - rozdzielczość;
    - utratę szczegółów w wyniku odszumiania;
    - poziom "wstrętności" wyglądu po odszumianiu ("technika
    malowania akwarelą" ;)
    - poziom szumu;
    - odwzorowanie delikatnych szczegółów / faktur / tonalność;
    - szczegóły w światłach / cieniach;
    - wierność kolorów (można zmierzyć z Gretaga) lub przynajmniej
    ich naturalność (na samplu wszystkie kolory są sztuczne, więc chociaż
    "niecukierkowość");

    BTW: Od kiedy to 600D jest "stary"? Wyszło coś i go nagle
    zmiażdżyło? Producenci co rok (lub nawet częściej) zmieniają numerki na
    obudowie, bo w oczach lameriady aparatem sprzed roku nie da się zrobić
    dobrych zdjęć...

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 3. Data: 2013-08-06 23:03:43
    Od: Netx <n...@c...pl>

    W dniu 2013-08-06 22:02, Mariusz [mr.] pisze:

    > Odnoszę wrażenie, że ciut błądzisz, w efekcie możesz się mniej lub
    > bardziej rozczarować swoimi zakupami. ;-)

    Możliwe. Na szczęście nie śpieszy mi się, więc mogę rozważyć różne
    możliwości zakupu.

    > Z takim podejściem to można podchodzić do kompaktów i tu jak
    > najbardziej - wszystko się zgadza. No ale przy wymiennej optyce???
    > Tu lepiej przyjąć złotą zasadę ostrości:
    >
    > - Aparat niczym, szkło wszystkim! :)

    Ok. niestety trudno mi porównać obiektywy bo na tym się słabo znam.

    Jednak niedoskonałości ostrości w recenzji Nikon d5200 na podanej
    stronie bardzo mnie rozczarowują bo przecież i ten Nikno i Canon 600D
    były użyte z zapewne "kitowymi" obiektywami więc nie powinno być takich
    różnic. Czy kitowe obiektywy Nikona są gorsze od Canona? Albo częściej
    zdarzają się wadliwe obiektywy dla Nikona (bo czytałem gdzieś że można
    trafić nowy obiektyw nie mający dobrej ostrości)?

    > A szkła wybrałeś raczej niespecjalne do maksymalizowania ostrości...

    Nie chodzi mi bynajmniej o maksymalną możliwą ostrość przy matrycy
    24M-pikesli (nie stać mnie) - tylko o to aby nie było takich nieostrości
    jak w recenzji którą przeczytałem (proszę zajrzeć:
    http://www.dpreview.com/forums/post/51120545 - jest tam powiększony
    fragment makiety, na tej stronie można też bezpośrednio porównać wiele
    aparatów z kitowymi obiektywami na tej samej makiecie.) Co ciekawe w
    jednych miejscach tego zdjęcia Nikon d5200 zachował ostrość przyzwoicie
    a w innuch nie. Jakby głębia ostrości była za mała, ale przecież
    przesłona była f8 jak sprawdziłem na ściągniętym jpg.

    Tu jest też problem finansowy: nie chciałbym kupić na początku nic
    droższego niż (nowy) Nikon d5200+ta sigma czyli jest to około 4k pln za
    body i pierwszy obiektyw. Jeśli są lepsze alternatywy w tej cenie to
    proszę o ich podanie. Jak pisałem będę robił m.in. zdjęcia przyrody i
    dltego chcę mieć zoom+makro. Bardzo podobają mi się zdjęcia z tego
    Nikona na stronie dpreview oraz szczególnie:
    http://www.dpreview.com/forums/post/51895370
    (z tym że ja chcę na początek obiektyw z dużym zoomem więc pewnie gorszy
    od tego użytego wyżej).

> [...]
    -Sample-Crops.aspx?Lens=837&Go.x=7&Go.y=9&FLI=0&API=
    0&LensComp=837&CameraComp=736&SampleComp=0&FLIComp=0

    Dzięki, zaraz się wczytam

    > Jeśli widzisz je u siebie na ekranie, to już jest ściągnięte! ;-)

    Chodziło o zdjęcie w oryginalnym rozmiarze.
    O obiektywach zaraz poczytam. Dziękuję za odpowiedź.

  • 4. Data: 2013-08-06 23:34:54
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-08-06 23:03, Netx pisze:

> [...]
    > stronie bardzo mnie rozczarowują bo przecież i ten Nikno i Canon 600D
    > były użyte z zapewne "kitowymi" obiektywami więc nie powinno być takich

    Nie wiem jakie są kitowe obiektywy w tych aparatach lecz w Sony A77-VQ
    "kitowy" oznacza "z górnej półki". Jeśli porównujesz zdjęcia wykonane
    obiektywami "kitowymi" a nie znasz parametrów tych obiektywów, to skąd
    Twoje błędne założenie, że oba muszą być identyczne?

    Tu też wtrącę swoje 3 grosze. Kupiłem Tamrona 70-300:
    http://tamron.pl/?/content/czytaj/tamron_70-300usd

    Robił zauważalne mydło na długim końcu. Zaniosłem go więc do kalibracji
    do body jakie mam i od tej chwili trzyma bardzo dobrą ostrość w całym
    zakresie ogniskowych. Gdy zobaczyłbyś zdjęcia tego samego obiektu przed
    i po kalibracji, to który obiektyw byś wybrał? :-)

    Ten sam model obiektywu może się różnie zachowywać co do ostrości w
    zależności od egzemplarza (przed kalibracją do konkretnego body) więc
    wnioski Twoje mogą być fałszywe co do oceny ostrzenia na podstawie
    obrazków.

    Marek

  • 5. Data: 2013-08-07 08:48:06
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Netx" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Rozważam zakup Nikon d5200 18-55 i dokupienie szkła sigma 18-250/makro.
    > Chcę robić zdjęcia przyrody (w tym "makro" oraz "tele")

    I tu pojawia się proste chcesz wydać jakąś z góry ustaloną kwotę np. 3
    tysiące na aparat + obiektyw/obiektywy i zapomnieć o wydatkach na pięć lat
    czy może w następnych latach będziesz miał co roku tysiąc lub dwa do wydania
    na to hobby.

    Jeśli to pierwsze to weź Nikona - ma większy zakres tonalny o to przydaje
    się do fotografii przyrody. Ostrość jak już inni zauważyli zależy głównie od
    obiektywu.

    Jeśli natomiast zamierzasz wejść w to hobby na poważnie to dla fotografa
    przyrody lepszym systemem jest Canon: Więcej długich szkieł i szybciej
    wprowadzona stabilizacja sprawiają że znacznie częściej można trafić na
    allegro dobre tele w rozsądnej cenie. Na drugim końcu (makro) też jest
    prościej bo Canony mierzą światła z podpiętym czymkolwiek więc możesz używać
    odwrotnie mocowanych starych szkieł, kawałka lornetki czy zrobić
    "pierścienie" pośrednie z rury PCV i ciągle będziesz miał pomiar światła w
    aparacie.

    Jeśli jednak o tych zdjęciach przyrody wspomniałeś tylko dlatego że tak
    wypada, a w rzeczywistości więcej będziesz pstrykał fotek rodzinnych to
    lepiej weź Nikona.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 6. Data: 2013-08-07 13:51:30
    Od: r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl (astro)

    Netx wrote:
    > Rozważam zakup Nikon d5200 18-55

    Slabe, nieostre szklo w zestawie. Nikon Nikkor AF-S DX 18-105 mm f/3.5-5.6
    VR ED jest lepszy.
    www.optyczne.pl/index.php?test=obiektywu&test_ob=139

    > dokupienie szkła sigma 18-250/makro.

    Zalezy Ci na ostrosci. Nie kupuj zoomu z tak duzym zakresem. Lepiej uzywaj
    "standardowego" zoomu i teleobiektywu.

    Tamron SP AF 17-50 mm f/2.8 XR Di II VC
    Sigma 17-50 mm f/2.8 EX DC OS HSM

    Tamron SP 70-300 mm f/4-5.6 Di VC USD