  • 1. Data: 2016-04-12 14:54:19
    Temat: Siglent
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    Czy ktos mial do czynienia z tymi oscylkami? Wiem, ze MiDC (Made in
    Default Country;-)), ale moze warto sie zainteresowac? To, co obiecuja w
    opisie niemal dorownuje Tekom i innym Agilentom, ze o Hanteku nie
    wspomne. Ale nie od dzis wiadomo jak male sa chinskie watty, nS i inne
    wariacje n/t ukladu SI. Do tego jak jest z trwaloscia, halasem i innymi
    atrakcjami?

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 2. Data: 2016-04-12 19:52:17
    Temat: Re: Siglent
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 12 kwietnia 2016 14:54:23 UTC+2 użytkownik Pawel "O'Pajak" napisał:
> [...]
    > wspomne. Ale nie od dzis wiadomo jak male sa chinskie watty, nS i inne
    > wariacje n/t ukladu SI. Do tego jak jest z trwaloscia, halasem i innymi
    Zajrzyj sobie na forum Dave'a na eevblog.com, tam są długaśne wątki z testami,
    bugami w firmwarze i tym podobnymi rzeczami tyczącymi się Siglentów i Rigoli,
    łącznie z jakimś gościem co poprawiał pętlę PLL w Rigolu 1054Z ;)

    Kwestia czego potrzebujesz, bo jeśli szukasz w dolnej półce cenowej,
    to Teki/Keysighty/Lecroye oferują tam głównie badge engineering i
    sprzedają przemalowane Siglenty za +50% ceny.

    Pozdrawiam,
    --
    Karol Piotrowski

  • 3. Data: 2016-04-12 23:48:31
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Kwestia czego potrzebujesz, bo jeśli szukasz w dolnej półce cenowej,

    Biorac pod uwage ceny niektorych, to moj zakres jest raczej niski,
    kilkanascie kzl. Najwazniejsze sa dla mnie 4 kanaly analogowe, duzy
    ekran (rozdzielczosc i wielkosc). Pasmo oczywiscie im wieksze, tym
    lepsze, choc bardziej sie liczy samplowanie na kanal. Na osobny
    analizator widma raczej nie ma szans, wiec dobrze, gdyby mial to
    wbudowane na jakims sensownym poziomie. R&S (Hantek) maja zwykle
    analizator logiczny. Mily dodatek, ale to juz mam.
    Wazna jest tez dla mnie ergonomia, czyli jesli mam ustawiac pozycje
    kazdego kanalu na wyswietlaczu, to zebym nie musial kombinowac z
    zakleciami, tylko pokrecil odpowiednia galka osobna dla kazdego kanalu.
    Tu chyba najlepiej wypada Keysight.
    No i cisza. Zastanawialem sie nad poteznym LeCroyem uzywanym o
    parametrach kosmicznych, ale zobaczylem wiatrak z tylu i pobor pradu to
    sie przestraszylem.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 4. Data: 2016-04-13 03:40:19
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 12 kwietnia 2016 23:48:35 UTC+2 użytkownik Pawel "O'Pajak" napisał:
> [...]
    > kazdego kanalu na wyswietlaczu, to zebym nie musial kombinowac z
    > zakleciami, tylko pokrecil odpowiednia galka osobna dla kazdego kanalu.
    Dopóki nie powiesz, jakie sygnały chcesz tym mierzyć, to ciężko
    wyczuć, czego właściwie potrzebujesz;) W tych granicach cenowych
    raczej wszystko spełnia warunki quality of life typu wielkość ekranu
    czy ilość gałek. Z FFT bywa różnie i w zależności od firmy często
    trzeba za to dość srogo dopłacić.

    > No i cisza. Zastanawialem sie nad poteznym LeCroyem uzywanym o
    > parametrach kosmicznych, ale zobaczylem wiatrak z tylu i pobor pradu to
    > sie przestraszylem.
    Nie ruszaj tego, dopóki nie masz jakichś specyficznych wymagań
    odnośnie pasma i małego budżetu. Stare LeCroye (te 500 MHz/1 GHz)
    to oscyloskopy dla prawdziwych mężczyzn;) I używki praktycznie zawsze
    zajechane na śmierć, z wypalonymi ekranami i tym podobnymi
    problemami. Do tego stare oscyloskopy z "kosmicznymi"
    parametrami nie bardzo nadają się do codziennego użytku, bo mają
    ograniczenia typu 5V p-p na wejściu i dość nędzne zabezpieczenie
    front-endu przed użyszkodnikiem.

  • 5. Data: 2016-04-13 11:12:07
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Dopóki nie powiesz, jakie sygnały chcesz tym mierzyć, to ciężko
    > wyczuć, czego właściwie potrzebujesz;)

    Teraz to akurat bede rozpracowywal jakies sprytne sterowanie krokowcami
    i BLDC, wiec byle czym, co ma 4 kanaly. Przydalo by sie miec mozliwosc
    jakiegos bardzo wstepnego ogarniecia EMC.
    Ale co przyniesie przyszlosc... Radiowka bym sie pobawil.
    Na razie sprzedam 2 oscylki, zeby kupic 1 porzadniejszy. Chyba tak
    wstepnie Hamegi wygrywaja "przetarg".

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 6. Data: 2016-04-13 16:14:17
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Teraz to akurat bede rozpracowywal jakies sprytne sterowanie krokowcami
    > i BLDC, wiec byle czym, co ma 4 kanaly. Przydalo by sie miec mozliwosc
    > jakiegos bardzo wstepnego ogarniecia EMC.

    Do takich rzeczy to bym kupił Rigola 1054Z.
    Kosztuje śmieszne pieniądze, do tego kupić osobno analizator widma - ja
    mam też Rigola DSA815, i myślę że na początek do walki z EMC jest
    wystarczający.

  • 7. Data: 2016-04-13 18:52:00
    Od: wowa <w...@g...pl>

    > Na razie sprzedam 2 oscylki, zeby kupic 1 porzadniejszy. Chyba tak wstepnie
    > Hamegi wygrywaja "przetarg".

    Można wiedzieć co sprzedajesz?
    Wojtek

  • 8. Data: 2016-04-13 22:06:00
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Można wiedzieć co sprzedajesz?

    Insteka 806S i C99 porzadny ruski oscyloskop analogowy. Przy tym drugim
    to sie jeszcze zastanowie, bo jakiegos analoga warto miec.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 9. Data: 2016-04-14 20:40:10
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 13 kwietnia 2016 16:14:19 UTC+2 użytkownik sundayman napisał:
    > Do takich rzeczy to bym kupił Rigola 1054Z.
    > Kosztuje śmieszne pieniądze, do tego kupić osobno analizator widma - ja
    > mam też Rigola DSA815, i myślę że na początek do walki z EMC jest
    > wystarczający.

    O to to to. Szczególnie, że wątkotwórca jednak parę groszy na wydanie ma,
    a co prawdziwy analizator widma, to prawdziwy analizator widma. FFT
    w oscyloskopach które nie kosztują żony i połowy królestwa nie jest
    jakieś szczególnie znakomite.
    Jak nie ma wymagań odnośnie wielkiego kloca na biurku, to można się
    zastanowić nad analizatorem na USB, np. Signal Houndem - wersja do 4.4 GHz
    kosztuje raptem 919 dolarów, tracking generator do tego 600.

    Pozdrawiam,
    --
    Karol Piotrowski